نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پروین گفت حاضرم ۱۰۰ هزار پرسپولیسی را با جایگاه ۸ استقلالی عوض کنم/ با پرسپولیس مذاکره کردم؛ کتک خوردم رفتم استقلال!/ خذیراوی از مهدوی‌کیا بهتر می‌شد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

با پرویز مظلومی که صحبت کردیم، ابتدا فکر می‌کرد می‌خواهیم در مورد مسائل روز استقلال، هیئت مدیره و... صحبت کنیم اما خیلی زود خیالش را راحت کردیم و رفتیم به سال‌هایی که تازه می‌خواست پیراهن استقلال را بر تن کند.

فرهاد اشراقی؛ پرویز مظلومی در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی به نکات بسیار جالب اشاره کرد. متن این گفت‌گوی جذاب را در زیر بخوانید.

شما فوتبال را از جوانان تاج آبادان شروع کردید؟

بله، اولین مربیانم آقایان هدایت و سنجری بودند. من از همان جا به تیم ملی جوانان رفتم که سه بار پشت سر هم قهرمان آسیا شدیم و من گل‌های زیادی زدم.

 ... و رایکوف شما را انتخاب کرد برای تاج تهران؟

قبل از من برادر بزرگترم غلامحسین هم توسط رایکوف در ۱۸ سالگی انتخاب شد و من هم درست در ۱۸ سالگی پیراهن تاج تهران را بر تن کردم که البته انتخاب درستی نبود چون آن زمان تاج مهاجمان بسیار بزرگی مثل غلامحسین مظلومی، مژدهی، عادلخانی و... را داشت و به من خیلی کم بازی می‌رسید. البته رایکوف مرا خیلی دوست داشت و هر بازی ۲۰ دقیقه به میدان می‌فرستاد اما...

اما چی؟

من از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتم. با هماهنگی حشمت‌خان مهاجرانی که سرمربی جوانان بود، در یک روز برفی به هتل اوین رفتم و با نماینده پرسپولیس مذاکره کردم. جالب اینکه چند نفر دیگر هم بودند اما ناگهان گفتند برو جلوی هتل یک نفر با تو کار دارد. پایین که رفتم، دیدم پدرم که یک تاجی بسیار متعصب بود، آنجاست. چنان چکی به من زد که پرت شدم روی برف‌ها!

خب چی گفت؟

گفت همه خاندان ما تاجی هستند، تو خجالت نمی‌کشی با پرسپولیس مذاکره می‌کنی؟! نمی‌دانم از کجا باخبر شده بود که از آبادان خودش را به تهران و هتل اوین رساند و زد زیر گوش من! (خنده)

از تاج چقدر گرفتید؟

قرارداد سه‌ساله بستم و بابت آن سه سال ۵ هزار تومان گرفتم!

راضی بودید؟

پرسپولیس ۱۰ هزار تومان می‌داد اما به هر حال راضی بودم. البته سه سال بعد به تراکتور رفتم و ۹۰ هزار تومان گرفتم و یک سال هم آنجا آقای گل شدم.

فقط شما از تیم ملی جوانان به تاج رفتید؟

نه، هادی نراقی، حسن روشن و دو نفر دیگر هم بودند. فکر کنم سال ۵۲ بود. سال‌ها بعد امثال غلامحسین مظلومی، ناصر حجازی، عادلخانی، ‌عبداللهی و... از تاج به شهباز رفتند و رایکوف حسابی جوانگرایی کرد و یک تیم جدید ساخت که ۳ گل هم به پرسپولیس زدیم. البته غلامحسین یک روز به من گفت رضایتنامه تو را هم از تاج گرفتم که با هم به شهباز برویم ولی من آنجا نرفتم. خدابیامرز غلامحسین مظلومی جزو کسانی بود که از نظر اقتصادی و فوتبالی به حقش نرسید.

جگیج که آمد، شما برگشتی تاج؟

بله، برگشتم و سال‌ها در این تیم بودم تا اینکه سال ۶۷ فوتبال را کنار گذاشتم و مربی امیدهای استقلال و بعدها دستیار منصورخان پورحیدری شدم.

چنگیز چه سالی استقلالی شد؟

فکر کنم چنگیز بعد از انقلاب آمد. خیلی تکنیک بالایی داشت. اصلاً انگار در بدنش استخوان نبود و مثل آب خوردن مدافعان حریف را دریبل می‌زد.

شما به پیشنهاد پورحیدری مربی امیدهای استقلال شدید؟

بله، منصورخان پیشنهاد دادند و در آن تیم دو نفر از برادران فنونی‌زاده که دوقلو بودند هم شاگردم بودند. البته مهدی و مرتضی را نمی‌گویم. یادم هست غلامحسین مظلومی که سرمربی استقلال شد، من یواش‌یواش از فوتبال خداحافظی کردم. البته خداحافظی که چه عرض کنم...

بهترین گل زندگی‌تان کدام بود؟

همان گل معروفی که سال ۶۲ در حضور ۱۳۰ هزار تماشاگر به پرسپولیس زدم. یادم هست آن روزها پرسپولیسی‌ها به بهروز سلطانی می‌گفتند عقاب آسیا اما بعد از گل من علی‌آقای پروین با همان ادبیات شیرین به سلطانی یک کنایه زد که حالا بماند! در آن بازی مردم روی نورافکن‌ها نشسته بودند که حجازی و پروین با بلندگو خواهش کردند پایین بیایند تا بازی ادامه پیدا کند.

یک گل حساس هم در فینال به شاهین زدید و...

آره، خوب یادت هست! من روی سانتر مرحوم احدی گل زدم و در پنالتی با درخشش زنده‌یاد حجازی بردیم و قهرمان شدیم. خدا رحمت‌شان کند.

با بچه‌های آن زمان در ارتباط هستید؟

بله، با بهتاش فریبا، حاجیلو، نعلچگر، مراغه‌چیان، برادران بیانی، زرینچه، نامجومطلق، رضا رجبی و... در ارتباط هستم و آنهایی که تیم دارند، می‌روم بازی‌هایشان را می‌بینم.

با بسیاری از این نفرات در سال ۷۰ قهرمان آسیا شدید و ستاره دوم را گرفتید.

بله، عجب قهرمانی شیرینی بود. ما در یک سال شمسی هم قهرمان آسیا شدیم و هم نایب‌قهرمان که در فینال با پنالتی به الهلال باختیم. حالا عابدزاده همیشه در استقلال و تیم ملی پنالتی می‌گرفت‌ها ولی در آن فینال همه پنالتی‌ها را خورد. البته عابدزاده انصافاً خیلی خوب بود.

یعنی در یک سال هم قهرمان آسیا شدید و هم نایب‌قهرمان؟

بله، در دوره قهرمانی که در فینال لیائونینگ چین را بردیم ولی وقتی نایب‌قهرمان شدیم، به الهلال باختیم با اینکه خوب هم بازی کردیم.

از زنده‌یاد پورحیدری چه خاطراتی دارید؟

یک دنیا خاطره دارم. منصورخان به معنای واقعی کلمه یک انسان بزرگ و پدر واقعی استقلال بود. یک مرد بااخلاق و دوست‌داشتنی که بی‌دلیل نیست به او لقب پدر استقلال را داده‌اند.

در سال‌هایی که شما دستیارش بودید، همیشه سر بازوبند کاپیتانی دعوا بود.

(خنده) بله، دعوای کاپیتانی که همیشه داشتیم ولی الان شرایط بهتر شده. 

در سال‌های مربیگری هم شما ۴ پیروزی پیاپی مقابل پرسپولیس به دست آوردید تا رسیدید به آن دربی ایمون زاید.

بله، جالب اینکه در آن ۴ بازی هیچ گلی هم نخوردیم. یک بازی را در جام حذفی ۳- صفر بردیم، یکی را ۲-صفر و ۲ بازی هم که یک- صفر شد. البته آن بازی که ۲-۳ باختیم هم باید می‌بردیم ولی اتفاقاتی افتاد که در نهایت به سود پرسپولیس تمام شد در حالی که ما تا دقیقه ۶۰ عالی بودیم. 

در دوره مربیگری شما کدام بازیکنان استقلال بهتر بودند؟

همه خوب بودند. خود فرهاد که عصای دستم بود یا مثلاً مجتبی جباری و فریدون زندی و... کلاً همه خوب بودند و تلاش می‌کردند.

از علی پروین خاطره خاصی ندارید؟

خدا علی‌آقا را حفظ کند. یادم هست یک روز می‌گفت حاضرم کل ورزشگاه آزادی را با ۱۰۰ هزار پرسپولیسی بدهم و جایگاه ۸ استقلالی‌ها (جایگاه تیفوسی‌های استقلال) را بگیرم. چون همان یک گوشه ورزشگاه اندازه ۱۰۰ هزار پرسپولیسی سر و صدا می‌کنند!

از مظلومی خواستیم احساس خود را بعد از شنیدن این اسامی بیان کند.

*غلامحسین مظلومی؛ سلطان گل، رایکوف می‌گفت بو می‌کشید و گل می‌زد.

*منصور پورحیدری؛ پدر واقعی استقلال

*جعفر مختاری‌فر؛ مهندس فوتبال

* رضا احدی؛ رضای رودی‌فولر

* بهترین روز فوتبالی شما؟ روزی که با استقلال قهرمان آسیا شدیم.

* بهترین مربی شما؟ منصور پورحیدری

* فرهاد مجیدی؟ جوان است و راه درازی درپیش دارد.

*مهدی قایدی؟ تنها بازیکنی که شبیه فوتبالیست‌های دهه ۶۰ است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • شمسعلی. GB ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    نمی دانم چرا که ما پرسپولیسی ها همبشه در حال غبطه خوردن به استقلالیها هستیم مثلا من آلان شخصا حسرت میخورم کاش به جای علی دایی رضا عنایتی در تیم ما بود یا به جای علی کریمی ، فرهاد مجیدی یا به جای بهزادی و کلانی پورحیدری و حجازی و به جای کریم باقری و مهدوی کیا ، همین پرویز مظلومی و محمد نوری و بلاخره کاش به جای خود آقای پروین علی جباری بازیکن پرسپولیس بود فقط علتش را نمی دانم که چرا اینقدر ما حسرت این تیم و بازیکنانش را میخوریم چون به گواه تاریخ از نظر فنی به جز ناصر حجازی هیچکدام از با زیکنان قدیم و حال حاضر استقلال در حد یکی از این بازیکنان پرسپولیس نیستند جناب آقای پرویز مظلومی این قرص های توهم زا را از کجا تهیه می کنید آدرس بدهید ما هم بخریم چون خوردن این قرصها واقعا دنیا را برای انسان شیرین جلوه می دهد
    • پرسپولیس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      عزیزه دل ، چرا خود زنی میکنی ؟؟ با اینهمه ستاره چرا یه بار نتونستین قهرمان آسیا بشید ؟؟
    • عرشیا پرسپولیسی ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      درود بر شرفت مرررد . وقتی تیمی به مربی دوپینگیشون بگه اسطوره باید فاتحه این فوتبال رو خورد
    • تاااااااج ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      دوست احتمالا بسیار کم سن و سال، لطفاً در خصوص نامهای چون، پورحیدری، حجازی و سلطان جباری، خیلی با احترام و با استفاده از کلمات احترام آمیز صحبت کنید حجازی به تنهایی پر افتخارترین و بهترین فوتبالیست تاریخ ایران است
    • امیر IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      دوست عزیز متوجه نحوه نگارش شما نشدم که در تاییداست و یا علیه،اگر امروز امثال مهدی فنونی و قلیچ و امثالهم میاندار حرفهای بی ارزش شدن دلایل خاص خودشو داره،اگر هم دیدید در دهه ۷۰ بهترین فوتبالیستها در پرسپولیس جمع شدند باز هم دلیل خودشو داره،همانطور که در زمان احمدی نژادی،خواهرش و سعیدلو و علی آبادی و رویانیان که همه کاره این تیم شدن نیز جزو رفقای محمود بودن،از زمان سلطانیفر هم چیزی نمیگویم،چیز عجیبی اتفاق نیفتاده،از دهه ۷۰ با عابدینی و پروین و در ادامه احمدی نژاد و این اواخر هم دولت روحانی و قضیه معروف که با هواپیمای اختصاصی رفتن ترکیه تا اردوغان جریان طارمی رو ماستمالی کنه.احتمال بده اینجا کسایی باشن که از اول شکل گیری این تیم رو از دربار خبر داشته باشن و زدوبند عبده با پهلویها!
    • لنگ حقیر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      با تمام این بازیکنایی ک داشتین همیشه درحسرت فینال آسیا بودید. تیم بدون ستاره
    • م IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      دلیلش مشخصه! مصاحبه علی دایی علیه علی پروین را ببین تا بفهمی چجوری حضرات لنگی تیم ملی را اشغال کرده بودند و هرکی لنگی نمیشد را راه نمیدادن(2 لنگی همزمان سرمربی تیم ملی و تیم لنگ بودن) مگر اینکه بین مرد خیلی محبوب بود! رییس فدراسیونها و مربیان تیم ملی را یه نگاه بنداز اکثرا لنگی! قبل انقلابم که مشخصه هیئت مدیره لنگ علی عبده(فرزند آخوند عبده، دادستان مورد علاقه رضاشاه) فاطمه پهلوی(دختر رضاشاه) ارتشبد خاتمی(شوهر فاطمه پهلوی) بودند و بازیکنان لنگ همه کارمند ساواک وزارت امور خارجه و ... بودند ولی تاج حکومتی بود :))
    • شمسعلی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      فیفا تنها فینالیست‌های ایرانی باشگاههای آسیا رو ذوب آهن، سپاهان و پرسپولیس دونسته و مطلقا از کیسه بعنوان تیم دیگر حاضر در فینال آسیا هیچ اشاره ای نکرده.فیفا علت لحاظ نشدن مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا قبل از سال ۲۰۰۳ میلادی رو شفاف نبودن قوانین،عدم شفافیت مسائل مالی و اسپانسری و عدم شرکت باشگاه‌های صاحب نام از ژاپن، کره، عربستان، ایران و حتی امارات و قطر عنوان کرده. مسابقات جام جهانی زیر نظر مستقیم فیفا بوده و از همون قدیم دارای قوانین مشخص و مدونی بود و همون موقع این قوانین اجرا می‌شده و بقول معروف هردمبیل نبوده و همین مورد در مورد باشگاههای اروپا هم بوده یعنی وجود قوانین مشخص، معلوم و مدون در همه موارد فنی و مالی. به همین دلیل مسابقات قدیم چه در جام‌جهانی و قهرمانی برزیل،آلمان،ایتالیا و.. و چه باشگاههای اروپا و قهرمانی های لیورپول،رئال،بایرن،میلان و...لحاظ شده اما در آسیا تا همین چند سال پیش حتی کسی نمیدونست تیمی بنام هاپوئل هم در این دنیا هست چه رسد به اینکه به فینال آسیا هم رسیده باشه و اونجا از استقلال مثلا قهرمان باخته باشه.تا فیفا مرجع بالاتر باشه کسی به AFC استناد نمیکنه
    • مهدی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      شمسعلی فیفا قبول نیست هرچی فدراسیون جهانی کبدی بگه قبوله استقلالیا فیفا را به رسمیت نمیشناسن خخخخ
    • مهدی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      حالا خوبه هرچی قهرمان تو لیگ دارن صدقه سر احمدی نژاده که کل مملکت را ول میکرد به امان خدا میومد ورزشگاه بازی کیسه را ببینه جایگاه شماره ۸ را که یادتون میاد فقط خواستم یاداوری بشه التماسهای رحمتی به لیدر استقلال بعد از چیپ زدن فرچیپ بعد از بازی دربی بیفتید البته اون لیدر بزرگتر باشگاهشونه حق داره تعیین تکلیف کنه پس فردا اگه دیدید خود به خود مظلومی تو باشگاه سر کلش بیشتر پیدا شد دلیل این خوش خدمتی به اون جایگاه و لیدر و بزرگتر تیمشونه
    • علیرضا اکبر پور IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      تو یه تاجی دوچرخه سواری یه پرسپولیسی هیچ وقت حرست یه تیم بی هویت دسته سه ای رو نمیخوره
    • مهدی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      راست میگه خو باشگاه کیسه قبل از هر اقدامی باید با بزرگتر تیمشون که لیدر جایگاه ۸ هست مشورت کنه تو این چندسال هم همه مربیان که امدن کیسه و رفتن با نظر این لیدر بوده حتی کله پا شدن مظلومی هم کار همین لیدر بوده
    • محسن IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      لطفاً توهین نکنید ، هر کسی تو ۱۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی ۲ بر هیچ برده رو ۳ بر ۲ بیاره و با تیم مس هم یه ۶ تا از سرورش بخوره همین بلا سرش میاد و پرت و پلا میگه ، اثرات مواد نیست
    • کیسه 6+6 IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      اره منم دوست داشتم بجای پروین.دایی.کریمی.باقری.هاشمیان.مهدوی کیا.طارمی.....طرفدار تیمی بودم ک حسرت داشتن ی دونه ازبن بازیکنارو داشتم....تیم بی ستاره اسطغلال
    • مهدی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      پرسپولیسیها آتیش گرفتن....تا ۵۰ سال حسرت فینال آسیا رو داشتن.....تا ۵۰ سال دیگه هم حسرت قهرماني آسیا....حالا کو تا دوتا قهرماني آسیا.....
    • تاج کبیر IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      خوشم میاد وقتی از تالار افتخارات آسيا رد میشدین اسم تاج و استقلال اونجا بد میسوزوند
    • شمسعلی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      خخخخخخ آتیش کسایی میگیرن که واقعیت ها رو می‌دونن ولی مجبورن بسوزن و بسازن ! واقعیت همون موضوعی هست که فیفا در سایتش آورده و نیاز به هیچ مستندات دیگه ای نیس
    • کیسه آل لجن IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      آقا من میگم این چوبله که میگه دوتا دربی روهم یک صفر بردیم اینم یادشه گل محمد نوری که کاملا سالم بودو واسه چی آفساید گرفتن وتو هر دوتا بازی یک هیچ دوتا پنالتی صحیح واسه پرسپولیس نگرفتن اما...دربی ده دقیقه ده نفره هتریک ایمون زائد که بماند عجب سوزشی داشت درحد شییش تا ۵۲و چهاردو چند سال پیش که اگه باب اسفنجی دروازه بان ما نبود ۴ تا یا شییش تا میزدیم بدون گل خورده ای ولی ایمون زائدو محاله یادشون بره کیسه کشایه آل صعود مگر با مرگ فراموش کنن یادمه همین پرویزه ویزه ویز چطوری بعده گل دوم خر کیف بود تماشاچی هاشونو ترقیب به وحشی گری می‌کرد که طوفان سرخ آسیا کشتی کاج حقیره پایتخت ودرنوردید دمش گرم چه حالی کردیم اووووف
    • مجتبی US ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      شمسعلی چرا دروغ میگی عزیز .برادر من یه پرسپولیسی جدیده وقتی اینجا اینو دید نوشتی رفت تو سایت فیفا دید فیفا عینا نوشته تاج ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ قهرمان آسیا شده بعد رفت ای اف سی رو نگاه کرد اونجا هم همینو نوشته بود بعد تا دو سه روز جواب منو نمیداد بعد که اصرار کردم گفت آره درست میگی اون دوست پرسپولیسی جوری گفته بود من باورم شد .پس ببین کسی فلج نیست همه میرن نگاه میکنند می بینند دروغ میگی پس همه حرفات دروغ و مزخرفه .الکی خودتو خسته نکن
  • مدار گردی فروغی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    طرفداران‌ قدیمی فوتبال خصوصا در آبادان به آقای پرویز مظلومی می‌گفتند و می‌گویند( پرویز مرده خور) و از کسی که چنین لقبی دارد بیشتر از این انتظار نمی‌رود هنوز بازی که 2 بر صفر جلو بودید و 3 به دو به تیم ده نفره پرسپولیس باختند از یادها نرفته یک همچین شخصی بهتر است اصلا نه تنها درباره هواداران فوتبال بلکه درباره خود فوتبال هم صحبت نکند و سکوت اختیار کند
    • شیرن کازرون استقلال IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      داداش اگه مرده خور اسمش هست تیم شما هم فرشاد پیوس داشت ثانیا همین آقا چه در زمان بازی کردنش در سال 62 شاید شما نبودید جلو چشم 120هزار نفر در استادیوم تک گل بازی را به دروازبان تیم ملی آن زمان زد ثالثا شما همون بازی ده دقیقه ایی تون اصلا خودتون مرده بودید و برای یه باخت دیگه آمده شده بودید ولی فوتبال ورق به سود ایمون چرخید تا این بازیکن که کمترین گل را برای لنگ میزد در آن بازی 3 تا بزنه اینم فوتباله پس شما احترام خودت را نگهدار و درباره آقای مظلومی حرف بزن
    • مدار گردی فروغی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      ایشون مگر با احترام درباره هواداران پرسپولیس صحبت کردند؟ این یک دو مرده خور تو فوتبال به کسب میگن که دم‌دروازه می ایستد و توپهای که از گلر رد شده و روی خط دروازه است را به راحتی به گل تبدیل می‌کند پس این توهین نیست و سوم اینکه یک بار دیگر بازی که ایمون زاید گل زد را نگاه کنید و به حرکات این آقای به ظاهر محترم کنار زمین دقت کنید ایشان از خوشحالی برد دو هیچ نزدیک بود سکته کند و از شادی زیاد اگر حیا وجود نداشت تنها لباس هایش را در نیاورد(در پاسخ شیرین کازرون استقلال)
  • مهدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    کجای این گزارش اسم مجاهد خضیراوی و مهدوی کیا می یاره
  • مهدی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    پینوکیو با شنیدن این حرفات در غروب محو شد
  • شهرام IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    کنتور که نمی ندازه
  • آنتی کلام یاوه IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    بکم ایمون بیاد
  • محسن IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    پرویز جان از ایمون زائد چه خبر ؟ خخخخخخخخخ
    • تاااااااج ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      تیم پیروزی هم توی جام حذفی توی ده دقیقه سه گل از تاج خورد ولی تفاوتش این بود که هیچ گلی نتونست بزنه ولی توی ده دقیقه سه تا گل خورد 2 تا گل از جباری و یه گل از شریفات یادتون بیارید دوستانی که هی ده دقیقه ده دقیقه میکنید
  • و خدایی که بی پدران دوچرخه رو پدر دار کرد IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    و سال ۵۲ که رفتی تاج چطور اون بازی معروف ۶ صفر رو اصلا یادت نیست ولی از طفولیتت یادته چنتا رویایی میزدی.راستس از کی شدی پرویز کلاه گیس؟
  • سهیل علوی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    آقای مظل.می تو بازی شش تایی های معروف حضور داشت ؟
  • MAMALI IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    جایگاه 8 خخخ هواداران پرسپولیس و همینطور تیم پرسپولیس در جهان تک هستن ، این یادت بمونه آقای مظلومی همون طور که ایمون زائد همیشه یادت میمونه
    • استقلال سرورتونه IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      خخخ خودتم اینو باور داری؟؟؟
  • ۲۲ IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    زاید فاتحه همشون(خاطرات تون) را خواند.
  • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    واقعاجایگاه. تماشاگران. کیسه. وخود. فدراسیون. که پشت کیسی از کل تماشاگرانی پرسپولیس بیشتره دیوث نمی دونم از کجا مواد میگیره جنسش خیلی خوبه گاهی به مهدی فنونی زاده هم میده خخخخخخ
  • امیرمحمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    زنده باد پرویزخان مظلومی اسطوره به یادماندنی باعث افتخار پرچم آبی هستی،،،،زنده با پرویزخان ،،،،
  • شاهین33 IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    پرویز جون دلت خوش باشه !!!!! بالاترین برد تاج در برابر پرسپولیس سه بر هیچ بود( بعضیاش توسط فدراسیون خسروانی) !!!! حالا بر عکس ما چطوری و فوتبالی شما را بردیم!!!!! کدومو بگیم خاطره!!!!!!!!!من حماسه نه نفره رو بالاترین خاطره میدونم!!!!
  • محمدعلی زارع IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    ظاهرا برخی از دوستان بسیار کم سن هستند و از دوران دهه شصت و بازیکنان اسطوره ای استقلال چیزی نمیدانند همه حافظه آنها به همین عصر بابا مسعود محدود و معطوف است
  • فرش فروشی برادران پیروانی (غیر از برادر کوچیکه) IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    ولی ما تاجی ها وقتی طرفدارای با تعصب لنگی مثل افشین دست کج، حسین مکانی زادگان، رامیین رضاییان بدن نما، محسن مسلمان قلیان چی، شیث رضایی پرستوی فوتبالی، محمد نصرتی شیش انکشت، پیام صادقیان قمار باز، ناصر محمدخانی سلطان ازدواج های نامنظم، وحید قلیچ شیشه ای، مهرداد میناوند دائم الخمر و خیلی دیگه از اسطورهای لنگ رو میبینیم حاضر نیستسم حتی یه تار موی هوادارامونو با امثال این دوستان عوض کنیم
    • حسین مکانی زادگان IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      به خاطر اینکه پروین داوود جورابلو خدابیامرز لیدر جایگاه ۸ رو دیده بود که این‌حرفو زد، داوود یه تنه یه استادیوم آزادی رو حریف بود
    • باند فرش زنی افشین یاکوزا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      جایگاه ۸ جایگاه ابدی ماست
    • افشین فرش خور IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      جایگاه ۸ جهنمی ترین جای دنیاست، هر یه نفر تو جایگاه ۸ اندازه یه جایگاه لنگی انرژی و غیرت میزاره. اینو پروین خوب میدونست
    • افشین فرش خور IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      همین پرویز مظلومی چه تو بازیکنی چه تو مربیگری چنان داغی از خودش برای لنگی ها به جا گذاشت که همونش برای ما بسه و وارد فاز های بعدی کری خونی نمیشیم
  • درجواب شمسعلی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    این بازیکن‌های که اسم اوردین همشون با لباس لنگ به اندازه همون غلامرضا عنایتی برای تیم لنگ پولیس افتخار کسب نکردن وتمام افتخارات شون یا ملی هست یا تو تیم‌های خارجی. تمام کلهای لنگیشون قد عنایتی استقلال نیست.اینجا صحبت از تیمه نه بازیکن این هم بدون استقلال بازیکن‌های بزرگی داشته شاید سنت قد نمیده نشونش هم دو بار قهرمانی آسیا که واسه ما خاطره هست واسه شما آرزو
  • آره ما پیروزی هستیم کیسه کشا بسوزن IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    یا سیدة النساالعالمین یکی نوشته پرسپولیس تو دربار شاه هم نفوذ داشته!! آخه قوم ایراد بنی اسرائیلی ها این کلکا قدیمی شده خودش نفهمید چی گفت
  • سرخ دل IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    توی یه سال دو بار رفتن فینال آسیا خخخخخ همین قدر آبکی و مسخره بودن اون مسابقات چهار چانبه
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    تا ما استقلالی ها را ادم حساب کردیم بعد بیا لفظ بیا
  • ایرانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    مغز فندقی متوهم... خخخخخخخ
  • حمید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    آقای خبرنگار پس خضیراویش کجا رفت ' چیزی در موردش ننوشتی که 🤔
  • شمسعلی. GB ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    تا جاییکه ما میدانیم هر چی معتاد و مفنگی و قاچاقچیه تو استقلال بودن از اسطوره ی کراکیتون بگیر که به خاطر تبحر در اعتیاد حتی مجسمه اش را ساخته اند تا مهدی فنونی زاده و شاهین بیانی و علی اکبریان قاچاقچی
    • طلوع آبی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      شمسعلی قلابی برو‌ حیا کن! یکم‌ خلاقیت به خرج بده.بگم‌ شمسعلی اصلی که استقلالیه بیاد! جوابتو‌بده
  • کیسه‌کش!! IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    چطوری میشه توی یه سال هم قهرمان بشی هم نایب قهرمان. یاد اون جوک افتادم که میگه پرویز مظلومی با خودش کشتی میگیره دوم میشه!! تو این مصاحبه کلا توهم زده این بنده خدا. اگه پروین هم چنین حرفی زده باید بگم او هم حتما توهم زده.
  • ایرانی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    صحبتاش برای خنداندن مردمه..زیاد جدیش نگیرید.......
  • پسر پرسپولیسی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    خذیراوی هافبک تهاجمی بود مهدوی کیا دفاع راست بود این دو تا اصلا چه ربطی به هم دارن
  • EbiKING QA ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    از پاقدم حضورش تو استقلال بود که شش تای معروف خوردن ولی حرفی ازش نزد
  • پسر پرسپولیسی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    خذیراوی هافبک تهاجمی بود مهدوی کیا دفاع راست بود این دو تا اصلا چه ربطی به هم دارن
  • بی طرف IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    خنده داره در هر دوره ای چندین نفر خوب بودن همه اینا عالی بودن ولی خدایی حق خیلی ها خورده شده اما اینکه آبی یا قرمز بهتره اصلا مهم نیست چون شما به عده بدبخت هستین که همان بهتر سرگرم باشید احمق ها کمی به اوضاع کشور و مردم نگاه کنید داغون داغونه این فوتبالیستهای گوزو میلیاردها میگیرن و شما ها هیچی ندارید اینا لیاقت نگاه کردن ندارن بخدا از کشور قطر پنج گل میخورن
  • .... IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    همون کسی که تو فرودگاه موقع برگشتن از عربستان هم بهت خدمت کرد از جایگاه هشتی ها بود؟؟؟؟
  • ... IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    آخیش همون کلیپتو دارم که گفتی تاج با شاه رفت منحل شد،حالا میای از هویت و خاطرات جعلی با تیم جعلی حمایتی جماران میگی!!!
  • Capitan IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    بعد از55-سال عمر فقط اینا بگم مردم خوب فوتبال را می فهمند چرا اگه استقلال یا همان کیسه تیم پرافتخار اسیا است چرا هواداران پرسپولیس حداقل شش برابر تیم کیسه هستند اما اگر راست میکید حالا برسید به فینال اسیا انهم با این ریخت و پاش های میلیاردی لااقل یک جام تو ایران بگیرید نه فینال چهارجانبه 50-سال پیش،که همین مظلومی اعتراف کرد ربطی به استقلال نداره و تیم تاج قدیم بوده
  • لنگ بی افتخار IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    لنگی های اخیر ان شا الله همیشه در حسرت ستاره آسیایی بمونید.با همین ستاره جعلیتون حال کنید .به امید برد تراختور
    • کیسه آل صعودی بی افتخار IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      کیسه کشه آل صعود آخه گلابی شما ازفوتبال چیزی میفهمی؟نه والا بعد آلومینیوم دقیقه چند زد؟دمش گرم سوراختورم حل شد بیچاره ازاین به بعد ازخودت مایع بذار چرا همش نرده بونه کس دیگه میشی آخه کرفس جان سر میخوری دست وپات میشکنه البته تقصیری نداری چون تاج حقیر تابوده پرپدرترین تیم دنیا بوده آل صعود بابا ژاپنی بابا کره ای بابا عبدی بابا آل کثیر بابا ایمون زائد محاله یادت بره همه باباهای کیسه شییش تایی رو خخخخخخ
  • علی محمدی NL ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    امروزم استقلال داور نتونست بازی رو ک در اورد حفظ کنه
  • Threem IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    همون سه تای ایمون زائد صد می ارزه به اون بازیا این توهم ها رو از کجا اورده بله اکثر مسئولین پرسپولیسین چون پرسپولیس پر هوادارترین تیم ایرانه بعدش این همه آسیا آسیا نکنید ما هم اون سال ها جز چهار تیم آسیا شدیم فوتباله و هزار تا اتفاق قهرمان نشدیم اما چیزی هم کم نداشتیم توی ورژن جدید هم دو بار نائب قهرمان شدیم اما بازیکنای معروف اروپا بازی کرده همشون پرسپولیسی هستن این یکی اما شانسی نیست
  • آلامتو IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    لنگ قهرمان یک دقیقه ای آسیا خخخخخ.و خدای بیانیه
  • سعید IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    ما که ندیدیم آقای مظلومی مثله ادمینای استقلالی قصد کری خوندن داشته باشه اما برخی دوستان که جو گیر شدند ی سوال دارم و اینکه واقعا شما که ادعای اصالت دارید و بخاطر حمایت شاه افتخارم میکنید و قدمتون از پرسپولیس بیشتر بوده چرا بهترینهای تاریخ فوتبال پرسپولیسی شدند...؟تا حالا از خودتون پرسیدید چرا تو این همه مدت یک‌بازیکن ارزنده به فوتبال ملی معرفی نکردید؟بازیکنی که در اروپا بشه برند فوتبال ایران و چرا از این همه اسم و نام چرا از چهار بازیکنی که توپ طلای آسیا که مهمترین افتخار یک‌بازیکنه رو دریافت کردند حتی نام یک‌استقلالی دیده نمیشه چرا از وقتی دیگه نمیشه علنی یک تیم و حمایت کرد و فوتبال ب روز شده و بیست و چند ساله لیگ قهرمانان تشکیل شده حتی اندازه تیمای اصفهانی هم در آسیا کارنامه ندارید ؟فقط و فقط دو نفر اونم حجازی و پورحیدری ک‌اتفاقا همین دو نفر و خود استقلالیا با کودتا اخراج و خونه نشین کردن حالا شاید متوجه بشید چرا بهترینهای فوتبال طرف استقلال نرفتن
  • حسین IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    هوادارکارش کلکله ولی آقای مظلومی این همه ردوغ ازکجا میاری اصلا تودرحدی نیستی که درمورد بازیکنان بزگ حرف بزنی آخه کدام حسرت تعدادهواداران پرسپلیس سه برابر بیشتره واین نشونه مردمیشه نه دولتی واینقدر نگید قهرمان آسیا کدام قهرمانی کلا اعتباری نداشت حتی اندازه قهرمانی پرسپلیس درجام درجام آسیا همیشه خودتونو دلخوش به حرفهای مفت وبی پایه میکنید وبراتون متاسفم
  • 000000 IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    پرسپولیس یعنی عشق
  • لنگ ترکیبی از دلالی و حکومت IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    همیشه باید در حسرت داشتن بازیکن های خوب باشین که اسطوره باشن
  • کیوان SE ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    فکر کن آدم تا چه اندازه میتونه ناشی،آماتور و غیر حرفه ای و داغون رفتار کنه که بیاد همچین حرفیو رسانه ای کنه که پروین فلان و بیسار واقعا متاسفم. #پرویز_مطلومی_نباشیم
  • Gghhh IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    چرا تمام این سالها پول کشور پول مردم به سمت کسانی سرازیر شده که به هیچ درد کشور و مردم نخورده اند هیچ مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل نکرده اند !!! هیچ گره ای از مشکلات را باز نکرده اند و فقط به طرق مختلف بیت المال و حق مردم را بالا کشیده اند و دنبال خوشگذرانی و زن بارگی و عشق و حال خودشان بوده اند ؟؟!!! به جای اینکه پول و سرمایه ی کشور و بیت المال به سمت کسانی سرازیر بشود که باعث پیشرفت کشور و مردم بشوند و گره ای از مشکلات مردم باز کنند !!!!! گلزاری که اون همه سال بیکار بوده اپن همه سال ممنوع الکار بوده به قول خودش ممنوع الکارترین بوده یک دفعه یک باره یکجا اون همه پول از کجا آورده که ماشین صد میلیارد تومانی سوار بشه اونم نه یکی بلکه چندین تا !!!! و چندین خونه در گرانترین جاهای کشورهای دیگه خریداری کنه !!!!!! از بیت المال کش رفته ؟؟؟ از بانک ها اختلاس کرده ؟؟ رقم اختلاس شون چقدر هست ؟؟؟ در قالب شرکت های جعلی و کارهای الکی و جعلی از بانک ها تسهیلات سنگین گرفته ؟؟ با پول ها در کشورهای دیگه خوش میگذره ؟؟ خوش گذشته ؟؟؟ حتی فاسدترین ایرانی های خارج از کشور به گلزار دست رد می

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی