نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
۳۸ |
۴
سرمربی منچستریونایتد به فوتبال ایران پیشنهاد شد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

البته این اولین‌بار نیست که شایعه عدم همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ مطرح می‌شود؛ او پیش‌تر یک بار به‌طورجدی با چنین چالشی روبه‌رو شد.

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه سریع‌ترین صعود به جام جهانی قرار دارد؛ شاگردان دراگان اسکوچیچ که از مرحله اول انتخابی جام جهانی جان سالم به در برده‌اند، از بعد از ورود دراگان به فوتبال ملی تا به الان هیچ شکستی نداشته و حالا در گروه اول مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، آن‌قدری امتیاز جمع کرده‌اند که بتوانند سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی را رقم بزنند.

این اتفاق در شرایطی نهایی می‌شود که ایران، هفتم بهمن عراق را در تهران شکست دهد.

با توجه به فرم بازیکنان تیم ملی و البته شرایط تیم ملی عراق، محقق‌شدن این موضوع چندان دور از ذهن نیست. بااین‌حال و با وجود عملکرد درخوری که اسکوچیچ از زمان معرفی‌اش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران داشته، تا همین حالا، بسیاری او را در حدواندازه‌های تیم ملی فوتبال ایران نمی‌دانند و اعتقاد دارند تیم ملی باید سراغ مربیان کاریزماتیک‌تر برود.

همین حالا در ماجرای اختلاف دراگان با مهدی طارمی، بسیاری از چهره‌های مطرح فوتبال ایران از جمله علی دایی، از مهدی طارمی حمایت کرده و از این گفته‌اند که دراگان در حدی نیست که بخواهد درباره تاکتیک بازیکنان ایرانی اظهارنظر کند.

با وجود انتقادهایی که از این مربی کروات می‌شود ولی دستاورد فنی دراگان مثال‌زدنی بوده؛ او بدون شکست تیم ملی را در صدر گروه اول انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا قرار داده و علاوه بر رکورد ثبت بیشترین برد متوالی در تاریخ فوتبال ملی ایران، این فرصت را دارد تا سریع‌ترین صعود به جام جهانی با تیم ملی ایران را هم به نام خودش بزند.

دراگان در حالی در آستانه رقم‌زدن چنین اتفاق مهمی است که همچنان بسیاری می‌گویند او آخرین روزهای حضورش در فوتبال ایران را سپری می‌کند و تیم ملی با یک مربی سرشناس راهی جام جهانی قطر خواهد شد.

البته این اولین‌بار نیست که شایعه عدم همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ مطرح می‌شود؛ او پیش‌تر یک بار به‌طورجدی با چنین چالشی روبه‌رو شد.

ماجرا از این قرار است که تیم ملی با مارک ویلموتس، سرمربی گران‌قیمت بلژیکی، در آستانه حذف زودهنگام از رقابت‌های انتخابی جام جهانی آن‌هم در مرحله اول قرار گرفته بود.

عدم نتیجه‌گیری از یک سو و قرارداد سنگین این مربی بلژیکی از سوی دیگر باعث شد انتقادات از مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران، بابت انتخاب این مربی زیاد شود.

ویلموتس دست‌آخر و درحالی‌که تاج او را «مرد شریفی» معرفی کرده بود، از همکاری با ایران سرباز زد و با شکایت‌بردن به فیفا درخواست غرامت شش‌میلیون یورویی کرد.

ویلموتس

مربی شریف مهدی تاج همچنان با فدراسیون فوتبال ایران کلنجار می‌رود و قرار است رأی نهایی که عنوان شده با پرداخت یک‌سوم این غرامت صورت می‌گیرد، در آینده‌ای نزدیک اعلام شود. بعد از ویلموتس و در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند قرار است سکان هدایت تیم ملی به یک مربی ایرانی برسد، به‌ناگاه دراگان اسکوچیچ در عصر سرپرستی حیدر بهاروند به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد.

انتخاب دراگان با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد و علاوه بر اینکه چندین چهره سرشناس او را انتخاب آقازاده‌ها و مافیا توصیف کردند، بسیاری هم سطح فنی این مرد کروات را در حد تیم ملی ایران نمی‌دانستند.

بااین‌حال دراگان کارش را با تیم ملی ایران شروع کرد و در میان بهت مخالفانش یکی پس از دیگری به‌همراه تیم ملی به پیروزی رسید و موفق شد تیم ملی ایران را که با ویلموتس در آستانه حذف از مرحله انتخابی جام جهانی قرار گرفته بود، به‌عنوان صدرنشین به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برساند.

درست در همان مقطع بود که عنوان شد از آنجا که قرارداد دراگان با فدراسیون فوتبال ایران مرحله‌ای تمدید می‌شود، فدراسیون فوتبال که حالا رئیس داشت و شهاب عزیزی‌خادم انتخاب شده بود، نمی‌خواهد با اسکوچیچ همکاری کند و قرار است یک مربی سرشناس خارجی به تیم ملی اضافه شود.

حالا طبق اطلاعاتی که به «شرق» رسیده مشخص شده که پرونده چهار مربی خارجی مطرح در آن زمان، روی میز رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود تا برای جانشینی دراگان اسکوچیچ تصمیم بگیرد.

نکته در خور توجه دراین‌بین دیده‌شدن دو چهره نام‌آشنا است: اولی رالف رانگنیک و دومی کارلوس کی‌روش.

نکته جالب اینکه در آن برهه فشار زیادی به فدراسیون فوتبال وارد شده تا دوباره با کارلوس کی‌روش برای بازگشت به ایران وارد مذاکره شود و این مربی که از کلمبیا برکنار شده بود، در فهرست افرادی قرار داشت که قرار بود سرمربی تیم ملی ایران بعد از حضور کوتاه‌مدت اسکوچیچ باشند؛ اما موضوع مهم‌تر پیشنهاد رانگنیک، مربی کنونی تیم منچستریونایتد به فدراسیون فوتبال ایران بود. یکی از افرادی که قرار بود به فدراسیون فوتبال ایران سرمربی جدیدی معرفی کند، با پرونده رانگنیک وارد میدان شد.

رانگنیک

او از شروط این مربی آلمانی هم پرده برداشته و حتی درباره عدد و رقم هم بحث کرده بود. پیشنهادی که به فدراسیون فوتبال ایران برای رالف رانگنیک شده بود، قراردادی چهارساله به ارزش سالانه قریب به سه میلیون دلار منهای دستمزد کمک‌مربیان بود.

درواقع با احتساب دستمزد کمک‌مربیان ادعا شده بود که رانگنیک با سالی چهارمیلیون دلار هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد؛ اما بند اصلی این پیشنهاد این بود که هیچ قید و شرطی نداشته باشد و چه ایران به جام جهانی برود یا نرود، اعتبار این قرارداد چهارساله است و امکان فسخ از سوی فدراسیون فوتبال ایران نداشته باشد.

البته سرمربی کنونی منچستریونایتد در شرایطی به فوتبال ایران پیشنهاد شد که کار هرگز به مذاکره مستقیم نینجامید، چون رئیس فدراسیون فوتبال ایران با وجود هشدار اطرافیانش قرارداد اسکوچیچ را ادامه داده و تا پایان مرحله انتخابی به آن پایبند مانده است.

ظاهرا مشاوران رئیس فدراسیون فوتبال به او هشدار داده‌اند که ریسک عدم صعود ایران به جام جهانی را به جان نخرد و با آوردن یک مربی صاحب‌نام خارجی، اگر یک درصد ایران از صعود به جام جهانی بازبماند، دست بالا را داشته باشد. با وجود چنین مباحثی فعلا ریسک فدراسیون فوتبال ایران جواب داده و دراگان با رقمی بسیاربسیار پایین‌تر از رانگنیک آلمانی، درحال بردن ایران به جام جهانی است.

نکته‌ای که در این میان پیشنهاد سرمربی کنونی منچستریونایتد به فوتبال ایران را حرف‌وحدیث‌دار می‌کند، رقمی است که ادعا شده می‌توان او را با سه تا چهار میلیون دلار به ایران کشاند. طبق گزارشی که روزنامه‌های انگلیسی نوشته‌اند رانگنیک برای قراردادی شش‌ماهه از منچستریونایتد 10 میلیون یورو طلب کرده است. البته با توجه به وقت آزادی که یک مربی برای کارکردن در تیم ملی دارد، می‌شود رقم پیشنهادی را توجیه کرد ولی بازهم پذیرش این ادعا و رقم مورد نظر برای رانگنیک، کمی سخت است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    اسکوچیچ نهایت میشه نتیججش مثل برانکویی که با ایران رفت جام جهانی و اون نتایج ضعیف رو گرفت و حاشیه هایی که ایجادشد و نتونست بازیکنان رو مدیریت کنه، یجورایی سرمربی بودن توی جام جهانی برای این سطح لول مربیان خودش یه سورپرایزه، حالا چظور میتونن جلوی تیم های مطرح دنیا خودشون سورپرایز نشن خدا داند، ولی مربیان بزرگ اینطور نیستن، دیدم نمونش رو کارلوس کیروش که توی دوتا جام جهانی نه تنها سورپرایز نشد جلوی ارژانتین و پرتغال و اسپانیا، بلکه خودش عامل سورپرایز دیگر تیمها شد و مهره سنگینی روی نیمکت ما بود با بازیهای خوبی که به نمایش گذاشت. اینجاست فرق مربیان سطح پایینی چون برانکو و اسکوچیچ با مربیان بزرگی چون کیروش و امثالهم. قطعا مربی بزرگ به نفع ما خواهد بود، نهایت نتیجه ای که بتونه اسکوچیچ بگیره سه بازی در حد خودش و کسب رزومه جام جهانی برای خودش
  • صامت IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    ذره ای شک ندارم که دراگان سرتره.این بابایه مربی شکست خورده بی روحیه ست .باقیمتی اقلا۱۰برابر اسکوچیچ
    • رضا NL ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      چی داری میگی اصلا میدونی کیو با کی مقایسه میکنی
    • Shahram IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      بنظر من و با وجود نتایجی که تا الان با اسکوچیچ به دست اومده باید همین فدراسیونی که خودش اصلا در حد فوتبال ایران نیست از این سرمربی کروات حمایت کنه و از حسادت و به دنبال فسخ واخراج و مربی جدید نباشه که این وسط همه ضرر به بیت المال بشه هم دلال ها و فدراسیون دلار گیرشون بیاد و تیم ملی هم دچار حاشیه بشه ما به جام جهانی سعود کردیم این از رکورد همه سرمربی های تاریخ تیم ملی و هیچ وقت هم ازمرحله گروهی صعود نکردیم پس تا اینجا با اسکوچیچ جلو هستیم از تیم حمایت کنیم موارد ضروری تری از تعویض سر مربی هست بهتره تمرکز رو مواردی مثل امکانات روحیه تیم لباس تمرینات و اردو ها و بازیهای دوستانه نه با گابن و مالی و یمن باشه حرفه ای باشیم شاید با همین اسکوچیچ از گروهی برای اولین بار صعود کردیم
  • اشکان IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    این حرفها فقط برای تضعیف اسکوچیچ هست حرف زدن از مربیان بزرگ و حرف زدن از رانگنیک و مورینیو و... حرف از طلوع کردن! نهایتا یه شارلاتان میارن که حسابی هم جیب خودشون پر بشه هم جیب اون! هیچ عاقلی نمیاد مربی که در سیزده بازی اول، دوازده برد و یه مساوی داشته اونم با این هزینه کم اخراج کنه مگه اینکه بوی دلالی بیاد که میاد! اسکوچیچ چه دوسش داشته باشیم چه نه،بهترین نتایج تاریخ ایران تا این مقطع کاملا مستند و بدون شکی گرفته، اگه کسی دیگه ای هست که در سیزده بازی اول دوازده برد داره اسم بیارین سربسته و حرفهای کلی گفتن بدرد نمیخوره چون مستند نیس. اسکو این قدر عالی کار کرده که هنوز بازیها تموم نشده همون منتقدان حرف از جام جهانی و مرحله حذفی می‌زنن! چقدر خوبه این مربی. رزومه بزرگ مطلقا نمیتونه ضامن موفقیت مربی در جای دیگه باشه نمونه بارزش لیپی در چین که رزومش هزار بار بهتر از کی‌روش بود ولی موفق نبود پس بزرگ بودن مربی ضامن موفقیت نیس بلکه مجموعه ای از عوامل همه با هم میشه موفقیت، که همه این عوامل الان همگی با هم در تیم اسکوچیچ هست و نباید به ترکیب یک سیستم موفق دست زد وگرنه ممکنه همون بشه پاشنه آشیل
    • عادل IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      براي اولين باره كه شما صحبت از (؛مجموعه عوامل موفقيت ؛ )مي كنيد ! خيلي جالبه !! به هر حال اين يك قدم رو به جلوست ! حالا ميشه بفرمائيد مجموعه عوامل موفقيت در تيم اسكوچيچ چيست ؟؟؟ اگر اينو دقيقأ مشخص كنيد بحث هاي ما مفيد تر ميشه و ديگه با استثناها همچون باخت به لبنان و مساوي با عراق و يا بكار گيري الفاظ دلال و موزامبيكي وبي جام در رابطه با كيروش و يا بي كارنامه بودن و كاريزما نداشتن در مورد اسكوچيچ صحبت نمي كنيم !!! بله ! مجموعه عوامل هستند كه در موفقيت يك مربي موثرند…
    • اشکان IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      آقا عادل اگر نظرت بنده رو دیدید، پس بخوبی میدونید من هیچوقت کسی رو با الفاظی مثل دلال، موزامبیکی و این چیزا تخریب نمیکنم و علاقه ای هم به این کار ندارم.هر چند شخصیت کی‌روش هم در ابعاد اجتماعی و مواجهه با منتقدانش باید بررسی کرد که اون نه در حوصله من هست و نه شما. از تعریف و تمجید بیمورد هم بیزارم من نه چایی کی‌روش رو خوردم نه حقوق اسکوچیچ رو شریک! نه بیانیه کی‌روش علیه تیم حریف برام مهمه، نه عوامل فنی فعلی که همگی از یه تیم هستن و بخوام با این موضوع کل کادر فنی رو زیر سوال ببرم. چون کلا بحث قرمز و آبی اینجا مطرح نیست اما متأسفانه نظرات هواداران همه تابع همین موضوع شدن یعنی رقابت دو تیم باشگاهی و این بحث بجایی نمی‌رسه.
    • اشکان IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      ولی بحث فنی و عوامل موفقیت تیمی نه موفقیت شخصی، چون شما از عوامل موفقیت اسکوچیچ‌ صحبت کردین من تصحیح میکنم به موفقیت تیمی چون اون برام مهمتره تا موفقیت فردی کی‌روش ، اسکوچیچ یا هر فرد دیگه. عوامل موفقیت تیمی از عوامل فنی گرفته تا روحیه و روان بازخوردش در نتایج هست بقول مورینیو فلسفه داشتن به چه درد میخوره وقتی بردی نداشته باشی! شاید منظور مورینیو همین باشه اما فاکتور موفقیت در بحث فنی برمیگرده به کادر و سرمربی که اگه از نتایج بیرون بیایم در بحث رزومه ، رزومه پرباری نیست این چیزی نیست که من بخوام ازش دفاع کنم اما همون جوری که گفتم رزومه ضامن موفقیت نیس مثالش هم قبلنا گفتم. هاشمیان سالها در آلمان بوده و دوره های خوبی رو گذرونده، باقری همین جور ضمن اینکه در انگلیس هم کار کرده و خیلیا میگن باقری شایستگی سرمربی بودن رو داره ولی بدلایل شخصی خودش وارد نمیشه اما اسکوچیچ تقریبا با تیمهایی که کار کرده سبک بالانس خودشو رو داشته، درسته تیمهای بزرگی نبودن اما مشخصاً موفق بوده در واقع مدل سطح پایینتر رانگنیک هس که اونم الان به تیم بزرگ رفته ولی مشخصه های سبک رو در تیمهای قبلیش میشه دید
    • اشکان IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      کادر فنی کادر ضعیفی نیس و مشخصا با این کادر، با این بازیکنان و البته با برنامه بهتر از طرف فدراسیون برای بازیهای تدارکاتی قوی تر این تیم در جام جهانی هم خیلی حرفها خواهد داشت . عامل روحیه و روان بر میگرده به بالا نگه داشتن روحیه بازیکنان در شرایط سخت و تخریب روان حریف در شرایط سخت که نمونه بارزش رو در بازی لبنان و بازی های اولی که اسکو اومده بود، دیدیم. حرف برای گفتن زیاد و مجال کم اما مشخصاً تیم نتیجه گرفته اونم نه در یکی دو بازی در بیش از ده بازی پی در پی، حتما عوامل موفقیت رو با هم داشته و گرنه محاله این تعداد بازی رو شانسی یا با اتکا به بزرگی بازیکنان برد چون سابقه تیم و کل فوتبال دنیا چیز دیگه ای نشون میده. پس بهتره به احترام این تیم بلند شیم و براش دست بزنیم که مثل ققنوسی که داشت می مرد (مرحله قبل بازیها) ، الان بلند شده جوری که حرف از دور دوم جام جهانی می زنیم
    • آبتین DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      اشکان جان. من با استقلال بزرگ شدم. چهل و یک سالمه و طبعا زمانی استقلالی شدم که تیم برتر بوده. همونطور که آرژانتین شدم. می‌خوام بگم این علایق باعث نمیشه کورکورانه نظر بدم. نظرات شما درباره اسکو انعکاس درستی از حقیقته. اینکه از استقلال بازیکن دعوت نمیکنه رو دلیلی بر بد بودنش نمی‌دونم. زمانی که مربی تیم ملی شد بسیار خوشبین بودم بهش چون اسکو در لیگ ایران کارنامه قابل دفاعی داشت. و لزوما قابل دفاع بودن به منزله قهرمانی نیست. به منزله نتیجه ست. اسکو یک مربی با شخصیت و بسیا باهوشه که با بدترین تیم ها هم نتایج آبرومندی گرفته. و کافی بود یک تیم یکدست مثل تیم ملی بهش بدن تا خودش رو ثابت کنه. این کسانی که میگن تیم ملی خودش خوبه انگار ویلموتس رو فراموش کردن. خوشحالم میراث کیروش در این شرایط بحرانی اقتصادی دست یک ادم بی ادعا و باهوش افتاده و اسکو تنها عامل موفقیت تیم نیست. نمیشه وحید هاشمیان و کریم باقری رو نادیده گرفت. فقط تنها نگرانی من جادو و جمبل کردن اطرافیان رئیس فدراسیونه. وگرنه فکر نکنم هیچ مربی در دنیا می تونست انقدر موفق عمل کنه. و این ماجرا شانسی نیست. به قول معروف کِمیستری تیم بالاست
  • علی کریمی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    ب هرحال ایشون زحمت زیادی کشید وحداقل بایدتاپایان انتخابی بمونه، بعدش دیگه میشه عوضش کرد چون فوتبتل حرفه ای معرفت سرش نمیشه باید با واقعیت جلوبریم
  • حمید US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    واقعا تعجب آوره! تیم سرمربی داره از۶بازی ۱۶امتیاز گرفته ! امتیازاتی که شاید تر وتمیز ترین امتیازات کسب شده تاکنون به حساب میان.چون هیچ کدوم از گلها ودقایق این بازیها شائبه اشتباهات داوری مثل اون بازی با ازبکستان که توپ تو دروازمون رفت و داورندید رو به همراه ندارند. این درسته که جام جهانی بسیار پرفشار و پراسترسه اما فکر کنم یادمون رفته که دورمقدماتی وقتی میزبانی رو ازمون گرفتن وتیم به۴برد متوالی نیاز داشت تیم وکل فوتبال ایران و طرفدارهاش و کل ارکان فدراسیون تحت چه فشار و استرسی بودن! امااسکوچیچ تیم رو فوتبالمون رو سربلند کرد.نباید فراموش کنیم که این تیم بیشتر از یکساله که هیچ بازی تدارکاتی نداشته! امروزبه جای این بازی های روانی ناجوانمردانه وظیفه فدراسیون و رسانه های گروهی به جای رقیب تراشی دادن اعتمادبه نفس به اسکوچیچ باید باشه.برای این کار باید طبق رنکینگ فیفااز ضعیف به هم سطح و قوی حداقل۱۵بازی تدارکاتی پیش بینی بشه،نه اینکه هر روزماجرای جدیدی برای تحقیر سرمربی طراحی کنند. بایدتا جام ملتها قراردادی مربی تمدید بشه تا بازیکنان بدانند و باور کنند اسکو ماندگاراست و تمکین وظیفه اونهاست.
  • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    اسکوچیچ مربی خوبی بود درحد همین گروهای هست جامجهانی نمیتونه بازی کن مدیریت کنه
    • حمید GB ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      باید بهش امکان مدیریت رو بدیم
  • سجاد ch IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    خدایی هم نتیجه خوب بوده هم مربی با اخلاقی هست ما فقط یکی مثل کیروش و ...میخوایم ک حتی جرات انتقاد بهمون نده
  • کوروش IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    نهایت پستی و رذالت است حذف دراگان. اگر فدراسیون این کار رو بکند مطمئن باشید آه او ایران رو در جام جهانی حتی با گواردیولا هم رسوا می‌کند.
  • مسعود کامنت IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    بهتره این به اصطلاح کارشناسای حسود صبر داشته باشند . تیم ملی متعلق به همه ی مردم ایرانه نه چند تا فوتبالیست و مربی که نظر غیر واقعی بدن. بعد از اتمام بازی های مقدماتی حام جهانی بازی تدارکاتی برگزار بشه و عیار تیم اونجا مشخص بشه و هر تصمیمی که لازمه گرفته بشه. فعلا ساکت
  • امین IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    مربی خیلی خوبیه،نمیدونم چرا بعضیا آرامش رو دوست ندارن،واقعا عجیبه که بعضیا میگن ایران با اسکوچیچ نمیتونه تو جام جهانی نتیجه بگیره در حالی که باید یادمون بیاد ایران با بوسنی در اولین بازی دوستانه دو بر هیچ برد. همین کسانی که دارن واسه تیم ملی اظهار نظر میکنن هیچکدوم حاضر نشدن مسولیت تیم ملی رو وقتی در حال حذف شدن از مرحله قبل بود بر عهده بگیرن اما اسکوچیچ اینکارو کرد.
  • هیچکس IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    علی کاملا درست گفت . رفتن با اسکو در جام جهانی میشه برانکو ....
  • رسول IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    واقعا زحمت کشیدن ولی واقعا بدون هیچ حمایتی از آقای اسکوچیچ‌ ایشون در حد اندازه کوچ‌کردن یه تیم‌در جام جهانی نیست و باعث اوت شدن با نتایج بد می شه شما الان دفاع تیم ملی ببینید واقعا به نظرتون این دفاع جلوی اسپانیا یا پرتقال می تونست وایسه یا حتا همون مراکش ؟
  • مسعود نوروزی DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    اسکوچیچ بهتره . طارمی را تحریک کردن . لیاقت شما همون بلژیکیه است که ۷ ملیون یورو به جیب بزنه
  • مسعود DE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    نهایت نامردیه . ایشان تیم را به جام برده . افتخارش به کسب دیگه برسه .
  • حسن IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    اسکوچیچ لیاقت تیم ملی ایران رو داره چون زمان کی روش ایران کلا با عراق خیلی راحت می باخت یا حداقل مساوی می کرد اما الان تیم اسکوچیچ خیلی راحت ۳ تا گل به عراق میزنه و خیلی راحت صدرنشین گروه خودش هست پس نباید این سرمربی از تیم ملی برود و باید این سرمربی رو حفظ کرد چون تا الان نتایج خوبی داره میگیره و باخت هم نداشته
  • دلسوز تیم ملی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    ققنوس رو فوق العاده خوب گفتی آقای اشکان، و همچنین برخی نظرات بسیار خوب دیگه در مورد حمایت از اسکوچیچ و تیم ملی. واقعا بعد از اون ۴ تا بازی مرگ و زندگی در بحرین، فقط و فقط باید از این تیم و از این کادر مربیان حمایت بشه و من تعجب می‌کنم چطور برخی افراد اینطوری تیم و مربیانش رو تخریب می‌کنند و مدعی هم هستند. این نوع رقیب تراشی و تخریب نقد تیم نیست، منفعت طلبی و نابودی آمده‌است.
  • کوروش IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    بابا حالا که اسکو موفق بوده دست ار سرش بر دارید ،به ناپلئون گفتند در گذشته خاندان تو هیچ افتخار آفرینی نیست گفت ،افتخارآفرینی از من آغاز میشه، حالا رطومه خوب اسکو هم با تیم ملی شروع میشه،
  • رضا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    مشکل ازاسکاچیچ نیس مشکل ازقیمت ودستمزدش است اگربرای مربیگری ایران رابادمیلیون یورو قبول کرده بود حالا مربی خوبی بود بامبلغ ناچیزی تیم رابه جام جهانی برد چون مبلغش کم استچیزی برای اختلاس فدراسیون باقی نمیمونه اگرچهارملیون بوددوملیونش به فدراسیون میرسید صنعت بدبخت کردند ازمربیگری ثنعت نفت گرفتند حالا هم که دارندبهدفشون میرسند میخوان بنده خدارابیرون کنند حالا به شعور مردم بی احترامی بشه اون هیچ اهمیتی نداره
  • نادر GN ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    حیفه اسکوچیچ عوض نشه آنوقت چطوری تو این وضعیت کشور یه نونی بهشون برسه آقا همه این بازیها برای سرکیسه کردن ملت است والا همین آدم با حداقل هزینه نتیجه میگیره مثل اونهایی که اسمش رو گفتید
  • جواد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    سلام به نظر من کیروش بیاد تو جام جهانی صعود کردیم محله بعد العان هم همان تیم کیرش هست تو زمین بازیکنان خوبند ولی مربی نداریم
  • حیدر IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    وقتی بد در کنار خوب قرار میگیره یا زشت در کنار زیبا اونوقت هست که معنی پیدا میکنند .حالا ما موندیم توی این دنیای بزرگ خدا چی چیزی در کنار ایرانی باید قرار بگیره تا دقیقا معنای واقعی اون معلوم بشه.چه نوع بشری هستیم که این مرد اومد و از حذف شدن نجاتمان که داد هیچ جایگاه الان رو داریم و عوض تشکر هر روز براش یک فیلم درست میکنیم.بعد مگه قرار توی جام جهانی ما شق القمر کنیم که ایشون در حد جام جهانی نیست؟
  • رضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    طارمی بچه هست و خود را خیلی بزرگ میبیند،بهتر است همه از اسکویچ پشتیبانی کنند نه بازیکنی که یکباره تیم را تنها گذاشت،از بازیکن سالاری برعلیه مربی فقط تیم را پر رو و ناسازه گار با مربی خواهد کرد،یک عده نان از بر مربیهای اسم و رسم دار میخورند،و نمیتوانند،مربی با فهم و کاردان و مودبی چون اسکویج را ببینند،که از تیم مرده ای که در مقابل عراق چیزی برای گفتن نداشت،تیمی سرحال و با انرژی درست کند،آقا ما نمیخواهیم حرفهائیکه یک عمر فوتبال را خراب کرده و سود در جیب دلالان کرده ،و روزنامه نگاران هم سوجه میکنند گوش کنیم همین اسکویچ تیم را بجای خوبی خواهد رساند،و طارمی هم باید حرف گوش کن شود
  • محسن.ق IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    یعنی ۸۰درصد ایران شدن کارشناس و منتقد از وقتی اسکو شده مربی!!اخه شما مال فوتبالین!؟؟بنده خدا اشتباه نگفت ایرانیان داخلی تاکتیک پذیر نیستن فقط قدرت و تکنیک منظورش با کل ورزشهای ایران بود و مربیان ادعادار و هوادارای مبتدی و غیر فوتبالی !!شما هنوز زوده براتون مربیان شرق اروپا که معروفن ب هوش و ذکاوت و بشناسین و ناشناخته تیمهارو میبرن تا سطحهای بالای بین المللی مثل بلاژویچ و دالیچ ناشناخته کروات کشور تازه تاسیس و استقلال یافته رو بردن تا فینال جهان و اروپا این از هموناست و نشون داده چند مرده حلاجه این باهوش و شجاعه که۱۳ بازی کرده ۱۲ برد یک مساوی اونم باید میبرد اگر بش استرس وارد نمیکردن نامردا اونم بدون بازی تدارکاتی اصلا حسابشون تکرد تیمهای گربه سیاه ایران و ۱۰ تا بشون زد ۲۰تاهم بشون نزد بازیهای کاملا یکطرفه ادوکات و کیش و مات کرد!!مربی گری به اسم و رسم نیست!!ایشون تمام بازیارو رصد میکنه چه خارج چ داخل اونم حضوری بهترین اخلاق و رفتار و کردار تعویضاش عالی کوچ کردنش عالی ککار زمین این مربی صبر کنید ۱۰بازی تدارکاتی انجام بده اونموقع عیارش و میبینید هرچند الان دیدین!!درود بر تو اسکوچیچ❤❤❤
  • زنده باد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    مابایددرمرحله نهایی جام جهانی پول اضافی بدهیم به مربیانی مثل ویلموتس بدهیم،بعدش هم به این نتیحه برسیم که درکار گروهی مشکل داریم،ولی اگر اسکو بگوید زمین کج میشه آسمان هم ترک بر می دارد
  • شهرام IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    داستان نمک نشناسی ایرانیها رو باز نکنید
  • عرفانی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    بهترین مربی دنیا را برای ایران بیارید .در حال حاضر ایران توانایی بالا رفتن از گروهش در جام جهانی ندارد . وهرگونه تعویض مربی و هزینه . فقط فقط برای رانت موجود در آیت جابجایی نباشد ک عده ایی دنبال این سود و درآمد هستن . وگرنه همین تیم با همین مربی بره . حتما ابرو داری خواهد کرد و از درآمدهای حاصل می‌توان بهترین خدمات را برای فوتبال ایران انجام داد . ولی حیف وصد حیف که فساد در همه جای ورزش ما ریشه دوانده است ......
  • سعید IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    تیم ملی تاکتیک ضعیفی داره اما غیرت بیستی داره که بازیهایش رامیبره اگه تاکتیک خوبی مثل تیمهای تراز اول اروپا داشت گلها چه گل میشد بهرحال باید تلاش کنند تا بهتر از اینها بشوند ویکی نباید از این انتقادها ناراحت بشه .بلکه بایدضعفها را بر طرف کنند.انشاالله
  • بابک IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    اسکوچیچ مربی خوبیه،فوتبال ایران را میشناسه،جنتلمن و با شخصیته،نتایج خوبی گرفته،همه دوستش دارن،چرا باید عوض بشه؟آدم اگر کمی فکر کنه به جواب سوال میرسه.آقای رییس فدراسیون که نمیدونه فوتبال را با ت مینویسند یاط حتما نقشه های خوبی داره
  • Dvd IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    تروخدا دوباره شروع نکنید مگرقراره توی جام جهانی چه اتفاقی بیفتد . طرفداران قرارداد های نجومی فقط و فقط برای اینکه مصیبتی جدید برای فدراسیون رقم بزنند به دنبال اوردن یک مربی جدید هستند تا بابستن قردادی جدید وسنگین جیب خودشون رو پرکنند و فدراسیون را مانند دهها قرارداد مشکل دار بی ابرو تر کنند فقط وفقط...
  • وحید ز IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    آبرومونو بیشتر‌این نبرید خواهشا مگه چه کار‌میخواید بکنید با این بازیکنا نهایتا سوم بشید تو گروهی حالا چه فرقی میکنه نعیم سعداوی مربی باشه یا فرگوسن یا خیابانی .شما اصول فوتبال رو بلد نیستید بعد هی مربی عوض‌میکنیدددول مملکت رو بالا بکشید ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی