نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اتفاقات عجیب ورزش جهان در سال ۲۰۲۱
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سال ۲۰۲۱ از نظر ورزشی با رویدادهای مهمی همراه بود که همین موضوع باعث بروز اتفاقات عجیبی نیز در این سال شد.

سال ۲۰۲۱ در حال به پایان رسیدن است. این سال از نظر ورزشی با ابهامات زیادی شروع شد. ابهام درمورد اینکه آیا تقویم مسابقات ورزشی می‌تواند طبق برنامه ریزی مسابقات خود را پیگیری خود یا اینکه مثل سال ۲۰۲۰ با وقفه‌های فراوان روبه‌رو خواهد شد.

در این سال تورنمنت‌های مهمی که از سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده بودند با یک سال برگزار شدند، مثل یورو ۲۰۲۰ و المپیک ۲۰۲۰ توکیو. شاید به همین دلیل بود که این سال تبدیل شد به یک سال پرسوژه از نظر ورزشی. از امروز درچند بخش به حوادث عجیب و گاهی شوکه کننده و حتی رسوایی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ رخ داد می‌پردازیم.

مورد عجیب بایلز

سیمون بایلز، ژیمناست زن آمریکایی و دارنده چهار طلای المپیک لندن که مدعی قهرمانی از بسیاری از ماده‌های این رشته ورزشی در المپیک توکیو بود ناگهان در جریان رقابت‌های المپیک از رقابتها انصراف داد. او مدتی بعد فاش کرد که به دلیل مشکلات روحی و روانی و فشاری که در آن زمان تحمل می‌کرده این تصمیم را گرفته است: «دیگر به خودم اطمینان دارم.» او با گفتن این حرف عجیب در کنفرانس مطبوعاتی، به فشارهایی که از طریق کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی به او و دیگر ورزشکاران وارد می‌شود اشاره کرد. هم‌تیمی‌های بایلز او را بابت این حرکت تحسین کردند اما واکنشهای متفاوتی نیز از سوی مردم و کارشناسان دیده شد که همراه بود با انتقادهای تند از این ورزشکار. بایلز بعد از انصراف از رقابت‌های تیمی، در رقابتهای بخش چوب موازنه شرکت کرد و مدال برنز المپیک را دریافت به دست آورد.

اتفاقات عجیب ورزش جهان در سال ۲۰۲۱/ کناره‌گیری عجیب ستاره از المپیک و رسوایی ومبلی

هولیگانیسم در لندن

رقابتهای جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ که با یک سال وقفه در سال ۲۰۲۱ در چندین کشور اروپایی انجام شد با وجود محدودیتهایی که برای حضور تماشاگران وجود داشت بدون دردسر انجام شد. هر چند که در مجارستان که یکی از کشورهایی بود که با ظرفیت کامل از رقابتها میزبانی می‌کرد شعارهای نژادپرستانه باعث مجازاتهایی برای فدراسیون فوتبال این کشور شد. اما مهمترین اتفاق مربوط به روز فینال مسابقات در لندن بود که تصویر بدی را در روز پایانی یورو ۲۰۲۰ به جا گذاشت. هر چه به زمان بازی فینال بین ایتالیا و انگلیس در ورزشگاه ومبلی نزدیکتر می‌شود اوضاع بحرانی در اطراف ورزشگاه نیز پررنگ تر می‌شد. بدترین لحظه که یک رسوایی بزرگ برای برگزارکنندگان مسابقه بود زمانی رقم خورد که هزاران نفر از هواداران بدون بلیت با گذشتن از گیت‌های ورزشگاه ملی انگلیس به سمت داخل ورزشگاه هجوم آوردند. یورشی که طبق گزارش پلیس می‌توانست منجر به کشته شدن بسیاری از مردم شود اما در نهایت تلفات جانی نداشت. پلیس و ماموران امنیتی ورزشگاه نیز مورد هجوم قرار گرفتند. این اتفاق باعث شد انگلیسی‌ها که در نهایت فینال را هم با ضربات پنالتی باختند با جریمه ممنوعیت از دو بازی خانگی و جریمه ۱۱۳ هزار دلاری روبه‌رو شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی