چند قدم تا حذف سرخابی‌ها آسیا/ معجزه‌ای در راه است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاید بتوان گفت تنها یک معجزه می‌تواند مانع حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید شود.

روز پنجشنبه بود که خبری مبنی بر عدم تایید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی AFC برای دریافت مجوز حرفه‌ای منتشر شد که سرو صدای زیادی به همراه داشت. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که چند روز قبل از آن نشستی میان سران فدراسیون و کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای و مدیران دو باشگاه برگزار و در آن اعلام شد با رفع مشکلات و موانع، دو باشگاه موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شده‌اند. این موضوع باعث شد روز جمعه نشستی در فدراسیون فوتبال برگزار و به بررسی این موضوع پرداخته شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت پنج روزه‌ای برای رفع مشکلات موجود به فوتبال ایران و دو باشگاه داده و این فرصت در پایان روز دوشنبه ۶ دی ماه به اتمام خواهد رسید.

یکشنبه ۵ دی:

* فرشید سمیعی: برای ما این سؤال وجود دارد که چرا در سال‌های گذشته مدارک تأیید می‌شد، ولی امسال نشده است. ورود کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر رد کردن مجوز حرفه‌ای توسط کمیته بدوی فدراسیون فوتبال بود. مدارک امسال استقلال خیلی بهتر و کامل‌تر از سال‌های گذشته بود و اگر مجوز صادر می‌شد، AFC ورود نمی‌کرد.

* حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد حذف سرخابی‌ها از آسیا قطعی شده است و نباید امید به تغییر این وضعیت داشت.

* هفت باشگاه لیگ برتری از AFC درخواست صدور مجوز حرفه ای نکرده‌اند  در حالیکه فوتبال ما واژه حرفه ای را یدک می‌کشد اما جالب است که تقریبا نیمی از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر کشورمان حتی درخواست صدور مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا نکرده اند. ۶-۷ باشگاه لیگ برتری حتی مدارک لازم برای ثبت نام را ارائه نکردند و درخواست دریافت مجوز حرفه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته‌اند.

شنبه ۴ دی:

* خلاصه‌ صحبت‌های کاظم اولیایی: فوتبال حرفه ای نمی‌تواند دولتی اداره شود و مغایر با قوانین فیفاست/ باشگاهها باید تابع قوانین تجارت اداره شوند/ اداره موقت توسط وزارت ورزش و وزارت اقتصاد مشکلات را بیشتر خواهد کرد/ فیفا نپذیرفته فدراسیون ایران زیر نظر دولت باشد/ فیفا باشگاهها را به عنوان بنگاه تجاری قبول دارد.

* طبق ادعای خبرگزاری فارس، در صورت حذف قطعی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای دو باشگاه دیگر ایران جایگزین آنها خواهند شد. در این فصل فقط ۵ باشگاه لیگ برتری استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و گل‌گهرسیرجان درخواست صدور مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند. در حال حاضر به جز استقلال و پرسپولیس نام گل‌گهر سیرجان نیز در بین فهرست مردودی‌های حرفه‌ای سازی AFC قرار دارد. به این ترتیب در آن صورت فقط دو باشگاه فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهند شد و در فصل آینده لیگ قهرمانان فوتبال کشورمان در آسیا فقط دو نماینده خواهد داشت اما اگر مشکل گل‌گهرسیرجان برای حضور در لیگ قهرمانان اسیا حل شود در آن صورت دو تیم سپاهان و گل‌گهر جانشین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان خواهند شد

* غلامرضا بهروان، عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه  برخی مدعی هستند که باشگاه استقلال فدای پرسپولیس شد و اگر کمیته بدوی پرسپولیس را حذف می‌کرد دیگر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بدون مشکل حضور داشت، گفت: تا جایی که من عضو این کمیته هستم و اطلاع دارم این مساله درست نیست و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشتند و دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    پرسپولیس نون دونی خیلی ها شده ...دمتون گرم تا میتونید با عدم مدیریت نشان بدید ضد فوتبال هستید.. و تا میتونید آبی و قرمز رو مقابل هم قرار بدید که ما سرمون با حرص خوردن گرم باشه....
  • سلیمان IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    وقتی آدمها در جایگاه درستی نباشن همین میشه ، همه میدونیم حتی اگر به احتمال یک درصد هم کار این تیم ها درست بشه فقط خودمون رو گول زدیم و سالهای بعد دوباره به مشکل می‌خوریم ، شاید اگر فشار بیرونی باشه حداقل کاری بکنن مثل ورزشگاه آزادی که تا ابرومون نرفت زمین رو درست نکردن شاید اینم باعث بشه حداقل این دو تیم رو رها کنن و باعث اتفاقات بهتری باشه
  • جواد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    چی میگن این کیسه ایها خودشون سراسر مشکلند. ای اف سی چراخودش به قوانین هوا نمیکنه چرا پول پرسپولیس رو نمی‌ده که مشکلاتش حل بشه مگر حرفش این نیست که اعتبار مالی ندارند دوباشگاه!؟خب پرسپولیس که برای خودشونو ثابت شده که تیم بزرگیه
  • آره ما پیروزی هستیم کیسه کشا بسوزن IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    حذف میشن
  • حرف حق AT ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    خدا كنه حذف شن . دو تيم چرت تهرانی بچه سوسول که باعث این همه تفرقه بین جوونامون شده . برید به درک .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی