استقلال و پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور با حضور در برنامه تلویزیونی به مهم‌ترین مشکل خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت.

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی که مهمان یک برنامه تلویزیونی در شبکه خبر صداوسیما بود، با انتقاد به نپرداختن حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها، اظهار داشت: در تمام دنیا حق پخش مهمترین فعالیت و درآمدزایی عملیاتی باشگاه ها محاسبه می شود. اگر شرکتی فولادی است، مشخص است که خروجی آن و کالایی که به فروش می رساند، فولاد است. حالا ممکن است شرکتی که فولادی است، چند کار دیگر نیز انجام بدهد، اما درآمد عملیاتی آن شرکت از فولاد است. عمده درآمد عملیاتی یک باشگاه، از حق پخش تلویزیونی است. حق پخش تلویزیونی تنفس اصلی باشگاه های سراسر دنیاست که البته در کنار آن، تبلیغات محیطی، فروش پیراهن، بازیکن و... درآمدهای جانبی باشگاه تلقی می شوند. اما حق پخش تلویزیونی مهمترین درآمد دو باشگاه است. تا زمانی که صدا و سیما، استقلال و پرسپولیس، وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی در این زمینه به یک حکم مشخصی نرسند و آن به عنوان درآمد اصلی دو باشگاه اجرایی شود، درخصوص واگذاری آنها باید نگران باشیم.

مجری برنامه در سوالی از قربان‌زاده پرسید: آیا این مسئله انداختن توپ در سازمان صدا و سیما نیست؟ سازمان صدا و سیما با پخش فوتبال ها باعث شده است تا پول به سمت باشگاه ها بیاید.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ گفت: این دو باشگاه حاضرند خودشان دوربین ببرند و بازی هایشان را از شبکه های اینترنتی پخش کنند و درآمدزایی آنها چند برابر شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر علی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    اما جالب این این مجری های برنامه های ورزشی صدا و سیما همچنان حق به جانب و با طعنه صحبت میکنن هر کی ندونه فکر می‌کنه نصف تبلیغات و ستاره مربع ها به تیم های باشگاهی میرسه امان از بله قربان گو بودن
  • قهرمان همه دوران IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    حرف حق... مخصوصا اون بخش آخرش...اصلا من خودم به شخصه همین نظر رو داشتم که باشگاه ها خودشون شبکه اینترنتی مخصوص خود راه اندازی کنند و دیگر نگذارند از تلویزیون پخش بشه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی