نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
افشاگری یکی از نزدیکان فدراسیون؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلا تعطیلات ژانویه ندارد/ شاید مدیران ایرانی را راه ندهند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ماجرای تعطیلی کنفدراسیون فوتبال آسیا سر و صدای زیادی راه انداخته است.

پس از برگزاری جلسه روز جمعه میان گروهی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، این بحث توسط داریوش مصطفوی مطرح شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا از روز دوشنبه ششم مهر  به واسطه تعطیلات سال نوی میلادی مدت ۱۴ روز عملاً تعطیل خواهد بود و همین مسئله کار تیم‌های ایرانی(استقلال،پرسپولیس و گل گهر) برای حل مشکل حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا را به مراتب دشوارتر خواهد کرد ولی در همین رابطه یکی از کارمندان عالی‌رتبه فدراسیون به شرط اینکه نامش را افشا نکنیم، اطلاعات بسیار دقیقی در اختیارمان گذاشت . اطلاعاتی که کاملاً با گفته‌های برخی از مقامات حاضر در جلسه روز جمعه متفاوت است. 


تعطیلات نداریم

براساس گفته این کارمند عالی‌رتبه فدراسیون که خودش هم سابقه سفر به مالزی را دارد، با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم کشور مالزی مسلمان بوده و یا مذاهب دیگری غیر از مسیحیت را دارند ،سال نوی میلادی در آنجا کاملاً محترم است  و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، از باب مسائل گردشگری جشن‌های هم در برخی از نقاط این کشور برگزار می‌شد ولی عملاً چیزی به عنوان تعطیلات سال نوی میلادی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد. فقط روز اول ژانویه هر سال ، ساختمان کنفدراسیون تعطیل عمومی می‌شود و بس. بنابراین ماجرای تعطیلات دو هفته‌ای برای سال دو میلادی را نباید چندان جدی گرفت . البته کارمندان و مدیران مسیحی شاید تعطیلات محدودی داشته باشند ولی کنفدراسیون اصلاً تعطیل نمی‌شود.خود شیخ سلمان هم که اصلاً مسیحی نیست.

رئیس ، خارج از مالزی

نکته دیگری که پیگیری‌های خبر ورزشی نشان داد حکایت از آن دارد که شیخ سلمان مرد شماره یک کنفدراسیون فوتبال آسیا الان بالغ بر ۲۱ ماه است که حضوری بسیار کمرنگ در مقر  A.F.C داشته و به واسطه شیوع ویروس کرونا ترجیح می‌دهد اغلب کارهای خود را در بحرین انجام دهد .او در این مدت حتی تعدادی از جلسات مهم کاری  کنفدراسیون را  نیز به جای کوالالامپور در منامه برگزار کرده و به همین خاطر اگر مقامات ارشد ورزش ایران بخواهد با او ملاقات کنند، باید ابتدا مشخص شود که این جلسه در بحرین خواهد بود یا اینکه شیخ سلمان برای مدت کوتاهی به مالزی سفر می‌کند و همان جا هیئت ایرانی را ملاقات خواهد کرد ؟

دردسر برای ورود

این روزها بحث پیرامون اینکه گروهی از مدیران عالی رتبه وزارت خانه و فدراسیون فوتبال برای دیدن مردان ارشد کنفدراسیون راهی مالزی شوند، بسیار داغ شده است ولی همین مسئله هم یک مشکل قانونی جدی دارد. واقعیت امر این است که کشور مالزی قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را برای ورود اتباع خارجی پس از شیوع ویروس کرونا به مرحله اجرا درآورده که به موجب آن ورود خارجی‌هایی که اقامت مالزی را ندارند ،به این کشور ممنوع است و حتی اگر هیئت ایرانی بخواهد با مقامات ارشد کنفدراسیون به صورت حضوری مذاکره کند، یا باید افرادی را بفرستد که اقامت مالزی داشته باشند و یا اینکه از طریق دولت و هماهنگی‌ با وزارتخانه‌های مربوط ،مجوز لازم را از طرف مالزیایی اخذ کنند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی