نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ستار همدانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: فرهاد مجیدی باید بداند اگر به پیشکسوتان احترام نگذارد بازیکن خودش هم به او احترام نخواهد گذاشت چون خودش الگوی بازیکنان تیمش است.

حاشیه‌های دربی نود و هفتم به ویژه صحبت‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری پایان بازی همچنان خبرساز است و از سوی پیشکسوتان و کارشناسان استقلالی موشکافانه دنبال می‌شود. ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال، بازیکنان خارجی این تیم، دربی بدون گل و حرفهای مجیدی خطاب به منتقدان تیمش حرف زد:

مسابقه دربی نود و هفتم را دیدید؟

بله دیدم. گرچه نمی‌دیدم هم اتفاقی نمی‌افتاد. به نظر من هر زمان که ترس وارد می‌شود شجاعت از بین می‌رود. این دو در نقطه مقابل هم هستند. هر دو تیم از باخت می‌ترسیدند برای همین دربی بازی جالبی نشد. در نقطه مقابل بازی سپاهان و گل گهر را ببینید که چطور شش گل در آن رد و بدل می‌شود. این نشان می‌دهد مربیان دو تیم بازیکنانشان را شجاعانه به میدان فرستادند. می‌توان هم شجاعانه بازی کرد و هم با تاکتیک تیمی مراقب گل نخوردن و کسب پیروزی بود.

بازیکنان خارجی استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

من معتقدم وقتی می‌خواهیم بازیکن خارجی بگیریم باید حتما چند سر و گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشند. متاسفانه در سالهای اخیر فوتبال ما بابت ورود بازیکنان خارجی بی کیفیت متضرر شده و ارزهای زیادی از ایران به خارج رفته.

دلیلش چیست؟

چون ما بدون مطالعه و تحقیق بازیکن می‌گیریم. ما باید برویم بازی آنها را از نزدیک ببینیم. تماشای فیلم مسابقه بازیکنان خارجی فایده ای ندارد.

در این مدت ژستد را بهتر دیده اید یا کوین یامگا؟

به نظر من هر دو بازیکن ضعیف هستند. البته یامگا شاید بتواند در خط‌هافبک اثر بیشتری داشته باشد چون حرکت‌هایی در طول و عرض زمین انجام می‌دهد ولی به طور کلی خارجی‌هایی که استقلال گرفته حتی از بازیکنان ایرانی کیفیت خیلی پایین تری دارند. مردم این مسائل را می‌فهمند. چرا چندین سال پس از خروج جانواریو از ایران کسی به او ایراد نگرفته است؟ پس مردم ما فوتبال را متوجه می‌شوند.

نظرتان درباره ترکیب استقلال در دربی چیست؟

به نظرم امیر ارسلان مطهری باید از ابتدا در ترکیب استقلال بازی می‌کرد. او در دو سالی که آمده سه بار به پرسپولیس گل زده و قطعا می‌توانست در این دربی هم مثمرثمر باشد. ولی حس می‌کنم به خاطر این که خارجی‌ها را بازی بدهند تا زیر سوال نروند تصمیم بر این شد که ۹۰ دقیقه به آنها فرصت بدهند.

مجیدی بداند با این وضعیت روزی بازیکن تیمش به او بی احترامی می کند!/ کدام پیشکسوت توانست با فرهاد کار کند؟ هر دو خارجی استقلال بازیکنان ضعیفی هستند

۵ تساوی متوالی چه ضربه ای به استقلال می‌زند؟

قطعا تیم را از اهدافی که داشته دور میکند و استقلال را از کورس عقب می‌اندازد. البته باید حق را هم بگوییم که در این مدت دو یا سه پنالتی مسلم برای استقلال گرفته نشده که شاید اگر آنها را می‌گرفتند حالا شرایط فرق می‌کرد. یکی از آنها در دقیقه ۸۷ دربی بود. البته اگر این پنالتی را می‌گرفتند و استقلال برنده دربی می‌شد یکسری مشکلات از دید مردم پنهان می‌ماند ولی از دید کارشناسان همچنان مشکلات تاکتیکی در استقلال وجود دارد.

چه مشکلاتی؟

من معتقدم استقلال به لحاظ ساختار دفاعی با دو گل خورده نشان داده که وضعیت خوبی دارد اما در ساختار حمله و هجوم نه! استقلال روی موج دوم حمله، پاسکاری سریع و انتقال توپ به خط حمله بسیار ضعیف است و این باعث شده استقلال کم گل بزند.

درباره صحبتهای مطرح شده از سوی سرمربی استقلال در نشست خبری حرفی ندارید؟

این طرز رفتار با پیشکسوتان درست نیست. مجیدی باید به پیشکسوتان احترام بگذارد. سرمربی استقلال باید به بازیکنان این تیم یاد بدهد که احترام به پیشکسوت چیست. کسی که خودش به پیشکسوت احترام نمی‌گذارد باید بداند که بازیکن تیمش هم به او احترام نخواهد گذاشت. اگر پیشکسوتان امروز انتقادی را از تیم مطرح می‌کنند قطعاً برای بهبود وضعیت تیم و نتایج آن است. سرمربی استقلال باید اینقدر قوی باشد که سنگ‌هایی که به سمتش پرتاب می‌شود را پودر کند. شما ببینید ظرف سه سالی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شده کدام پیشکسوتی کنار دستش ماندگار شد؟ هر کسی آمد پس از مدتی رفت. به نظرم آقای آجرلو باید به این موضوع ورود کند تا این شکل رفتار با پیشکسوتان که سرمایه‌های اصلی باشگاه هستند اصلاح شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی ابی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    افای همدانی هرچند شما هم مربی خیلی خوبی نیستی ولی باشما موافقم . استقلال با تیم هایی که از جلو پرس میکنن به مشکل میخوره چون سرعت انتقال توپشون پایینه و اکثر پاسهاشون روبه عقب والبته اشتتباه
    • این وضع بازیه ؟ IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      5 تا پاس متوالی نمیتونن بهم بدن ... شرم آوره
  • استقلال IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    فوتبال برای استقلال ۶۰ دقیقس، تا دقیقه ۶۰ گل زد که زد اگه نزد دیگه باید فقط دفاع کنه گل نخوره. نمیدونم چه بلایی سر تیم آورده که از دقیقه ۶۰ به بعد پاهای بازیکنا سست میشه. تمام‌ گلا هم تا قبل از این دقیقه بوده
    • عباس از بندر عباس IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      الان یعنی تا دقیقه ۶۰ گل نزنیم از دقیقه ۶۰ تا نود گل بزنیم خخخخخخخخخخخخخ آقا این حرفها رو برچه اساسی میزنین ؟
  • صمدقلی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    فرهاد مجیدی خودش را در خیالاتش در نقش ملکه داستان سفید برفی و هفت کوتوله تصور می کند . یک آیینه داره هر روز صبح توش نگاه می کنه می گه آیینه بگو خفن ترین مربی کل تاریخ فوتبال کیه . آیینه هم می گه شماییئ سرورم . این بابا هم متوهم می شود و دیگه خدا را بنده نیست . البته توی داستان مجیدی ، نقش آیینه را داداش کمک سرپرستش و نوری فر بازی می کنند .
  • محمدطاها IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    دربی که دیدیم هیچ بار فنی نداشت یه بازی کسل کننده بود، مجیدی باید روی این مسأله کار کند و‌ نقاط ضعف تیم رو برطرف کند..استقلال از کناره ها نفوذ و سانتر نمیکند، هافبکها پاس های عمقی ارسال نمی کنند..بنظرم انتقادها در مورد ژستد و یامگا درست نیست هر دو بازیکن خارجی استقلال باکیفیت هستند فقط نیاز به زمان دارند تا تو تیم جا بیفتند، کسی که فوتبال رو درک کند با این حرف من تا ته قضیه رو میفهمد که تیم از لحاظ ایجاد موقعیت خوب عمل نمیکند استقلال مشکل بازیسازی دارد، اگر نوک خط حمله استقلال لواندوفسکی و هالند بودند بازم‌ گلزنی حاصل نمیشد مشکل جای دیگریست!!!
    • حمید علوی CA ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      انصافأ بنده این برادر جوانمون آقامحمدطاها رو برای مربیگری به برادران مجیدی + صالح مصطفوی ترجیح میدم. از نظر فنی خیای خیلی بهتر و داناتره ، از نظر رفتاری هم که برادران دالتون انگشت کوچیکش هم نمیشن.
  • کامران زارعی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    درود آقا ستارعزیز،طی این چند دهه که طرفدار استقلال بزرگ بودام،حتی به خودام اجازه نداده ،در مورد نظرات شما عزیزان برداشتی داشته باشم،لذا آقا ستار،نظرات شما پیشکسوتان خیلی تاثیرگذاره،و خدای ناکرده موجب سو برداشت هایی میشه،که استقلال و طرفدارانش اذیت میشن،بارها گفتم رودی و یامگا عالین،فرهاد خان و سردار هم که جز بهترین های ایران هستن،فقط حمایت کنید
  • مجید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    این استقلال بدلیل داشتن بازیکنان خیلی جوان بازهم نسبت به تیم های دیگر و سال قبلش خدایی خوب بازی می کنه تو هر بازی که کرده چندین موقعیت گل ایجاد می کنه وقتی بازیکنی با دروازبان تک به تک می شه وقتی پنالتی تیم را نمی گیرند خود به خود تیم از لحاظ روحی افت می کنه و امیدواریم که تیم در بازیهای باقیمانده بهتر و بهتر میشه. اگه دقت کرده باشین زمان استراماچونی هم تیم تا 5، 6 هفته نتیجه نمی گیرفت ولی بعد از بازی با تراکتور تاکتیک تیمشو روی حریف پیاده می کرده نمونه اش بازی با صنعت نفت با اسکوچیچ که اون زمان تیم نفت خیلی خوب بازی می کرد ولی دیدید که 5 بر صفر تیم نفت آبادان رو شکست دادیم. خواهشاً الان وقت انتقاد و نقد نیست حوصله به خرج بدید از تیم حمایت کنید به مجیدی ایمان داشته باشیم چون که هم جوونه و برند استقلاله دست خیلی از دلالو رو از تیم خارج کرده به امید استقلال کبیر.
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    امیدوارم خود سردار زود دست به کار بشه تا دیر نشده یه مربی خوب خارجی برا این تیم پیدا کنه وگرنه با فرهاد مجیدی متاسفانه فقط باید نقد داوری بشنویم تا اینکه ضعف های تیم خودشو بشناسه خسته شدیم از این تیم بی برنامه
    • کیسه سوز IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      ای بابا فکر کردیم بابا مسعود بره دیگه همه مشکلات حل میشه:(
    • 4030 IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      نه بابا موعود هست خخخ بابا موعود بابای جدید پنالتی شدید چطوری ندید ؟ خخ درضمن نوچه های بابا هنوز هستن حمید بلان و یحیی توخل بدون شوت تو چهارچوب
  • مکتب هوچی گری IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    سنگها را پودر کنه ؟ لابد بعدش هم که دیگه تخصصش پودر و استفاده از آن است، زیر پوستی بهش متلک انداخته !
  • استقلال قهرمان IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    آقای مجید ارتش مجازی که میگن شما وامثال شماست،چقدر حمایت طرف سه ساله اومده تو تیم هیچ غلطی نکرده هرچه فینال وبازی مهم بوده رو باخت،امسالم تیم رو خودش بسته بیبین چه دسته گلی به آب داده،کجاس بابک مرادی با انگیزه کجاست دربی باز معروف ارسلان مطهری ،بابا این یارو لج باز وباند بازه.
  • mohamadrza IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    خبر ورزشی؟؟ ببخشید به جز پیشکسوت های استقلال کس دیگه ای نیست حداقل دوتاهم پیروزچی مصاحبه کنه
    • کیسه سوز IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      این نشون میده باشگاتون مشکل داره پس بهتره سرتون تو باشگاه خودتون باشه انقد تو کار تیم های دیگه دخالت نکنین...راستی بابا مسعود که رفت پس چرا هنوز زیرمونید!!:)
  • ابی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    این همه بازیکن خوب و باکیفیت تو داخل داریم بعد رفتن دوتا خارجی یی کیفیت گرفتن ما الهیار ،کاوه،علی کریمی ،ابراهیمی ،روداریم بعد رفتیم دواا بازیکن بی کیفیت گرفتیم از وقتی ژستد هم اومده استقلال رنگ برد ندیده به نظرم مشکل از ژستد هست جلی امین قاسمی و ارسلان رو پرکرده اخرش هم هیچ دستاوری برامون نداشته.به نظرمن ماباید روی گزینه های درجه یک داخلی فکر کنیم
  • پتروناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    واقعا انگار مجیدی مربی تیم زمین خاکی هستش ،کنار زمین امیر حسین رو تشویق می‌کنه.
    • کیسه سوز IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      لقب شاه هم بهش میدن:( ابروی هرچی شاهه برده
  • Mahi IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    مربی بی رزومه با چه رویی سه تا مربی رو کله پا کرده مربی بی دانش آماده خور مجیدی زودتر باید اخراج بشه
  • حسین IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    اگر اشتباهات داوری نبود الان استقلال با اختلاف صدر جدول بود، مجیدی انگار خیلی هارو سوزنده ازپیشکسوت الکی،،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی