نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
از ستاره عراقی تا دو خرید فاجعه بار پرسپولیس از یک کشور
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قبل از جذب هنانوف و صفروف، پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر ۷ بازیکن آسیایی داشته است.

بعد از مدت‌ها معطلی به خاطر باز نبودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس ، این باشگاه بالاخره توانست قرارداد دو بازیکن تاجیکستانی خود یعنی وحدت هنانوف و منوچهر صفروف را ثبت کند و این دو بازیکن تاجیکستانی با عقد قراردادی ۳ ساله به عضویت پرسپولیس درآمدند. قبل از هنانوف و صفروف پرسپولیسی‌ها در طول لیگ برتر چند بازیکن آسیایی دیگر هم داشتند که به بهانه خرید ۲ بازیکن تاجیکستانی ، قصد داریم خارجی‌های آسیایی پرسپولیس در لیگ برتر را بررسی کنیم.

بشار رسن (عراق)

بدون شک یکی از بهترین خارجی‌هایی که طی چند سال اخیر به فوتبال ایران آمد بشار رسن بود.این ستاره عراقی عملکرد بسیار خوبی در پرسپولیس داشت و با این تیم چند عنوان قهرمانی را هم کسب کرد.بشار ۴ سال در پرسپولیس بازی کرد ولی بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا این ‌هافبک تاثیر گذار عراقی طبق توافقی که از قبل با مدیران وقت پرسپولیس انجام داد از جمع سرخ پوشان جدا و راهی لیگ ستارگان قطر شد تا یکی از بزرگترین جدا شده‌های فصل قبل  سرخ پوشان لقب بگیرد.

لازم به ذکر است بشار محبوبیت زیادی هم بین پرسپولیسی‌ها داشت.

هوار ملا محمد (عراق)

 هافبک تکنیکی پرسپولیس در لیگ نهم ، خیلی زود نگاه‌ها را به سمت خودش برد و با بازی‌های خوبش محبوب پرسپولیسی‌ها شد. هوار که بازیکن فیکس تیم ملی عراق هم بود؛ فقط یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و بعد از آن در یک انتقال جنجالی مستقیما راهی استقلال شد تا خیلی زود از چشم هواداران پرسپولیس بیفتد.هوار در ۱۷ بازی ۹ گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و عملکرد بسیار خوبی در پرسپولیس داشت.

الکساندر لوبانوف (ازبکستان)

پرسپولیس در لیگ پانزدهم با مشکل دروازه‌بانی مواجه بود وسوشا مکانی عملکرد بسیار ضعیفی در آن فصل از خودش نشان داد،  به همین خاطر از هفته هجدهم الکساندر لوبانوف ازبکستانی را به خدمت گرفت. لوبانوف ۸ بازی در لیگ برتر برای پرسپولیس انجام داد و ۱۰ گل خورد و یک کلین شیت هم به ثبت رساند.  در حالی که انتظار می‌رفت لوبانوف مدت زمان بیشتری  را  در پرسپولیس بماند،به خاطر اینکه بتواند شانس بیشتری برای حضور در ترکیب تیم ملی کشورش به دست بیاورد، از جمع این تیم جدا شد و به کشورش بازگشت تا برای پاختاکور بازی کند.

آنتونی گولتس (استرالیا)

مدافع استرالیایی درحالی در ابتدای  لیگ شانزدهم به عضویت پرسپولیس درآمد که فصل قبل از آن به همراه تیم باشگاهی خود قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده بود. گولتس از شرایطش در پرسپولیس اصلا راضی نبود و  بعد از تعطیلات ابتدای فصل راهی کشورش شد و هرگز بازنگشت. او در ادامه با شکایت از باشگاه مطالبات خود را بدون اینکه حتی یک دقیقه  برای این تیم  به میدان برود دریافت کرد. این مدافع جنجالی یکی از بدترین و  ناموفق ترین خریدهای پرسپولیس طی سال‌های اخیر بود.

صلاح حسن (عراق)

مرد سال فوتبال عراق در سال ۲۰۰۵ ، یکی از خریدهای پرسپولیس در سال ۱۳۸۵ بود. صلاح حسن ملی پوش برای حل کردن مشکلات گلزنی پرسپولیس در آن سال به این تیم آمد ولی دوران موفقی را در پرسپولیس نداشت. صلاح حسن فقط ۸ بازی برای پرسپولیس انجام داد و در این دیدارها موفق شد یک گل هم برای پرسپولیس به ثمر برساند.

زیاد شعبو (سوریه)

یکی از خریدهای ناموفق محمد حسن انصاری فرد در اولین دوره حضور خود در پرسپولیس ، زیاد شعبو بود. این بازیکن اهل سوریه که در تیم ملی این کشور هم بازی می‌کرد و حتی سابقه گلزنی به تیم ملی ایران را هم در کارنامه داشت ، در زمان سرمربیگری دنیزلی به پرسپولیس آمد ولی اصلا موفق نبود. شعبو مجموعا ۹ بازی برای پرسپولیس انجام داد و ۲ گل هم به ثمر رساند.

طارق جبان (سوریه)

این مدافع که کاپیتان تیم ملی سوریه هم بود، بعد از خرید شعبو در همان سال به پرسپولیس اضافه شد و یک نیم فصل در این تیم بازی کرد. جبان هم درست مثل هم وطنش عملکرد خوبی در پرسپولیس نداشت و فقط در ۵ بازی به میدان رفت. بعد از پایان فصل هم هر دو بازیکن سوریه ای پرسپولیس از این تیم جدا شدند و به تیم‌های دیگری رفتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی