نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
رقابت من و عابدزاده به تاریخ پیوست/ صدری را نمی‌شناسم اما او عاشق پرسپولیس است!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دروازه‌بان سابق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است اگر تجمع هواداران هدفمند و همراه با هنجار باشد ایرادی ندارد اما با فحاشی و بی احترامی مخالف است.

با نیما نکیسا تماس گرفتیم که درخصوص تجمع اخیر هواداران و مطالبات طرفداران پرسپولیس گفت و گو کنیم اما بحث ما ناگهان به مسیر دیگری کشیده شد.

یک زمانی رقابت نیما نکیسا و احمدرضا عابدزاده ورد زبان اهالی فوتبال و سوژه رسانه‌ها بود اما حالا یکی از این دو از پسر رقیب با احترام و تحسین صحبت می‌کند!

می‌دانم در حال حاضر رئیس دپارتمان کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هستی اما نمی‌شود با نیما نکیسا گفت و گو کرد و از پرسپولیس نپرسید؟

بله، درجایگاهی مشغول فعالیت هستم که بخشی از فدراسیون است و رنگ‌ها درآن جایی ندارد. با این وجود نمی‌توانم بازی در پرسپولیس را فراموش کنم. تمام خاطرات جوانی من در این تیم و تیم ملی سپری شد و ... به هر حال در خدمتم!

بی تعارف می‌خواهم نظرت را درخصوص تجمع روز سه شنبه تعدادی از هواداران جلوی در وزارت ورزش و جوانان بپرسم؟

اگر این تجمع برمبنای یک هدف یا هنجار آن هم با مجوز باشد اشکالی ندارد و نشان دهنده دموکراسی فوتبالی است اما به شخصه با فحاشی، بی احترامی‌و هنجارشکنی مخالفم.

به نظرت این تجمع خواسته به حق طرفداران پرسپولیس برای روشن شدن تکلیف مدیریت این باشگاه نبود؟

به نظرم اشاعه دادن ناهنجاری درشأن پرسپولیس یا هیچ باشگاه بزرگی نیست. تجمع هواداران مقابل یک نهاد و مرجع به وضوح ثابت می‌کند که کانون هواداران باشگاه پرسپولیس ضعیف عمل کرده است.

چه طور؟

به هر حال کانون هواداران وظیفه دارد خواسته‌های طرفداران را به گوش مدیریت باشگاه برساند و وقتی کار به تجمع، شعار دادن علیه افراد و تخریب کشیده می‌شود به معنای عملکرد ضعیف این دوستان است.

خودت به عملکرد مدیریتی مجید صدری چه نمره ای می‌دهی؟

من ارتباط خاصی با آقای صدری ندارم و از نزدیک هم او را نمی‌شناسم اما آن قدر در این فوتبال تجربه دارم که متوجه شوم او یک مدیر عاشق پرسپولیس است. درهمین مدت به عنوان سرپرست باشگاه بیش از ۳۰ میلیارد تومان از اعتبار شخصی اش بودجه آورد و به نظر می‌رسد صادقانه مشغول کار باشد. امیدوارم در نهایت آنچه صلاح پرسپولیس است اتفاق بیفتد و این تیم به آرامش برسد. من نیما نکیسا قلبم می‌شکند وقتی می‌بینم پرسپولیس دچار مشکل است یا اینکه از صدر جدول دور شده و این روزها می‌شنوم که می‌گویند چرا پیشکسوتان حرف نمی‌زنند؟

واقعا چرا؟

شاید اغلب پیشکسوتان خیلی به اتاق مدیریت نزدیک نباشند یا اگر هم باشند خیلی درباره دغدغه هواداران صحبت نکرده باشند. به عنوان یک بازیکن سابق پرسپولیس معتقدم الان زمان دودستگی یا تفاق و نفرت پراکنی نیست. این پرسپولیس به اتحاد و همدلی میان مدیریت، کادرفنی، بازیکنان، پیشکسوتان و به ویژه همه هواداران نیاز دارد. اگر قهرمانی می‌خواهیم باید ازفکر منافع شخصی خارج شده و درجهت موفقیت تیم پرسپولیس حرف بزنیم و تلاش کنیم.

بیشتر انتقادات از صدری درخصوص بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات و ماجرای شکایت کالدرون بوده است.

متأسفانه تحریم‌ها و یک مقدار هم کارشکنی خود کالدرون مانع شد این قضیه زودتر حل شود. مشکل ریشه ای و اساسی این است که ما زودتر و قبل از شکایت با خارجی‌ها به توافق نمی‌رسیم و بعد باید اصل طلب و غرامت را یکجا پرداخت کنیم.

شنیده می‌شود افت کیفیت فنی حامد لک به مذاکرات تابستانی پرسپولیس با پیام نیازمند یا شنیده شدن اسم رشید مظاهری در هفته‌های اخیر برگردد. شما با این فرضیه‌ها موافقی؟

من حامد لک را خیلی دوست دارم و فصل گذشته هر زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا سیو خوبی داشت یا کلین شیت می‌کرد پیام داده و به او تبریک می‌گفتم. این حرف را زدم که همه بدانید چقدر به این دروازه بان خوش استیل علاقمند هستم اما... ( کمی‌سکوت می‌کند)

اما چی؟

از دو منظر می‌توان به این ماجرا نگاه کرد. اول اینکه اگر واقعا حامد نسبت به اسم پیام نیازمند یا رشید مظاهری حساسیت پیدا کرده،این نگاه آماتور است. من  بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد. دوم نگاه حرفه ای است. اینکه هرکسی می‌خواهد به پرسپولیس بیاید ایرادی ندارد و من دروازه بان باید تلاش کنم فیکس باشم.

توصیه ات به حامد لک چیست؟

حامد خودش گلر با تجربه ای است اما گلرهای بزرگ این مملکت همواره در سایه رقابت متولد شده اند. زمانی زنده یاد ناصرحجازی و منصور رشیدی در استقلال و تیم ملی چنین رقابتی داشتند. من و احمدرضا عابدزاده نیز درپرسپولیس و تیم ملی این وضعیت را داشتیم و این اواخرشاهد رقابت مهدی رحمتی و وحید طالب لو بودیم. این رقابت‌ها همیشه باعث پیشرفت هر دو گلر بوده است و حامد لک هم باید چنین دیدگاهی داشته باشد.

اسم احمدرضا عابدزاده وسط آمد. نظرت درباره عملکرد امیر عابدزاده در تیم ملی و لیگ دسته دوم اسپانیا چیست؟

امیر عابدزاده فوق العاده است و با اعتماد به نفس بالایی کار می‌کند. بسیار بسیار خوشحالم که او توانسته است با تلاش و کوشش زیاد به این جایگاه برسد و درون دروازه تیم ملی بایستد!

باورش سخت است! این صحبت‌های همان نیما نکیساست که سال‌ها پیش با احمدرضا عابدزاده رقابت می‌کرد و اغلب هم با یکدیگر رابطه خوبی نداشتند؟

رقابت من و احمدرضا عابدزاده به تاریخ پیوست. الان امیرعابدزاده یک جوان مستعد و پرتلاش است که دوست دارم به بالاترین مدارج برسد.

ضمن آن که من دفترچه فوتبال و زمان بازی ام را مدت‌هاست بسته ام. الان از یک طرف نگاه ملی دارم و از طرف دیگر با قلبم حرف می‌زنم.من هم زمانی شرایط امیر عابدزاده را داشتم. می‌دانید نگاه من و خانواده ام نسبت به آدم‌ها، دوستان و همبازیانم چگونه است. برای امیرعابدزاده بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی