نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پشت پرده اتفاق عجیب فرمول یک از زبان شوماخر ایرانی/ تصادف لطیفی عمدی بود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خبرهای مهم ورزش دنیا در ۲۴ ساعت گذشته تحت تاثیر اتفاق فرمول یک بوده است.

در مرحله نهایی مسابقات فرمول یک در پیست یاس مارینای ابوظبی ورستاپن در کمال ناباوری توانست بر همیلتون پیروز شود و به قهرمانی سال برسد. این اتفاق به خاطر تصادف نیکولاس لطیفی راننده ایرانی تیم ویلیامز بود. با تصادف او ماشین امنیتی وارد پیست شد و مقابل تمام ماشین ها قرار گرفت. بدین ترتیب اختلاف ۱۱ ثانیه ای همیلتون و ورستاپن از بین رفت. در نهایت راننده هلندی به دلیل تعویض لاستیک ها موفق شد بعد از خروج ماشین امنیتی و در دور آخر، همیلتون را بگیرد و برنده مسابقه شود.

کل دنیا حالا درباره نیکولاس لطیفی حرف می زنند و می گویند او نتیجه قهرمانی را تعیین کرد. همیلتون اگر به قهرمانی می رسید رکوردار قهرمانی در فرمول یک می شد. او و شوماخر هفت قهرمانی دارند و همیلتون به قهرمانی هشتم می رسد.

شروین یگانه مرد شماره یک مسابقات ریس ایران در تحلیل اتفاق رخ داده می گوید: «به نظر من این یک استراتژی برای شکست همیلتون بود. هیچکس از پشت پرده ای فرمول یک خبر ندارد. این مسابقات کاملا سیاسی است. هزینه تیم ها برای حضور در رقابت ها سالیانه ۱۷۵ میلیون دلار است. جای که هزینه ها اینقدر سنگین باشد، ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. به نظرم اتفاقی که رخ داد از قبل هماهنگ بود.»

او در تحلیل ادعای خود اضافه می کند: «چه دلیلی داشت لطیفی در آن نقطه از پست که باریک ترین نقطه پیست بود، ترمز کند و به دیواره بخورد؟ تصادف او باعث شد پیست به طور کامل بسته شود. وقتی هم ماشین امنیتی وارد پیست می شود یعنی اختلاف ها کامل از بین می رود و نفرات فقط پشت هم قرار می گیرند. به نظرم حتی عوض شدن لاستیک های ماشین ورستاپن هم برنامه ریزی شده بود وگرنه چرا او باید لاستیک های نرم استفاده می کرد؟ فاصله زیادی تا خط پایان بود. همیلتون هم به این دلیل لاستیک های ماشین خود را عوض نکرد چون اصلا فکر نمی کرد ماشین امنیتی تا دور ۵۷ که در واقع یکی مانده به آخر است، در پیست باقی بمانند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    به خاطر همینه که میگیم کثیف ترین جام فرمول یک دیگه بعد بعضی روشن فکرا میان میگن نه کاملا این جام حساب شده بود که به وستاپن رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی