نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سردار آزمون
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به‌ نظر می‌رسد انتقال آزمون تا تابستان عقب افتاده است. امیدواریم مقصد او بهتر از لیون باشد.

در شرایطی که فقط نیم‌ فصل به پایان قرارداد سردار آزمون با زنیت سن‌پترزبورگ و آزادشدن این بازیکن باقی مانده است، همه اخبار از توافق قطعی باشگاه روسی با لیون فرانسه برای انتقال ستاره تیم ملی ایران حکایت داشت. با این حال ظرف چند روز گذشته لحن گزارش‌ها تغییر کرده و منابع روسی از ادامه حضور آزمون در زنیت تا پایان فصل خبر می‌دهند. دلیلش چیست؟ دو فرضیه مطرح شده است. برخی روی اختلاف مالی دو باشگاه تأکید می‌کنند و گروهی هم می‌گویند زنیت موفق نشد در این مقطع از فصل جایگزین مناسبی برای آزمون پیدا کند. در نتیجه قید درآمد چند میلیون یورویی ناشی از انتقال او را زد تا بتواند برای نیم‌فصل دوم هم از خدمات این بازیکن استفاده کند. به هر حال زنیت در لیگ اروپا حضور دارد و آنجا حتما نیازمند مهاجمی مثل سردار آزمون خواهد بود.

اگر این گزارش‌ها را جدی بگیریم، باید گفت سردار آزمون برای یک انتقال بزرگ‌تر وارد جدول شانس مجدد شده است. نه این که لیون تیم بدی باشد. آنها مطرح و پرآوازه هستند، همین حالا در لیگ اروپا حضور دارند و حتی در سال‌های اخیر سکوی پرتاب بازیکنان زیادی به تیم‌های بزرگ‌تر بوده‌اند. با این حال وضع فعلی لیون در لیگ فرانسه اصلا خوب نیست. آنها در رده سیزدهم جدول لیگ قرار دارند و چشم‌اندازی برای حضورشان در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان وجود ندارد. با وجود متوسط‌بودن لیگ روسیه، آزمون دست‌ کم این فرصت را داشته که طی سال‌های گذشته در لیگ قهرمانان برابر تیم‌های بزرگ جهان قرار بگیرد و حتی به امثال چلسی و بایرن‌مونیخ گل بزند. حضور در لیگ فرانسه ممکن بود چنین فرصتی را از مهاجم تیم ملی بگیرد.

سردار حتی اگر به یک تیم ضعیف در لیگ انگلستان منتقل شود، بخت بازی برابر «تاپ سیکس» را خواهد داشت که بسیار هیجان‌انگیز است. حتی بوندسلیگا هم شاید از جهاتی برای آزمون مناسب‌تر باشد. به هر حال سردار که یک دهه حضور موفق در لیگ روسیه داشته، نیم‌فصل دیگر فرصت دارد خودش را به رخ مشتریان نامدارتر بکشد. آیا او سرانجام راهی مقصدی متناسب با استعدادهایش خواهد شد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی