اتفاقات عجیب ورزش جهان در سال ۲۰۲۱/ یک انتقال باورنکردنی و یک فرار شوکه‌کننده
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در سال ۲۰۲۱ ورزش جهان اتفاقهای عجیب و شوک‌آوری را به خود دید که بخشی از آن‌ها را در قسمت دوم مرور اتفاقات ۲۰۲۱ بررسی می‌کنیم.

سال ۲۰۲۱ برای ورزش جهان همراه بود با اتفاقاتی مهم و عجیب در رشته‌های مختلف ورزشی. از جدا شدن لیونل مسی از بارسلونا تا انصراف ورزشکاری مثل سیمون بایلز از همراهی تیم ژیمناستیک آمریکا در المپیک توکیو و همچنین متواری شدن ورزشکار بلاروس حاضر در المپیک و رفتن به کشور لهستان. در این روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ بخش دوم اتفاقات عجیبی که گاهی در حد رسوایی در ورزش جهان مطرح شدند را بررسی می‌کنیم. 

خداحافظی اشکبار 

تابستان سال ۲۰۲۰ بود که لیونل مسی به دلیل نارضایتی از اوضاع باشگاه بارسلونا و اختلاف با مدیران وقت این باشگاه درخواست جدایی از این تیم را ارائه کرد. در آن زمان در نهایت به دلیل بندی که در قرارداد مسی وجود داشت لئو نتوانست از این تیم جدا شود و بر خلاف میل باطنی خود در این تیم ماند و با اینکه می‌دانست حق با او است اما تصمیم گرفت با تیم محبوب خود وارد دعوای حقوقی نشود. او بعد از مدتی اما مشکلات را فراموش کرد و با تغییر رئیس باشگاه و نتایج نسبتا خوبی که بارسا گرفته بود بار دیگر از حضور در بارسا لذت می‌برد و عملکرد فوق العاده خوبی نیز از خود به نمایش گذاشت، عملکردی که در نهایت به دریافت توپ طلا توسط او منجر شد. 

با این حال به شکل عجیبی در آگوست سال ۲۰۲۱، غیر قابل تصورترین نقل و انتقال در تاریخ فوتبال جهان رقم خورد. بارسلونا به دلیل مشکلات مالی توانایی نگه داشتن لیونل مسی و پرداخت هزینه سنگین قرارداد او را نداشت حتی با وجودی که فوق ستاره آرژانتینی حاضر شده بود دستمزد خود را به نصف کاهش دهد. در نتیجه بارسلونا مجبور شد به دلیل مطابقت با قوانین مالی فوتبال باشگاهی در اسپانیا مسی را از فهرست خود خارج کند، در واقع قرارداد مسی تمام شده بود و بارسا نمی‌توانست قرارداد جدیدی با او ببندد. لئو در مراسم خداحافظی خود، با چشمانی اشکبار از بهت و تعجب خود بابت اتفاقاتی که خیلی سریع رخ داد حرف زد و در نهایت بدون اینکه بتواند با هواداران بارسلونا خداحافظی کند در یک کنفرانس مطبوعاتی اغم انگیز به حضور خود در نوکمپ پایان داد. 

چند روز بعد اما او با لبخند جلوی دوربین باشگاه پاری سن ژرمن ایستاده بود تا حرفه ای گری خود در فوتبال را نشان دهد. لئو با استقبال گسترده هواداران پاریسی وارد این شهر شد تا چالشی جدید را در فوتبال خود در سن ۳۴ سالگی آغاز کند. او به دلیل عملکرد خوب خود در سال ۲۰۲۱ توپ طلای فرانس فوتبال را در مراسمی‌که در شهری که حالا محل اقامت او است، دریافت کرد. قهرمان شدن در لیگ قهرمانان اروپا با یک تیم جدید، چالشی است که انگیزه زیادی را برای مسی ایجاد کرده است و هواداران و مالکان تیم پی‌اس‌جی نیز از اینکه بهترین بازیکن جهان را به راحتی و به عنوان بازیکن آزاد به تیم خود آوردند بسیار خوشحال هستند. 

 یک انتقال باورنکردنی و یک فرار شوکه کننده


فرار کریستینا تیمانوفسکایا از اردوی تیم بلاروس 

وقتی خبرهایی راجع به اتفاقی عجیب در مورد یک ورزشکار بلاروس در المپیک توکیو مخابره شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این ماجرا پای مقامات دیپلماتیک را به میان بکشد و یک رسوایی سیاسی اجتماعی را برای مقامات بلاروس به همراه داشته باشد. کریستینا تیمانوفسکایا، دونده زن اهل بلاروس به دلیل مشکلاتی که در کشور بلاروس وجود داشت و همچنین مشکلاتی که شخصا در اردوی کاروان ورزشی این کشور تجربه کرده بود تصمیم به جدا شدن از تیم گرفت. پس از آنکه تیمانوفسکایا از عملکرد کمیته المپیک بلاروس انتقاد کرده بود، در مورد این ورزشکار ۲۴ ساله گفته شد که برخی به دنبال آن بوده‌اند تا او را برخلاف میل خود به بلاروس برگردانند. او از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کمک کرد. حتی او را مجبور کردند که وسایل خود را در هتل جمع آوری کند و راهی فرودگاه توکیو شود تا به بلاروس برگردد و احتمالا بابت اقدام خود مجازات شود. اما او در فروگاه مورد حمایت پلیس فرودگاه توکیو قرار گرفت و از رفتن به کشورش خودداری کرد و بعداز مدتی به نیز به لهستان رفت و حالا زیرپرچم این کشور در رقابتها شرکت می‌کند. نامزد او نیز از بلاروس فرار کرد و به لهستان رفت. اقدام او در کشور بلاروس مورد تحسین و حمایت بسیاری از مردم قرار گرفت چرا که آن‌ها از برخوردهای تهدید آمیزی که از سوی مقامات دولتی (که منتسب به شخص رئیس جمهور  این کشور الکساندر لوکاشنکو بودند) با این ورزشکار اطلاع داشتند و با به راه انداختن کمپین در شبکه‌های اجتماعی خواستار حمایت جامعه جهانی از تیمانوفسکایا شدند. در نهایت نیز کشورهای اتریش و لهستان آمادگی خود را برای اعطای شهروندی به این ورزشکار زن اعلام کردند و او حالا می‌تواند در رقابتهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ با عنوان ورزشکار لهستان به کسب افتخار فکر کند.

 یک انتقال باورنکردنی و یک فرار شوکه کننده

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی