سردار آزمون
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رسانه روسی از ۲۰ حقیقت در خصوص زندگی سردار آزمون ستاره تیم زنیت سن‌پترزبورگ منتشر کرد.

سردار آزمون در یک قدمی جدایی از روسیه قرار دارد و می‌خواهد پس از ۱۱ فصل تجربه‌ای جدید برای خود رقم زند. او ۸۶ گل به ثمر رسانده تنها چند گل برای رسیدن به جمع ۱۰ گلزن برتر تاریخ لیگ روسیه فاصله دارد.

در همین رابطه سایت چمپیونات گزارشی با عنوان «۲۰ حقیقت که تاکنون در خصوص سردار نشنیده‌اید» را منتشر کرد که آن را در زیر بخوانید:

۱-نام سردار به معنای درخشان است.
۲- سردار در خانواده‌ والیبالی بزرگ شده است. مادر او یک مربی والیبال است و پدر او توانسته ۲ بار بهترین بازیکن آسیا شناخته شود. خواهر او نیز به تیم ملی رسید و سردار نیز راه آنها را پیش گرفت ولی نه در والیبال و در فوتبال پیش رفت.
۳- در زنیت، آزمون والیبال را خیلی خوب بازی کرد و همین باعث شد تا بتواند در فوتبال با ضربات سر، توپ‌ها را به گل بدل کند.
۴- او همچنان با پدر و مادرش بازی می‌کند. او در کازان و روستوف نیز با والدینش زندگی کرد و حالا در سن پترزبورگ نیز با آنها زندگی می‌کند.
۵- پدر او، مربی شخصی آزمون بوده است و از لحاظ فیزیکی کمک‌های زیادی به او کرده است. در تیم‌های روبین کازان و روستوف، سرمربی تیم یعنی بردیف به خلیل آزمون اجازه داد تا به تمرینات بیاید و به آمادگی فیزیکی سردار کمک کند. مادر او نیز همیشه در خانه حضور دارد و برای سردار غذا درست می‌کند.
۶- در سال ۲۰۱۲، او از تیم ملی ایران به جام Commonwealth  آمد و به بهترین گلزن آن رقابت بدل شد. او ۷ گل در ۶ بازی به ثمر رساند. رقبای او در آن رقابت آنتون زابولوتکی، استانیسلاو کرتسیوک و خوردن بایرامیان بودند.
۷- پس از پیوستن به روبین کازان، سردار معمولا به ایران سفر می‌کرد تا بتواند مشکل سربازی خود را حل کند. در حال حاضر همه چیز حل شده و او به خاطر بازی در تیم ملی ایران پس از ۳۰ سال باید به خدمت سربازی برود.
۸- انتقال او از روبین کازان به روستوف به مانند یک فرار بود. بازیکن زمانی تیم را ترک کرد که کازان به اتریش سفر کرده بود و می‌خواست در آنجا یک بازی دوستانه انجام دهد.
۹- زمانی که آزمون برای روستوف بازی می‌کرد، یک عکسی از او منتشر شد که آزمون با یک کت زسکا مسکو در آن حضور داشت. بعدا مشخص شد که پدرش این لباس را برای او خرید و سردار برای کاهش وزنش از آن لباس استفاده کرد. 
۱۰- پس از ناکامی آزمون در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸، زندگی او تغییر کرد. بردیف پیش از جام جهانی گفته بود که سردار آماده تغییر تیم نیست ولی او رفتارش را تغییر داد و بیشتر تمرین کرد و باعث شد تا افراد نزدیک به او، دیگر لقب تنبل را به او ندهند. در جام جهانی او نتوانست گل بزند و پس از آن از حضور در تیم ملی ایران انصراف داد. او البته بعدا به تیم ملی بازگشت که می‌گویند بردیف او را متقاعد کرده است.
۱۱- پیش از مسابقه، آزمون با هدفون ۱۵ دقیقه دعا و ذکر گوش می‌دهد تا بتواند در بازی‌ها گلزنی کند.
۱۲- او عاشق اسب است. در ایران او اسطبل مشخص خود را دارد. 
۱۳-مخصوصا برای طرفداران ایرانی، آزمون لباسی بدون لوگوی نایکی طراحی کرد تا به آنها بدهد. همه این مسائل به خاطر ذهنیت منفی است که در تابستان ۲۰۱۸ رخ داد. نایکی به دلیل تحریمات ایالات متحده آمریکا همکاری با ایران را قطع کرد و دیگر برای آنها کفش و استوک نفرستاد.
۱۴- در مارس ۲۰۱۹ (عید ۹۸) او به قربانیان سیل استان گلستان کمک فراوانی کرد. در آن زمان تقریبا ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شد و چهار رودخانه از کرانه خود طغیان کردند. 
۱۵- آزمون کلمه «مزرعه جمعی» را دوست دارد و به شوخی به هم‌تیمی‌های خود کشاورز جمعی می‌گوید
۱۶- او تمام عبارات قسم خوردن را بلد است. او از عبارات را از تیموفی کلاچف یاد گرفت.
۱۷- آزمون ۸۰-۹۰ درصد لغات روسی و جک‌های را بلد است. 
۱۸- آزمون به ۵ زبان ترکمن، فارسی، روسی، ترکی و انگلیسی مسلط است. 
۱۹-آزمون ۴.۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و او محبوب‌ترین بازیکن فوتبال در ایران و زنیت شناخته می‌شود. 
۲۰- در تابستان قرارداد او به پایان می‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی US ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    هر چه دارد از امیر قلعه نوعی دارد او کشفش کرد در زمان مربیگری دایی به پرسپولیس رفت تست داد رد شد هرچند آن زمان پرسپولیسی بود ولی بلاخره قلعه نوعی کشف کرد این جواهر را در سپاهان
  • پرسپولیس عشقه IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    خبرورزشی تیتر خبرها شده که تابستان کارو تموم میکنه بکی میگه از لیون پیشنهاد داره از نیوکاسل یکی از هوش مصنوعی ها سردار رو بهترین گزینه برای بارسا انتخاب کرده(امیدوارم نره با اینکه بارسای دو اتیش عه هستم ولی افت میکنه بعد همه جا میزنه در تابستان قرارداد تموم میشه و...اینا بعد تو مارو اسکل کردی؟ فالوور(دنبال کننده) داشتن چیز خصوصیه؟ واقعا افتضاح بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی