گل گهر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ایمان حسین پورشرفشاد وکیل حقوقی گل گهر می گوید که انتظار از این باشگاه بابت رد یا تأیید نامه های فدراسیون فوتبال گابن غیرمنطقی است.

بحث تغییر نتیجه دیدارهای گل گهر به دلیل استفاده از بازیکنان خارجی غیرمجاز، نقل محافل است. باشگاه سیرجانی به شدت نسبت به حکم اعلام شده از سوی کمیته انضباطی معترض است و اعتقاد دارد به دلیل تأیید مدارک از سوی دپارتمان امور بین الملل از این بازیکن استفاده کرده است و تقصیری در این ماجرا ندارد.

ایمان حسین پورشرفشاد وکیل حقوقی گل گهر در گفتگو با برنامه ورزشگاه در مورد اینکه چرا این تیم با وجود اطلاع از شکایت استقلال بابت استفاده از بایناما، باز هم در ۲ بازی برابر پیکان و سپاهان از این بازیکن استفاده کرده است، گفت: این بازیکن تا روز گذشته شرایط شرکت در بازی را داشت چون کارت بازی او صادر شده و هنوز باطل نشده است. در بند ۸ ماده ۳۲ این بحث را مطرح می کند که تا زمانی که احراز نشود که بازیکن تشریفات قانونی را طی نکرده است، بازیکن غیرمجاز تلقی نمی شود. یعنی ما حق داشتیم تا بازی آخرمان نیز از این بازیکن استفاده کنیم.

او ادامه داد: مدیرعامل باشگاه به همراه کادرفنی تصمیم گرفتند بخاطر اینکه آرامش فوتبال به هم نریزد، فعلا به این بازیکن بازی ندهند تا شائبه ای ایجاد نشود. زمانی که بحث جدی تر شد و علی رغم اینکه دستور موقت نیز صادر نشده بود، از سمت فدراسیون نیز از ما خواستند اگر می شود، از این بازیکن استفاده نکنیم. اگر این موضوع مهم بود، باید دستور موقت صادر می شد ولی این اتفاق رخ نداد.

گل گهر سیرجان

وی در مورد اینکه در آیین نامه ذکر شده است باشگاه ها بعد از دریافت تأییدیه به جهت عقد قرارداد می توانند از بازیکنان خارجی خود استفاده کنند و فدراسیون نیز این تأییدیه را به گل گهری ها داده است، گفت: در تاریخ سوم آبان ما نامه ای را برای فدراسیون فوتبال ارسال کردیم و این سوال مطرح شد که امکان یا عدم امکان جذب بازیکن را اعلام کنید. مسئول دپارتمان امور بین الملل در تاریخ ۱۳ آبان مدارک را تأیید کرد و صراحتا ذکر کردند که سوابق فوق مورد تأیید است. آیا در این ۱۰ روز طبق مدارک ارائه شده از سمت باشگاه گل گهر مدارک را تأیید کردند؟ خیر.

او صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: پس از اینکه بایناما با قراردادی ۳۰ هزار دلاری از میان ده ها بازیکن انتخاب شد، شائبه هایی درخصوص او به وجود آمد که باشگاه گل گهر به فدراسیون فوتبال نامه ای را ارسال کرد و درباره امکان یا عدم امکان حضور این بازیکن سوالی را مطرح کرد و فدراسیون نیز به هیچ وجه به مدارک باشگاه اکتفا نمی کند و خودش استعلام می گیرد.

پورشرفشاد گفت: من نمی دانم چرا اینقدر به راحتی از کنار بند ۲-۷-۱ گذشته اند و مدعی هستند باشگاه می بایست مدارک را تأیید کند، چیست. در آخرین مقرراتی که تصویب شده، همین دستورالعمل صادر شده و آمده است که باشگاه مسئولیت تهیه و ارائه مدارکی را دارد که به تأیید دپارتمان روابط امور بین الملل فدراسیون فوتبال برسد و رسیده است. نکته مهم، مورد تأیید قرار گرفتن رئیس دپارتمان است.

وکیل حقوقی گل گهر درباره اینکه گفته می شود باشگاه گل گهر در جعل این مدارک دست داشته است، پاسخ داد: فدراسیون می گوید ما پلیس فتا و اداره تشخیص هویت نیستیم ولی انتظار دارند که باشگاه اداره تشخیص هویت باشد. آیا این انتظار منطقی است که بگوییم باشگاه گل گهر باید نامه ای که از سمت فدراسیون گابن به فدراسیون ایران زده شده است را تأیید یا رد کند؟ اصلا ما کجا این نامه را تأیید کرده ایم؟ فدراسیون کی به باشگاه ما نامه زده است که در خصوص این بازیکن تردید دارند؟ از این نامه ها صحبت کنند نه اینکه پس از تأیید مدارک شانه خالی کنند. این انتظارها غیر منطقی است.

او درباره احتمال کناره گیری گل گهر از لیگ نیز پاسخ داد: من در جریان این موضوع نیستم ولی از نظر حقوقی باید بگویم اساسنامه فدراسیون که بالاترین سند فدراسیون فوتبال است، نامه نگاری با سایر فدراسیون ها را برعهده دبیرکل فدراسیون گذاشته است. مگر باشگاه می توانسته است تعهد بدهد که چنین اقدامی را انجام دهد؟

وکیل حقوقی گل گهر همچنین خاطرنشان کرد: آنها می گویند دو نامه را تأیید کرده اند. آیا این دو نامه به امضای دبیرکل یا رئیس فدراسیون فوتبال گابن رسیده است؟ خیر. ادعا بر این است که معاون دبیرکل آنها را امضا کرده کسی که نامش حتی در سایت فیفا هم نیست. ما نامه ها را بررسی کردیم که آیا چنین شخصی در سایت فیفا دارای سمت رسمی است؟ که اینگونه نیست. چگونه به راحتی با این دو نامه به راحتی ۷ امتیاز از تیم ما کسر می کنند بدون اینکه ۱۰۰ درصد احراز شود. ما تقاضا کردیم به هزینه خودمان شخصی را از سمت فدراسیون به کشور گابن بفرستیم و تحقیقات به عمل بیاورد. گفته می شود در فدراسیون این کشور انتخابات برگزار می شود و اختلافات داخلی دارند.

پورشرفشاد در پایان با اشاره به اینکه این تخلف از سوی تیم های دیگر مانند استقلال رخ داده و چرا نتایج آن دیدارها تغییر نمی کند، گفت: بحث ضمانت نامه بانکی بازیکنان خارجی استقلال نیز تشریفاتش طی نشده است و آیا بازی های این تیم را ۳ بر صفر می کنند؟ در مورد بازیکنان قبلی مانند پاتوسی و بازیکنان سرباز که با سند جعلی آمدند و حتی برخی از تیم ها با همان سربازها قهرمان لیگ شدند، نتایج هیچ کدام تغییر نکرده چون یکپارچگی مسابقات را از بین می برد. گل گهر به صدر جدول رسیده بود و بهترین اقدام نیز این بود بازی ها را ۳ بر صفر کنند تا رتبه این تیم پایین بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جعل.توماس.مالی،نکن IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    پاتوسی مشکلی نداره الان فولاد بازی میکنه چ مشکلی ؟؟؟؟؟؟
    • استقلالی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      اصلا همون زمان تو برنامه نود یادتونه عادل میگفت پاتوسی مشکل داره بعد استقلال از فیفا استعلام گرفت فیفا گفت مشکلی نداره بعد خود عادل اومد گفت اشتباه کرده
    • دامون تنهایی US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      خودتون رو گول نزنید.پاتوسی زمان عقد قرارداد با استقلال از نظر بازی ملی شرایط قانونی نداشت.الان شاید شرایط را احراز کرده باشد
    • تاج IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      طبق قانون اگه تیمی سه تا بازی اش 3بر 0 بخورد باید از لیگ کنار گذاشت. بقیه تیم ها اسیب دیده اند.
    • ننگ بر حامیان جعل و فساد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      آقا اصلا پاتوسی جباروف ژستد ..................... همه مشکل دارن شما مدرک بیار که این بازیکن گابنی مدارکش منطبق بر اون چیزیه که فدراسیون ایران میگه و میخواد و جعل و تقلبی در کار نیست تامام
    • گدای امتیاز IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      اجرای گزینشی قانون، کل ساختار فوتبال رو بهم ریخته . اگه بازیکنی رو بین الملل فوتبال تایید کرده پس مسؤلیتش با خودشه و اگه ادعا دارن که ما تشخیص هویت نیستیم پس خیلی بیجا می‌کنن که همچین قسمتی رو دارن که باید تاییدشون باشه تا قرارداد بازیکن ثبت بشه ! کارشون همینه وقتی بازیکنی رو تایید می‌کنن یعنی همه چی رو سنجیدن . اگر هم اصرار دارن درست عمل کردن پس تکلیف بازیکن غیرقانونی استقلال چی میشه؟! نمیشه که هر جایی دوس داری و دلبخواهی قانون رو اجرا کنی مثل اینکه در خیابون عبور ممنون به ماشین استقلال بگی تو بیا برو، عیبی نداره
  • رضاپرسپولیسی دوآتشه IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    دقیقن درسته اگه عدالت باشه گل گهرجریمه امتیازی بشه استقلال هم همین شرایت داره پس باید۴بازی استقلال هم ۳بر۰شودوگرنه هم هوادارهاشکایت میکنندهم تیمهای دیگر
    • کگا ،مخفف کیسه گدای امتیاز IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      اس دق لال ده ساله جام نگرفته و به هر قیمتی میخواد قهرمان بشه تیم گلگهر یک تیم جوان و شهرستانی عالی و بی حاشیه هستش اما کیسه قصد سر بریدن این تیم و داره خود کیسه دوتا بازیکن غیره قانونی داره با این وجود باز باید بره دسته سه ، ولی به امید خدا باز پرسپولیس با غیرت و همدلی بازیکنان کادر و هواداران با تعصبش بازم قهرمان میشه قهرمانی شیشم 6 عددی اشنا و عذاب آور برای کیشه کشان ننگ فوتبال ما
  • بهروز نبوی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    در رابطه با بازیکنان استقلال به همه ثابت شد که استقلال و پرسپولیس بخاطر دولتی بودن نمی تونستن ضمانت نامه بانکی بدن و این قانون بدون بررسی دقیق وعض شده که بعد خودم سازمان لیگ ضمانت نامه ملکی که قبلاً استقلال داده بود رو قبول کرد..یعنی استقلال بجای ضمانت نامه بانکی ضمانت نامه ملکی داده بوده ولی مورد تایید سازمان قرار نمی‌گرفت تا اینکه دیدن اصلا نمیشه که ضمانت نامه بانکی بده پس اینجا مشکل باشگاه استقلال نیست اون قانونگذاری که این قانون بدون بررسی دقیق وضع کرده بعدشم ضمانت نامه بازیکن یا نداشتن اون شامل بازیکن غیر مجاز نمیشه یا باید سازمان لیگ کارت بازیکن صادر می‌کرده یا نمی‌کرده بازیکن غیر مجاز بازیکنی که اطلاعات دروغ یا جعل داده باشه یا محرومیت انظباطی ار قبل داشته باشد که شامل بازیکن استقلال نمیشه
    • یوسف IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      بهترین کار این است حالا که کمیته انضباطی به ناحق علیه تیم گلگهر رأی داده تیم گلگهر برای آنکه حالا استقلال و سپاهان مفت خوررا بگیرد ازلیگ کناره گیری کند آنوقت خود به خود تمام بازیهای گلگهر امتیازاتش حذف شده وهیچ تیمی ضرر نخواهد کرد وامسال لیگ پانزده تیمی به کارخود پایان خواهدداد.
    • شاهرخ خان: IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      باشگاه گل‌گهر با شکایت به فیفا راحت میتونه حق خودش و بقیه تیمها رو از فدراسیون آبی بگیره. اصلا احتیاجی به کناره‌گیری این تیم نیست. حسن شکایت گل‌گهر به فیفا اینه که ارکان فدراسیون فوتبال ایران زیر سوال میرن و مجبور میشن آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های من درآوردیشونو بالاخره به روز کنن. در چند روز اخیر شاهد رو شدن چندین بند از آیین‌نامه سازمان لیگ بودیم که دارای تناقض آشکار بودن جوری که یک بند، بند دیگه رو نقض میکنه و اشتباهات بچگانه‌ای در نگارش اونها وجود داره که متاسفانه گردآورندگان متوجهش نشدن. تعجب‌برانگیزتر از اینا صدور احکام کاملا اشتباه کمیته انضباطی براساس همین مواد متناقضه که حاضر به پاسخگویی هم نیست. حداقل برید آیین‌نامه‌تونو اصلاح کنید تا در موارد اینچنینی گوه گیجه نگیرین و راحت و بدون حرف و حدیث بتونید قضاوت کنید و کسی نتونه به احکامتون خرده بگیره.
  • پیمان IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    در ایجا مهم اصل موضوع مهمه گل گهر وقتی متوجه شد که به جای بازی در تیم امید ،این بازیکن باید ۴ بازی ملی داشته باشه به جای اینکه اشتباه خودش رو جبران کنه به دنبال سندسازی رفت و به نوعی دانسته سر فدراسیون هم کلاه گذاشت و با مدارک قلابی که با همکاری دلال بازیکن جور کرد مجوز بازی گرفت در اینکه فدراسیون هم اشتباه کرده ،این دلیل نمیشه گل گهر توان تخلفش رو نده ادعای گل گهر به این می مونه که آقا دزده بگه چون درب خونتون باز بود اومدم دزدی کردم ،این وسط تاسف برانگیز حمایت برخی تیمها از گل گهره که بخاطر منافشون داره صورت می گیره.
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      شما از لنگیا چه انتظاری داری وقتی فلان اسطوره فرش دوست باشگاهشون میگه هر شارلاتان بازی بلدید رو کنید و قهرمان بشید انتظار دارید پیرو عدالت باشند!؟
    • ایلیا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      مشکل اینجاست که خودشون مجوز دادن برای بازیکن بعد بازیو سه بر صفر کردن
  • شهرام IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    قانون در زمان پاتوسی به این شکل بود که او برای بازی در لیگ ایران در دوسال آخر قبل از‌حضور در استقلال یا باید ۱۰ بازی در لیگهای اروپایی میداشت یا در دو سال آخر در تیم ملی کشورش بازی میکرد. از نظر تاریخ میلادی او یک بازی در بلژیک کمتر انجام داده بود(۹تا) و در تیم ملی هم دوسال + دو ماه و نیم قبل بازی کرده بود. پس مثل بایناما نبود که برای پیدا کردن رزومه‌اش باید گوگل رو سوراخ میکردیم که آخرش هم‌ هیچی پیدا نکنیم!! اما‌ مشکل چطور حل شد؟! ساده است: ملاک سوابق بازیکن، استعلام به هجری شمسی بود نه به میلادی. پاتوسی در سال ۹۷ معادل سال ۲۰۱۹ به استقلال پیوست وقتی استعلام گرفته شد سوابق او در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ رو ارسال کردند که طبیعتا مجوز بازی داده نشد و او چند بازی بیرون نشست اما ما لیگ ۹۷ رو در سال ۲۰۱۸ آغاز کرده بودیم که با استعلام سال ۹۵-۹۶ ، پاتوسی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم بازی ملی داشت و هم در اروپا به اندازه کافی بازی کرده بود. به همین دلیل مجوز بازی پاتوسی صادر شد. به همین راحتی. - نکته بعد اینکه برخلاف بایناما درمورد پاتوسی جعلی انجام نشده بود. دلیل سه هیچ شدن بازیهای گل گهر
  • داریوش RO ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    واقعا جالب شده خود فدراسیون اشتباه میکنه یک تخلف کارت بازی صادر میکنه دومین تخلف اجازه بازی رو وقتی شلوغ شد کنسل نمیکنه سومیش بعدش نمیگه اشتباه از ما بود خیلی راحت سر گل گهر و میبره بعد به نفع تیمهای خودش امتیاز بذل و بخشش میکنه به اونا یک حال مجانی میده همه ایران فهمیدن دیگه تیمهای شما تو زمین هیچی نمیشن باید هر جور شده با لابی و تخلف برسونیمشون به جام یک پیشنهاد بیاید یک جام به استقلال و یکی هم به سپاهان بدید بگید اقا شما قهرمان ایران بعد بقیه تیمها هم بیان خودشون واقعا تو زمین بازی کنن اون دو تا سوگلی بدون بازی قهرمان بشن برن اسیا ابرو بری کنن بیان اقایون خیلی تابلو شده کاراتون بعدها خیلی خوب ازتون یاد میکنن همون موقع که طرف ریئس فدراسیون شد معلوم بود چه خبره علی کریمی همون موقع با مسخره گفت که انتخاب از کجا صورت گرفته بود فدراسیون عابی
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    اظهار نظر وکیل حقوقی باشگاه متخلف گل گهر:فدراسیون کی به باشگاه ما نامه زده است که در خصوص این بازیکن تردید دارند؟ حقیقت ماجرا : برنامه جناب میثاقی مکررا از مشکل قرارداد بازیکن گابنی گل گهر سخن گفت بازیکن متخلف را جلوی سپاهان بازی دادند تا تعداد بازی های گل گهر که وی را در ترکیب داشته بیشتر بشه تا به زعم اقایان مسئول گل گهری دست کمیته انضباطی برای مجازات کسر امتیاز علیه گل گهر بسته بشه!!! در ضمن سرپرست باشگاهشان در اظهار نظری زشت باشگاهای معترض را گدایان امتیاز نامید که همین توهین هم باید توسط کمیته انضباطی پیگیری می شد
  • کریم IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    اگه همون موقع فدراسیون فوتبال برخورد قاطعانه ایی با پرونده طارمی میکرد .همچین مسائلی پیش نمیامد .هنوز هم دیر نشده .یونتوس تخلف کرد یکسال بعدش باهاش برخورد شد. اگه عدالت باشه برای همه باید باشه .نه اینکه بعضیا بگن خود طارمی تخلف کرده.وقتی قرداد بسته میشه زمینه حقوقی پیدا میکند یعنی علاوه برشخص باشگاه و عوامل فدارسیون هم دخیلند .واین یه چیز واضحی است
    • مسعود IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      مگه خوابی....پنجره پرسپولیس بسته شد....طارمی جریمه شد تمااااااام....
  • جواد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    جریمه کنند سه امتیازکسر کنندوتاهد نه اینکه به کل نابودش کنند برااینم تیم وجوناش زحمت کشیده شده سالها مگه شوخیه
  • سید IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    تیمی که ده سال رنگ جام ندیده .... باید دنبال پنالتی ها .‌ کرنر شده یا نه..اوت به نفع ما و...سه صفر و...و‌...باشد.اینطور قهرمانی هر سال بشید !!!!
    • رضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      یادش بخیر پارسال افشین فرشچیان چجوری بازیکنای لنگ و شتابان از زمین بیرون برو تا سه امتیاز مفت از سپاهان بگیرن . اون وقتا شما خیلی حرفه ای بودید مگه نه؟؟
  • سید IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    فدراسیون گابن هنوز جواب قطعی به فدراسیون ما ندادند ..سه صفر می کنند !! وای چقدر افتضاح!!!
  • سیروس شمالی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    خدایا شکرت از اینکه ابی دل هستم خدایا هزاران هزاربارشکرت
    • كيسه باشيم IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      خدايا خوشي بي جامي و بي استرسي رو از ما نگير ..
  • امیر IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    آبی دلان مواظب باشید لنگ داره میسوزه ، امسال دیگه از اون سالهاست که یه ذره هم براش خیلیه ها ، امتیازها و جامهایی که مفت بردند دیگه یادشون نمیاد آخه آدم در حال سوختن مگه از قبلا یادش میاد خخخخ
  • امید IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    داداش استقلال چه ربطیش به تیم ملی پانویس داره.قابل توجه بقیه دوستان تخلف کسر امتیاز پس الان استقلال هم کسر امتیاز پرسپولیس بازیکن خارجی خریده باری نکردن ولی این سه امتیاز مفت حرام وتو گلو گیر می‌کنه خدارو شکر تیم ما واکه خودتونو بکشید همه بازی ها وهم سه صفر کنید برای خودتون بازم قهرمان نیستین چون قهرمانی رو لیاقتا ثابت می‌کنه نه دوز و کلک نه خادم و دارو دستش نه به مشت آدم بی کفایت نه به مشت آدم کوتاه بین که به اسم پیشرفت فوتبال این سرزمین هم دارن فوتبال رو نابود میکننهم ملت رو به مسخره گرفتن.این یه امتیاز عادلانه نیست باید به فدراسیون و نهادهای زیر نظرش شک کرد ودرونش تغییر ایجاد کرد وقتی اینقدر واضح سر همت تیم‌ها و میبرند یعنی بی‌کفایتی فدراسیون
  • بختیاری IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    وجدانا الاستقلال راه النصر را ادامه می دهد
  • محمد کیش IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    سلام خدمت دوستان، چه رویی دارن اینا مدارک جعلی دادن فدراسیون میگن به ماچه ، یکی دیگشون میگه ما این مدارک رو تایید نکردیم و نگفتیم در صورتی که بعد بازی با استقلال خودشون لیست بازی های ملی این آقا رو گذاشتن تو سایتشون که اونم جعلی بود حتما از اونم خبر ندارین یا الان دیگه تاییدش نمی کنید، ما خواهان رسیدگی به پرونده طارمی هستیم.
  • وحید IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    به جعل طارمی و لنگ هم رسیدگی بشه.
    • حنا IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      بشین تا صبح دولتت بدمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی