نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
اریک بوکوم بانیاما
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ماجرای بازیکن گابنی گل گهر که مشخص شده سابقه ملی ندارد و همین مسئله منجر به صدور حکم محکومیت برای این باشگاه شده، اولین خرید دردسرساز خارجی در فوتبال ما نیست.

باشگاه‌های ایران فقط در بحث‌های سخت افزای دچار مشکلات عدیده نیستند؛ ما در سایر بخش‌ها هم مشکلات فراوانی داریم. یکی از این گرفتاری‌ها اما خریدهای خارجی است.

تجربه نشان داده به ندرت بازیکنان خوب خارجی توسط باشگاه‌های ایرانی جذب می‌شوند و در این باره اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم و دست به عصا حرکت نکنیم، به سیاهه‌ای از بازیکنانی برمی‌خوریم که وارد تیم‌های مختلف شده اند و جز ضرر و زیان هم کارکرد دیگری نداشته اند.

ماجرای بازیکن گابنی گل گهر که مشخص شده سابقه ملی ندارد و همین مساله منجر به صدور حکم محکومیت برای این باشگاه شده، اولین خرید دردسرساز خارجی در فوتبال ما نیست اما امیدواریم آخرین اشتباه از سوی تیم‌هایی باشد که به هر دلالی اطمینان نکنند و با هر واسطه‌ای در این راستا وارد رایزنی نشوند.

اگر بخواهیم گذشته‌ها را شخم بزنیم، به نام بازیکنانی می‌رسیم که یکی شغل اصلی اش پرنده فروشی بود، دیگری با رباط صلیبی پاره قرارداد بسته بود و در شاهکار خیره کننده‌ای دیگر، بازیکنی به ایران آمد که دونده بود و هیچ ربطی به فوتبال نداشت.

تیم‌های ایرانی سوابق متعددی در این زمینه دارند و گل گهر تنها تیمی‌نیست که دچار این اشتباه شده است. باید قبول کنیم که نه تنها باشگاه‌ها باید در این موراد نگاه سختگیرانه تری داشته باشند که خود مربیان هم با استفاده از روابط خود، خریدهایشان را از جایی انجام بدهند که این طور دچار خسارت نشوند.

اصلا اگر قرار است تیم‌های ایرانی با دلال‌ها کار کنند، باید به واسطه‌هایی رجوع کنند که استانداردها را می‌شناسند و حاضر نیستند برای گرفتن پورسانت خودشان، هر بازیکنی را به تیم‌های ایرانی معرفی کنند.

منهای رای کمیته انضباطی و محکومیت گل گهر که باید ببینیم در کمیته استیناف چه سرنوشتی پیدا می‌کند، لاجرم در انتظار روزهایی می‌مانیم که باشگاه‌ها به جز فرآیند حق پخش و تبلیغات محیطی، برای مسائلی دیگر از جمله خریدهای خارجی، نگاه خود را عوض کنند و یک بار برای همیشه، پرونده سنگین فوتبال ایران را در این ماجرا ببندند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابراهیم IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    پیشنهاد می شود هرگونه خرید ازطریق دلال مردود اعلام شود تا خیانت چه پولی چه فنی خیانت نشود خود باشگاها بامسیولیت خودشان مثل وزارت کار دوماه ازمایشی قرارداد ببندد بشرط اجرای قوانین فیفا درنظر گرفته شود
    • میلاد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      نه اقا مسئله این نیست . مشکل اصلی دولتی بودنه و کمیسیون مدیرانه وگرنه کافیه به یک بچه 10 ساله اسمسو بگی تا سایز کفششم برات از تو نت در بیاره . مدیران ما نصف رقم رو بعنوان کمیسیون خودشون میگیرن . اگه باشگاه خصوصی واقعی بود نه مثل تراکتور و پدیده که هزینه هاشونو دولت میده و اسما خصوصی هستن .اگه باشگاه خصوصی واقعی بود و مالک باید از جیبش پول میداد این چیزا هم نبود
  • deep blue IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    دوستان.گرامی.باند.دلالی.سیسیلی.عروسک.گردان.زشتکاران.که.بزرگوار.کوچک.از.پایوران.چند.دهه.ای.آنان.است.با.جعل.ایمیل.های.فدراسیون.گابن.و.از.شماره.های.داحلی.متعلق. به.علی.آقاهای.مشهور.قندلی.مسبب.این.افتضاح.است.بدون.توافق.واطلاع.دست.اندرکاران.باشگاه.گل.گهر.انجام.این.رسوایی.بزرگ.مقدور.نیست.باشگاه.را.به.لیگ.دسته.ی.دوم. بفرستید.تا.درس.عبرتی.برای.آمرین.و.عاملین.این.گونه.جرم.های.سازمان.یافته.شود.تعصبات.رنگی.بر.ضد.این.احکام.بو.دار.است.شاید.آنان.نیز.ریگی.به.کفش.دارند.!!!.
  • mohammad IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    باگناما الماس سیاه:)) دمشگرررم‌ تو سه بازی پشت سر هم هت تریک کرد 9 امتیاز از تیمش گرفت خخخخ..ولی باشگاه گل گهر مشخص نیست چرا با اینکه میدونست استقلال شکایت میکند بازم به بازیکن غیر قانونی بازی داد شاید دو دلیل داشت یا تعداد بازیای باگناما بالا می‌رفت و سازمان لیگ به شکایت استقلال ترتیب اثر نمی‌داد و بیخیالش میشد یا اگر ترتیب اثر هم میداد این وسط فقط استقلال نفع نمی‌برد و مدعیان دیگه هم امتیاز می گرفتند:)))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی