نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
کشتی‌ فرنگی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چشم بستن روی همه افتخارات غرورانگیز و غیرقابل دست‌یافتنی کشتی‌ فرنگی ایران، مدتی است فراگیر شده و عده‌ای به فکر دوختن کلاهی از این نمد برای خود هستند.

چشم بستن روی همه افتخارات غرورانگیز و غیرقابل دست‌یافتنی کشتی‌فرنگی ایران، مدتی است فراگیر شده و عده‌ای به فکر دوختن کلاهی از این نمد برای خود هستند.

هرچند که باید حرف و سخن قهرمانان و افتخارآفرینان کشتی فرنگی را شنید و اگر اعتراض یا انتقادی منطقی و دارای منافع و فواید ارزشمند برای موفقیت و اعتلای کشتی ما بویژه کشتی فرنگی ایران است، بهره برد و به بهترین شکل استفاده کرد. اما متاسفانه بعضی از قهرمانان یا بزرگان افتخارآفرین کشتی فرنگی ایران تیغ به دست گرفته و همه آنچه که خودشان نیز بخشی از آن هستند را از ریشه می‌زنند و در راه نادیده گرفتن آن گام برمی‌دارند!

اگرچه بعضی از قهرمانان و پیشکسوتان ، داخل بازی اخیر نشده و آب به آسیاب مخالفان سرافرازی کشتی فرنگی نمی‌ریزند، اما متاسفانه عده ای هم سعی و تلاش دارند تا همچنان نه تنها تب انتقاد و اعتراض به محمد بنا به یک اپیدمی‌مسری و واگیرادار مبدل شود، بلکه چند روزی است که با دلیل و بی دلیل، با بهانه و بی بهانه، حمید سوریان را نیز زیر تیغ کنایه‌ها و سخنان تلخ و نیش دار خود گرفته اند تا بلکه دیگر کسی جرات نکند به منطقی بودن یا غیرمنطقی بودن سخنان این معترضان، بپردازد و همه از ترس این که نفر بعدی این هجوم و حمله باشند، حتی در دفاع از حقانیت و موفقیتهای دست نیافتنی کشتی فرنگی نیز دچار تردید و دو دلی شوند!

کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال برنز و ۱۴۶ امتیاز بعد از روسیه روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

فرنگی کاران ما در حالی موفق به کسب ۴ مدال طلا شدند که روسیه قهرمان جهان به رغم حضور در ۵ فینال این پیکارها، فقط یک مدال طلا گرفته و یکی از مهم ترین نتایج پیکارهای نروژ نیز این است که روسها ۲ فینال از ۵ فینالی که حضور داشتند را به نمایندگان کشورمان باختند و محمدرضا گرایی و علی‌اکبر یوسفی با پیروزی برابر روسها در فینال، روی سکوی قهرمانی ایستادند.

اگر به هیچ یک از افتخارات محمد بنا در طول سالهای گذشته کاری نداشته باشیم، همین نتایج مسابقات جهانی نروژ، تا سالهای سال می‌تواند، کام علاقمندان کشتی را شیرین کند. اما این که چرا هنوز چند صباحی از خلق آن شگفتی‌ها نگذشته، این چنین هجمه و حمله به موفق ترین سرمربی تیم ملی ، ازسوی قهرمانان موفق یا ناکام سالهای اخیر صورت می‌گیرد، یا حمید سوریان با کسب ۷ مدال طلای جهان و المپیک، تنها افتخارآفرین کشتی ایران است که موفق به کسب چنین جایگاهی شده، ولی چرا او هم با نیش و کنایه مورد هجوم و جمله قرار می‌گیرد، فقط به یک انتقاد پیرامون نحوه برگزاری انتخابی یا دفاع از حق فرنگی کاران ربطی ندارد و به یک واکاوی دقیق تر نیاز دارد که قطعاً به آن بیشتر خواهیم پرداخت. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی