نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
لیورپول – استون‌ویلا؛ فراتر از یک بازی معمولی/ بازگشت یک اسطوره ...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استیون جرارد بعد از ۶ سال به آنفیلد برمی‌گردد، اما این مرتبه نه به‌عنوان کاپیتان یا حتی سرمربی لیورپول، بلکه به‌عنوان سرمربی تیم رقیب استون‌ویلا!

به نبرد لیورپول – استون‌ویلا در هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس که شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز خواهد شد، نمی‌توان به چشم یک بازی معمولی نگاه کرد. سال ۲۰۱۵ استیون جرارد با چشمانی اشکبار آنفیلد را ترک کرد تا به آمریکا برود. همان زمان می‌دانست برای بازگشت به لیورپول به هر عنوانی خیلی باید صبر کند.

حالا استیوی جی به آنفیلد بازگشته، اما نه به‌عنوان سرمربی لیورپول یا یکی از اعضای کادرفنی یا حتی مدیریتی باشگاه؛ جرارد رقیب لیورپول است!

یک سرمربی شایسته

جمله کلیشه‌ای «فوتبالیست بزرگ سرمربی برزگی نمی‌شود» در سال‌های اخیر مثال نقض زیاد پیدا کرده. نمونه بارز آن زین‌الدین زیدان و موفقیت‌هایش همراه رئال‌مادرید بوده. یا حتی پپ گواردیولا که سال‌هاست چنان عملکردی داشته که از دوران بازی‌اش هم در مربیگری مطرح‌تر و بهتر شده. حالا استیون جرارد یکی از اسطوره‌هایی است که باید نشان دهد در مربیگری هم حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ کما این که تا همین امروز هم چیزهایی از خودش نشان داده که حالا روی نیمکت تیمی محبوب در شهر بیرمنگام نشسته.

جرارد وقتی تصمیم گرفت مربیگری را شروع کند، برای بازگشت به لیورپول عجله نکرد و حتی وسوسه نشد به‌عنوان دستیار کنار یورگن کلوپ کار کند. او گاه و بی‌گاه به محل تمرین لیورپول رفت و با کلوپ هم ملاقات کرد، اما برای یادگیری. استیوی‌جی حالا ممنونِ باشگاه گلاسکو رنجرز است که ژوئن ۲۰۱۸ به او اعتماد کرد، اعتمادی که اسطوره لیورپول جوابش را خوب داد. ۱۹۲ بازی، ۱۲۵ برد، ۴۲ تساوی و ۲۶ شکست حاصل کار جرارد بود. رنجرز که حتی در سال‌های گذشته ورشکست هم شده بود، از زیر سایه سلتیک بیرون آمد و پس از یک دهه قهرمان لیگ برتر اسکاتلند شد.

وقتی استون‌ویلا با دین اسمیت ۵ بازی متوالی را باخت، جرارد به صدر گزینه‌های سرمربیگری استون‌ویلا رفت. این پیوندی برد – برد برای طرفین بود؛ اول استون‌ویلا تکانی به خودش می‌داد و به قول معروف شوک به تیم وارد می‌شود و سپس جرارد می‌توانست گام بعدی در دوران مربیگری‌اش که حضور در لیگ برتر بود را بردارد. حالا ۴ دیدار است که جرارد روی نیمکت ویلا نشسته و تیمش ۳ برد و یک شکست در پرونده‌اش داشته. تیمی که تا رده شانزدهم سقوط کرده بود الان تیم دهم جدول است و خیلی از رقبا از آن‌ها می‌ترسند. آیا جرارد در آنفیلد هم پیروز می‌شود؟

استیون جرارد - یورگن کلوپ

سرمربیگری در لیورپول؟

اما چرا جرارد همان ابتدای فصل رضایت رنجرز را گرفت تا به ویلا برود؟ او تمایلی نداشت در بازگشت به لیگ برتر از لیورپول بگوید، چرا که شرایط حرفه‌ای هم ایجاب نمی‌کرد چنین حرکتی انجام دهد. ولی همه خوب می‌دانند در پسِ ذهن استیوی بازگشت به آنفیلد هست. فعلاً لیورپول با یورگن کلوپ شرایط خیلی خوبی دارد و بعد از یک فصل دور شدن از شرایط آرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان با دشواری، حالا یکی از مدعیان قهرمانی هستند و کمتر رقیبی می‌تواند از آن‌ها امتیاز بگیرد. فعلاً خیلی زود است که تصور کنیم جرارد جای کلوپ را خواهد گرفت، ولی کاپیتان سابق لیورپول می‌خواهد با استون‌ویلا به جایگاهی برسد که اگر روزی کلوپ تصمیم گرفت آنفیلد را ترک کند، او گزینه نخست جانشینی‌اش باشد. با روندی که جرارد در پیش گرفته، این اتفاق دور از دسترس نیست.

این نخستین رویارویی جرارد با لیورپول خواهد بود که در آنفیلد با استقبال هواداران مواجه خواهد شد، اما در دیدارهای آتی و فصول آتی باز هم این رویارویی را خواهیم دید. همیشه اولین‌ها می‌تواند هیجان‌انگیزترین باشند.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی