دیوید بکام - Sir David Beckham
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پس از رفع مشکل مالیاتی و بررسی کارهای خیریه، دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس و ستاره پیشین تیم‌های منچستریونایتد، رئال‌مادرید، میلان و پاری‌سن‌ژرمن در صف کسانی قرار گرفته که نشانه شوالیه دریافت خواهند کرد.

دیوید بکام پس از بازرسی امور مالی توسط مامور مالیات، در صف شوالیه شدن قرار گرفت. کاپیتان سابق انگلیس که اکنون ۴۶ ساله است، به طور رسمی نامزد دریافت این عنوان شده و نامش در لیست ژوئن آینده قرار گرفته است.

۱۰ سال از درگیر شدن او از طرح اجتناب از مالیات می‌گذرد و مامور مالیات وضعیت او را از قرمز (به معنی منع شدن) به سبز ارتقا داد. به این معنی که اسطوره منچستریوناید و سه‌شیر پس از شکست مالیاتی طولانی سرانجام واجد شرایط کسب عنوان «Sir» شده است. اخیراً نمایندگان مجلس و فعالان خیریه این اقدام را ستودند و گفتند اعطای لقب شوالیه به یکی از موفق‌ترین بازیکنان انگلیس تا الان هم خیلی دیر شده است.

مشکل مالیاتی

یک دهه پیش بکام درگیر مسائل مالیاتی شده بود و نامش در لیست سیاه قرار گرفته بود. اما در ماه آگوست با تجدید نظر موافقت شد و نمایندگان بکام برای تسویه حساب مالی او به مقامات مالیاتی مراجعه کردند. یک منبع گفت: «دیوید هم مانند خیلی از افراد مشهوری که درگیر این طرح مالیاتی شدند، هیچ اطلاعاتی در مورد اتفاقات پیش رو نداشت. در سال ۲۰۱۳ به دیوید گفتند که تنها دلیلی که به اون عنوان شوالیه ندادند مشکل مالیاتی است. حالا اما همه چیز حل شده و مطلقاً دلیلی برای عدم تمجید از او وجود ندارد.»

هرکسی که بی‌نظمی‌های مالی داشته باشد توسط سازمان درآمد داخلی اخطار قرمز دریافت می‌کند و از دریافت افتخارات منع می‌شود. اما دیوید که قهرمانی‌هایش برای انگلیس (از جمله گل شگفت‌انگیزش به یونان که انگلیس را به جام جهانی ۲۰۰۲ رساند) بر همه ثابت شده است، حالا وضعیتش از قرمز به سبز ارتقا پیدا کرده است.

دیوید بکام و ویکتوریا بکام

سِر بکام و لیدی بکام

اعتقاد بر این است دیوید که حدود ۵۰ میلیون پوند برای امور خیریه جمع‌آوری کرده است در لیست توصیه‌های رسمی قرار دارد، به این معنی که وضعیتش با موفقیت بررسی شده و واجد شرایط شناخته شده است.

اکنون همه چیز به عهده کمیته افتخارات به ریاست وزیر فرهنگ «نادین دوریس» است که نامزدی او را به طور رسمی در ماه ژوئن آینده برای افتخارات تولد ملکه تأیید کند. اگر همه چیز خوب پیش برود همسر ۴۷ ساله دیوید، ویکتوریا که خواننده گروه «اسپایس‌گرلز» هم بوده «لیدی بکام» می‌شود. با این حال، این ستاره که نقش مهمی در کمک به لندن برای میزبانی المپیک ۲۰۱۲ داشته است، هنوز هم می‌تواند نادیده گرفته بشود.

خانواده سِرتام مور که با دور زدن در باغ خودش میلیون‌ها پوند برای سازمان بهداشت جمع کرد، این حرکت را تحسین کردند. این کهنه سرباز که اوایل امسال در ۱۰۰ سالگی درگذشت، در خانه خودش مورد تقدیر بکام که به دیدار او رفته بود تا نشان حمایت فدراسیون فوتبال را به او اعطا کند، قرار گرفت. دخترش هانا اینگرام مور که یکی از بنیان‌گذاران بنیاد کاپیتان تام است، به نشریه «سان» گفت: «از اینکه دیوید بالاخره در صف دریافت نشان شوالیه است خیلی خوشحالیم، او واقعاً سزاوار این عنوان است. ما هرگز مهربانی و حمایتی که دیوید و خانواده‌اش به پدر مرحومم و خانواده ما داشته‌اند را فراموش نمی‌کنیم.»

دیوید بکام

کارهای خیریه

سال گذشته دیوید به سان کمک کرد تا کمپین خشخاش را راه‌اندازی کند و از بیمارستان بازنشستگان چلسی دیدن کرد تا به افزایش فروش در دوران پاندمی کمک کند. در اوایل سال جاری در مراسم جوایز Who Cares Wins به شاهزاده ویلیام پیوست. اندرو بریجن نماینده حزب محافظه‌کار گفت: «به عنوان کسی که در گذشته خیلی به فوتبالیست‌ها انتقاد می‌کردم می‌گویم که به نظر من خیلی دیر به دیوید بکام این عنوان را می‌دهند و باید زودتر از این‌ها این کار انجام می‌شد. او در مسائل مالیاتی خود به خوبی عمل کرده است، میلیون‌ها پوند برای خیریه جمع‌آوری کرده، و البته در میزبانی المپیک برای ما نقش پررنگی داشته است.»

دیوید بکام و شاهزاده ویلیام

دو سال قبل نشریه «تایمز» فاش کرد که دیوید و ویکتوریا از بزرگترین مالیات‌دهنده‌های بریتانیا بوده‌اند و در ۱۲ ماه ۱۲٫۷ میلیون پوند پرداخت کردند. با این حال، دیوید اوایل امسال به دلیل موافقت برای سفیر قطر بودن در جام جهانی مورد انتقاد قرار گرفت. این کشور خاورمیانه‌ای به دلیل سوابق وحشتناکش در حقوق بشر و مسائل دیگر مورد انتقاد است. دیوید انتقادات قرارداد ۱۵۰ میلیون پوندی ۱۰ ساله را رد کرد و اصرار داشت که امیدوار است تغییرات را از درون آغاز کند و از فوتبال به عنوان نیرویی برای خیر بهره ببرد.»

منبعی نزدیک به خیریه دیوید گفت: «دیوید در ۱۸ سال گذشته سفیر حسن‌نیت یونیسف بوده است و به شکلی خستگی‌ناپذیر برای آنها کار می‌کرده است. او علاوه بر پروژه‌های زنان و کودکان که تحت پوشش صندوق ۷ خود تأمین مالی می‌کند، امسال در برنامه جهانی واکسیناسیون یونیسف پیشرو بود و سالانه حدود ۵ میلیون پوند به این منظور جمع‌آوری می‌کند. دیوید در طول سال‌ها بیش از ۵۰ میلیون پوند برای یونیسف و سایر مؤسسات خیریه جمع‌آوری کرده است و همچنین سالیانه حدود یک میلیون پوند از جیب خود برای امور خیریه هزینه می‌کند. او بیش از آنچه مردم تصور می‌کنند انجام می‌دهد. فقط بحث پول نیست، او زمان زیادی از عمر خود را به این منظور اختصاص می‌دهد. همه می‌دانند که او چقدر سلطنت‌طلب است. به شاهزاده ویلیام نزدیک و عاشق ملکه است و از بزرگ‌ترین حامیان کمپین سلامت روان ویلیام بوده. او واقعاً انتظار چیزی را ندارد اما به‌دست آوردن نشان افتخار فراتر از چیزی است که او بتواند تصور کند.»

دیوید بکام

دیوید بکام در سال ۲۰۰۳ پس از ۱۱۵ بازی برای تیم ملی انگلیس و شش سال کاپیتانی این تیم، جایزه OBE را برای خدمت به فوتبال دریافت کرد. او این جایزه را در قصر باکینگام از دست ملکه مقابل چشمان ویکتوریا و پسرانش بروکلین و رومئو و مادربزرگ و پدربزرگش گرفت.

دیوید بکام OBE

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بارسا فور اور IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    واقعا از انگلیسی ها دلقک تر خودشونن. تو قرن بیست و یکم هنوز دنبال عنوان سر و شوالیه و اینجور چیزان.
  • محسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    واقعاً که حقش هست از هر لحاظ و باید زودتر از اینها داده می‌شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی