نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عکس| ستاره استقلال به دلیل فشار عجیب هواداران خانه‌نشین شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی جباری کاپیتان پیشین استقلال یکی از بیادماندنی‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است که در عرصه ملی و باشگاهی های متعددی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد.

جباری هافبکی بازی ساز و با استعداد بود که از شم گلزنی بالایی نیز بهره می برد. او زمانی که تنها ۱۹ سال داشت به تیم منتخب تهران دعوت شد و یک اتفاق بیادماندنی را رقم زد. در تیرماه ۱۳۴۴ تیم فوتبال نورنبرگ آلمان که از تیم های مطرح آلمان غربی محسوب می شد در یک دیدار دوستانه مقابل تیم منتخب تهران در ورزشگاه امجدیه سابق و شهید شیرودی فعلی قرار گرفت.

علی جباری با ۱۹ سال سن بهترین بازیکن این مسابقه بود وضمن به ثمر رساندن دو گل به یاد ماندنی،یک پاس گل زیبا را نیز ارسال کرد تا تیم تهران باخت ۲ بر ۱ مقابل نورنبرگ را در در دقایق پایانی مسابقه با برد ۳ بر ۲ عوض کند.

جالب است که جباری گل دوم را طوری به ثمر رساند که دروازه‌بان تیم نورمبرگ کاملاً شوکه شده بود. از قرار معلوم دروازه بان آلمانی به قصد تحقیر بازیکنان تهرانی توپ را مرتباً به زمین می‌انداخت و دوباره برمی داشت اما علی جباری جوان که کاملاً حرکات او را شناخته بود در یک لحظه زمانی که دروازه بان نورنبرگ توپ را به زمین انداخت از پشت سر مقابله ظاهر شد و بار بودن توپ دروازه حریف را باز کرد به طوری که دروازه بان نورنبرگ اصلاً فکرش را نمی کرد که این بازیکن جوان در یک نقطه کور مترصد این حرکت بوده است تا توپ را ربوده و گل مساوی را به ثمر برساند.

جباری ۱۹ ساله در بازی مقابل نورنبرگ بهترین بازیکن میدان بود و پس از پایان مسابقه چند هزار تماشاگر بیرون ورزشگاه امجدیه منتظر او بودند تا جباری را روی شانه های خود گذاشته و تا حمام عمومی واقع در نزدیکی ورزشگاه ببرند. اما او روی شانه تماشاگران به قدری تحت فشار قرار گرفت و بالا و پایین شد که به شدت مصدوم  شده و برای یک هفته خانه نشین شد!

عکس| ستاره استقلال به دلیل فشار عجیب هواداران مصدوم و خانه‌نشین شد

رسانه ها در آن زمان نوشتند چه بلند کردنی! یک پایجباری  توی ۲۰ تا دست و پای دیگرش هم همینطور و سر و گردنش هم لای چندین جفت دست گم شده بود به شکلی  که دچار مصدومیت و کشیدگی دست و پا شد و یک هفته در خانه ماند تا بهبود پیدا کند.

علی جباری بعدها آنقدر پیشرفت کرد که با تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و به رقابت های المپیک همراه پیدا کرد. جباری با استقلال قهرمانی در آسیا را نیز جشن گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    سلطان فقط علی جباری
  • کجا از اینجا بهتر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    سلطان اورژینال فقط سلطان علی جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی