نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
اسطوره استقلالی یاد و خاطره لِو یاشین را زنده کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان در سال ۱۹۷۲ به دعوت فدراسیون فوتبال برزیل در جام جهانی کوچک یا همان جام استقلال برزیل شرکت کرد.

ایران بازی های بسیار خوبی را در برزیل انجام داد و مقابل تیم های ملی پرتغال، ایرلند، اکوادور و شیلی عملکرد قابل قبولی داشت. اگرچه ما از گروه خود صعود نکردیم اما این دوره از مسابقات محلی برای درخشش ستاره فوتبال ایران از جمله زنده یاد ناصر حجازی بود که بارها و بارها دروازه تیم ملی را نجات داد.

درخشش حجازی به حدی بود که اکثر نویسندگان و مفسرین فوتبال برزیل در دهه ۷۰ میلادی از دروازه‌بان تیم ملی به عنوان یک ستاره در حد جهانی نام می‌بردند. جورج کری رئیس انجمن نویسندگان و مفسرین فوتبال برزیل پس از پایان بازی های جام استقلال این کشور یا همان جام جهانی کوچک در خصوص زنده یاد ناصر حجازی دروازه‌بان تیم ملی ایران حرف‌های جالبی را مطرح کرد.


جورج کوری، حجازی را در حد افسانه فوتبال جهان یعنی «لِو یاشین» سنگربان پیشین تیم ملی شوروی دانست و گفت: ایرانی ها باید قدر دروازه‌بان خود را بدانند بی شک اگر حجازی در برزیل بود افسانه لِو یاشین را دوباره زنده می‌کردیم. حجازی بی نهایت دید خوبی دارد و بدنش بسیار انعطاف پذیر است. او تنها به سرعت و جسارت بیشتر نیاز دارد خوشبختانه چون خیلی جوان است می‌تواند به زودی تبدیل به یکی از دروازه‌بان مطرح فوتبال جهان شود.

اگرچه ناصرحجازی سالها بعد مزد سال ها درخشش درون دروازه تیم ملی فوتبال ایران را دریافت کرد و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان دومین دروازه‌بان قرن فوتبال آسیا از سال ۱۹۰۰ تا سال ۲۰۰۰ انتخاب شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامران زارعی IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    درود خیلی ممنون از خبر ورزشی چنین،اخباری ،باعث میشه،جوانان بدونن،چه اسطوره هایی داشتیم،و اگر در کشور دیگه بازی میکردن،یا اون قانون مسخره ۲۹ساله ها،رو اختراع میکردن ،چ بسا،الان ناصر خان،جایگاه والاتری داشت،در مورد ۲ومین گلر قرن آسیا،که همه شاهد هستین،ناصر خان ،مدت زیادی بود که گلری نمیکرد یعنی نذاشتن،از طرفی نفوذ عربستان هم بر کسی پوشیده نیست،هر چند گلر عربستانی،واقعا اعجوبه ای بود ممنون از خبر ورزشی،تا باشه از این خبرها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی