خواستیم VAR بخریم گفتند به شما نمی‎‌فروشیم/ باور کنید دست فدراسیون در پوست گردوست/ تحریم نبود همین فردا VAR را می‌آوردیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: همین حالا چند استادیوم خصوصی حاضرند تجهیزات کمک داور ویدیویی را بخرند اما دست مسئولان فدراسیون بنا به دلایلی در پوست گردو است.

همزمان با برگزاری دربی نود و هفتم و صحنه مشکوک خطای مدافع پرسپولیس روی مهاجم استقلال، کادر فنی تیم آبی پایتخت نسبت به نبود سیستم کمک داور ویدیویی معترض شده و باشگاه استقلال اعتراض رسمی‌اش را به فدراسیون ارسال کرده است. سهیل مهدی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تابلوهای تبلیغاتی حجیم باشگاه استقلال در پشت دروازه‌ها و چرایی نخریدن سیستم کمک داور ویدیویی اظهارات مهمی را مطرح کرد.

از نگاه شما که مجری برگزاری مسابقات لیگ برتر هستید، دربی چطور برگزار شد؟

به نظرم شرایط خوبی بود و بدون هیچ مشکلی بازی برگزار شد. تنها نگرانی شخص بنده در ارتباط با ارتفاع زیاد تابلوهای تبلیغاتی پشت دروازه بود.

چطور؟

زمانی که بازیکنان دو تیم برای گرم کردن به محوطه پشت دروازه رفته بودند امکان داشت با کوچکترین برخورد به میله‌های ۴۵ درجه ای که پشت تابلوهای بلند گذاشته بودند، برایشان خطرساز شود. کوچکترین ضربه‌ای ممکن بود باعث فرو ریختن تابلوها روی سر بازیکنان میلیاردی دو تیم شود که خداروشکر این اتفاق نیفتاد. از طرفی اگر روز دربی باد در استادیوم می‌وزید ممکن بود این تابلوها سرنگون شوند. امیدوارم در بازی‌های بعدی مجریان تبلیغاتی برای قرار دادن تابلوهایشان امنیت بیشتری را لحاظ کنند.

پس از دربی فرهاد مجیدی به شدت نسبت به نداشتن سیستم کمک داور ویدیویی انتقاد کرد. سازمان لیگ چه زمانی قرار است در این باره اقدام لازم را انجام دهد تا به گفته فرهاد مجیدی تیم‌ها بابت اشتباهات داوری ضرر نکنند؟

فعلا که شنیدیم مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرده می‌خواهد این سیستم را وارد ایران کند. اما در این باره باید توضیح بدهم ما موافق تجهیز استادیوم‌ها به این سیستم هستیم در واقع VAR مثل دیگر الزامات استادیوم مانند نور و چمن مناسب، اسکوربرد، رختکن‌های مجهز و غیره باید در استادیوم وجود داشته باشد. چطور وقتی میخواستیم موضوع بلیت فروشی الکترونیکی را در همه استادیوم‌ها اجرا کنیم این موضوع را هم به ملزومات قبلی اضافه کردیم. چه بسا همین حالا چهار استادیوم خصوصی حاضرند تجهیزات VAR را بخرند.

کدام استادیوم‌ها؟

با توجه به بحث تبلیغاتی نمی‌توانم اسم این استادیوم‌ها را ببرم ولی همین حالا چند استادیوم آمادگیشان را اعلام کرده اند. اما با توجه به اینکه ما باید از مسیر لایسنسینگ فیفا VAR را تهیه کنیم و فقط می‌توانیم از شرکت‌هایی که فیفا آنها را تایید کرده تجهیزات را بخریم تا حدی دستمان بسته می‌شود. وگرنه همین فردا می‌توانیم تجهیزات VAR را با ۸، ۱۲ یا ۱۶ دوربین تهیه کنیم اما وقتی بحث مشکلات وارداتی این سیستم مطرح می‌شود دست فدراسیون فوتبال و عواملی که توانایی وارد کردن چنین تجهیزاتی را دارند در پوست گردو قرار می‌گیرد.

منظورتان به خاطر شرایط تحریم‌های غرب علیه کشورمان است؟

به هرحال یکسری مشکلات اقتصادی برای وارد کردن چنین تجهیزاتی وجود دارد که مانع کار می‌شود. ما حتی در یکی دو پلن هم با یکی از شرکت‌های مورد تایید فیفا به توافق‌های اولیه رسیدیم اما مسئولان آن شرکت اعلام کردند حاضر نیستند به ما تجهیزات بفروشند. به همین خاطر باید سراغ واسطه‌ها برویم که این موضوع هم مشکلات را بیشتر و بیشتر می‌کند و طبیعتا باید هزینه‌های زیادی را به عواملی که این وسط سروکله شان پیدا می‌شود بپردازیم که این اصلا عاقلانه نیست. با این وجود مسئولان فدراسیون در حال بررسی راه‌های منطقی تر برای تهیه VAR هستند و امیدوارم هر چه سریعتر مشکلات این چنینی برطرف شوند چون قطعاً حاشیه‌های مربوط به داوری هم کمتر خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرش فروشی برادران پیروانی (غیر از برادر کوچیکه) IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    VAR که هست منتها سود شما در نبودنشه تا راحت بتونید بازی ها و قهرمانی لیگ رو مهندسی کنید و هر تیمی رو خواستید قهرمان کنید و هر تیم رو هم خواستید بندازید دسته پایین تر و آخرشم بگید اشتباه داوری جزئی از فوتباله و جیبتون رو هر روز پر تر کنید و به ریش مردم و هواداران و تیم های مظلوم بخندید و هر روز بیشتر از روز قبل این فوتبال زشت و نا پاک رو به گند بکشید
    • کمک سرپرستی فرناز و فرزارررد بجز ملیناز IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      تا دیروز وزیر پرسپولیسی بود حالا نیستش بهانه دیگه جور کنید. بخاطر تحریم نمیدن چندتا دوربین بزارید کنار وپشت دروازه با چهارتا مانیتور دیگه این کاری نداره
    • اشکان IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      لطفا جناب سهیل مهدی با یک استعفاء همه رو خوشحال کنید... به صورت دسته جمعی همین رئیس فدراسیون فرمودند من هزار میلیارد پول میارم کو..؟ شما جناب عزیز خان دستت هر روز پیش وزارت ورزش دراز
  • امید IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    تحریم ها دلایل خوبی برا شما ، براتون نون نداشت یعنی می‌آوردین، مافیا کل فوتبال رو گرفته
  • رضاپرسپولیسی دوآتشه IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    این حرفانیست vlrنمیخوادهمین دوربینای خودم که ورزشگاهادارن مشخص اگه داورالجبازی نکنندبیشترسحنها دوربینای که ورزشگاه داره مردم درتلوزیون میبینندکاملاواضح است ومیشه حطابایک گوشی همراه دقیق به دورستی قضاوت کردولی وقتی گوشی روبه داورنشان میدن که اشتباه کرده طرف جریمه شخصی میکنندوقتی حرکت آهسته صحنرونشون میده واضح مردم تشخیص میدن چراداوراقرورکنارنمیزارن به همین شکل به دادباشگاها برسند
  • هوادار اس اس IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    استقلال که بحث تبلیعات محیطی رو مطرح کرد مخالفت کردن بعد دیدن داره آبروریزی میشه گفتن ما خودمون از اول بلد بودیم و میخواستیم انجام بدیم حالا که بحث وی ای آر رو مطرح کردن میگن ما خودمان فلان و بهمان بابا نه عرضه دارین نه لیاقت نه نفوذ آخه با بله قربان گفتن کجا آباد شده که فوتبال بخواد آباد بشه ؟
  • شمسعلی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    اگر VAR آورده بودن پااارسال اینقدر راحت سر گل گهر رو در نیمه نهایی حذفی برررریده نمیشد. همین امسال براحتی داااایو ژستد مشخص میشد ولی خب مافیای کیسه فکر کردن الان که وزیر نیس پس دیگه چه بهونه ای جور کنیم؟ آها، بهتره VAR نباشه تا آخر هر بازی همه تقصیرات رو بندازیم گردن پنااااالتی و‌ داووور! خب اگه این سیستم بود براحتی هوچی گری هاشون برملا میشد پس سووووود در نبووووودنشه
    • اس اس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      تو فکر میکنی هرچی بیشتر دروغ سرهم کنی اثرش بیشتره یا هواداران فوتبال که اینجا سر میزنن بیشتر به حرفهات توجه میکنن ؟ حیف واقعا حیف تو میتونستی یه توپ جمع کن خوبی بشی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • م IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      علی الحساب تنها تیمی که از داوری امتیاز از دست نداده لنگ حکومتی بوده، فصل قبلم 12 بازی پایانی 15 امتیاز داور بهتون داد
  • خلیل مهاجر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    تحریم ها بهانه است. VAR را مسئولان هر زمان که واقعا اراده کنند میتوانند به فوتبال ایران معرفی کنند. فرض کنیم که حرف ایشان درست است و تحریم ها مانع ورود VAR به ایران شده است. آیا واقعا ایران از تکنولوژی پخش ویدیویی صحنه های مناقشه بر انگیز از چندین زاویه محروم است؟ این آقایان جامعه فوتبالی ایران را به مسخره گرفته اند و با این اظهارات بی پشتوانه و اعتبار فقط به فوتبال ایران و شایستگی خود لطمه میزنند.
  • دلسوز IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    همین احمدی و میثاقی ملعون که همش دم از دلسوزی واسه این دو باشگاه و انتقاد از مشکلات اونها میزنن.چرا تا الان یکبار نیومدن راجب به حق پخش تلویزیونی صحبت کنند؟؟؟؟؟ اگه صدا و سیمای دزد یک دهم از درآمد نجومی که هرسال از این دو تیم به جیب میزنه رو به باشگاه ها بده دیگه این دو تیم پرطرفدار مشکلی ندارن. حق پخش تلویزیونی حق مسلّم همه باشگاه هاست. الان همه جای دنیا درآمد اصلی تیما از حق پخش تلویزیونیه!! صدا سیما سالا از چهار هزار تا بیست هزار میلیارد تومان از پخش بازیهای پرسپولیس و استقلال درآمد داره!!!! چرا نباید حداقل بخشی از این پول به خود باشگاه ها برسه؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی