جدال فیروزجا و کارلسن برای قهرمانی در جهان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز نخست رقابت‌های سریع شطرنج جهان به پایان رسید.

روز اول رقابت‌های قهرمانی سریع شطرنج جهان پیگیری شد که در طی آن شطرنج بازان به مصاف حریفان خود رفتند. پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی دو ملی پوش شطرنج ایران هستند که در این رقابت‌ها و در بخش آقایان حضور دارند.

در دور اول این رقابت‌ها مقصودلو به مصاف آرونیان رفت و توانست این شطرنج باز را متوقف کند و به تساوی دست پیدا کند. هم‌چنین قائم مقامی دیگر ملی پوش شطرنج ایران توانست لوبچینسکی را شکست دهد. این پیروزی قائم مقامی درحالی به دست آمد که او با ریتینگ ۲۵۵۳ مقابل حریفی با ریتینگ ۲۲۸۹ قرار گرفته بود.

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که با ریتینگ سریع ۲۵۱۲ در این رقابت‌ها حضور دارد در حالی آرونیان را در دور اول متوقف کرد که حریف او دارای ریتینگ ۲۷۲۸ بود.

در ادامه این رقابت‌ها مقصودلو به سه پیروزی و یک شکست دست پیدا کرد تا ملی پوش شطرنج ایران با کسب ۳.۵ امتیاز از ۵ امتیاز ممکن در رده سی‌ام این رقابت‌ها بایستد.

قائم مقامی دیگر شطرنج باز ایران هم به ۳ پیروزی و دو شکست دست یافت تا با ۳ امتیاز در رده ۶۰ این رقابت‌ها جا بگیرد.

مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج جهان که در این رقابت‌ها دست به مهره شده است از ۵ بازی خود به چهار پیروزی و یک تساوی دست یافت تا او با این نتیجه و با ۴.۵ امتیاز در رده سوم این رقابت‌ها تا پایان روز اول بایستد.

علیرضا فیروزجا، شطرنج باز ایرانی الاصل تیم ملی فرانسه هم در این رقابت‌ها دست به مهره شده است. فیروزجا در روز اول این مسابقات باختی را تجربه نکرد و به ۳ پیروزی و دو تساوی دست یافت تا این شطرنج باز با ۴ امتیاز در رده ۱۵ بایستد.

حضور فیرزوجا در رقابت‌های قهرمانی جهان باعث شده رسانه‌های شطرنجی از قهرمانی کارلسن مطمئن نباشند و فیروزجا را یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی نام ببرند. در سال ۲۰۱۹ کارلسن در این رقابت‌ها قهرمان شد و فیروزجا در رده دوم ایستاد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی