نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اتهام بزرگ غیراخلاقی به سرمربی سابق تراکتور/ سکوت در برابر اتهامات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژرژ لیکنز، سرمربی سابق تراکتور به دریافت رشوه برای بازی دادن به یکی از بازیکنان در تیم ملی بلژیک متهم شده است.

دژان ولیکوویچ داستانی جالب توجه درباره  این مربی فاش کرده و مدعی شده که او به دریک شیمانگا بازی داده تا بخشی از بدهی‌اش را پرداخت کند.

شیاطین سرخ در ۱۰ آگوست ۲۰۱۱ دیداری دوستانه برابر اسلوونی انجام دادند. وقتی ژرژ لیکنز تصمیم گرفت که برای اولین بار در فاصله چهار دقیقه به پایان بازی از دریک شیمانگا در ترکیب تیمش استفاده کند، به ندرت تشویقی از روی سکوها به گوش می‌رسید.

این مربی تصمیم گرفت این مدافع چپ را که از دوران حضورش در لوکرن می‌شناخت به تیم ملی دعوت کند. هرچند، شیمانگا عملکرد چندان خوبی را در تیم باشگاهی‌اش نیز ارائه نکرده بود. این چهار دقیقه به اولین و آخرین بازی ملی شیمانگا در ترکیب تیم ملی بلژیک تبدیل شد.

با این حال دژان ولیکوویچ ۱۰ سال بعد روایتی کاملا متفاوت از این اتفاق عجیب و جالب توجه دارد.

این واسطه‌ سابق می‌گوید که اولین حضور شیمانگا در ترکیب تیم ملی بلژیک در سال ۲۰۱۱، روشی خلاقانه از سوی لیکنز برای بازگرداندن بدهی به راجر لمبرخت، مدیر لوکرن، بود. لیکنز یک سال پیش از آن تصمیم گرفته بود که چند هفته پس از پیوستن به لوکرن این تیم را ترک کرده و هدایت شیاطین سرخ را برعهده بگیرد.

لمبرخت به ولیکوویچ گفته بود که ۲۰۰ هزار یورو پیش پرداخت به لیکنز پرداخت کرده و او حاضر به برگرداندن این پول نیست. لیکنز به جای بازگرداندن پول تصمیم گرفت که مدیر باشگاه سابقش را به شیوه دیگری خشنود کند و بازیکنی از این تیم را به اردوی تیم ملی بلژیک دعوت کرد. این اقدام باعث شد که قیمت این بازیکن افزایش پیدا کرده و لوکرن بتواند او را با سود بیشتری به فروش برساند. در عین حال باعث شد که لمبرخت سریعا مبلغ ۲۰۰ هزار یورو پرداختی به لیکنز را فراموش کند. آنها چند ماه این مدافع را با قراردادی به ارزش ۲ تا ۲.۵ میلیون یورو به خنک فروختند و لیکنز نیز این اتفاق خوشحال بود چون هرگز بدهی‌اش را پس نداد و لمبرخت نیز دیگر اشاره‌ای به این موضوع نکرد.

ژرژ لیکنز تصمیم گرفته که نسبت به این روایت مطرح شده هیچ واکنشی نشان نداده و اظهارنظری در این زمینه نداشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج آبی آسیا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    کلا این بلژیک گند زدن تو فوتبال اون از ویلموتس واینم از این

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی