۳۰۰ تماشاگر اراکی یک نفس به استقلال فحاشی می‌کردند/ دعوا را خودشان شروع کردند؛ ما فقط یک آدم بی‌تربیت را ساکت کردیم!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال گفت: یک مسابقه فوتبال اینقدر ارزش ندارد که به خاطرش بدترین الفاظ رکیک را به نیمکت تیم مقابل نسبت بدهیم.

دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم اراک با نتیجه تساوی در حالی به پایان رسید که حواشی این مسابقه قبل از شروع این دیدار شرایط برگزاری مسابقه را با مشکلاتی مواجه کرده بود و این وضعیت تا پایان ادامه داشت. بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات حاشیه ای لب خط و کنار نیمکت دو تیم و حضور تعدادی از تماشاگران در استادیوم اراک اظهاراتی را مطرح کرد:

پیش از شروع بازی به چه موضوعی اعتراض می‌کردید؟

وقتی در جلسه هماهنگی حضور پیدا می‌کنیم قرار می‌شود ۶ نفر تماشاگر از طرف مهمان و چهار نفر از طرف میزبان در استادیوم حضور داشته باشند ولی نمی‌دانیم در این دیدار چطور بود که این همه آدم در استادیوم نشسته بودند.

حدوداً چند نفر در استادیوم حاضر شده بودند؟

فقط حدود ۳۰۰ نفر در سکوهای زیر جایگاه نشسته بودند. در واقع بازی دقیقا با تماشاگر بود. این غیر از نفراتی بود که در وی آی پی که مختص مسئولین است حضور داشتند. طبق مقررات اصلا نباید هیچ تماشاگری روی سکوها حضور پیدا کند اما بیاید ببینید آنجا چه خبر بود.

چرا مجیدی گفت از بازی بعد ما هم لیدرهایمان را می‌آوریم؟

لیدرهای تیم شان را نشانده بودند و علناً در چشم ما و بازیکنان ما نگاه می‌کردند و یک نفس به همه اعضای تیم مان فحاشی می‌کردند. ما در ۱۲ بازی گذشته هرگز چنین اتفاقاتی را ندیده بودیم. این فقط مربوط به سکوها نبود و در کل استادیوم بی‌نظمی بیداد می‌کرد. داخل راهروها وضعیت بسیار بدی بود اینقدر شلوغ بود که به نظر می‌رسید از پیاده روی خیابان عبور می‌کنید و هر کسی در آن مکان دیده می‌شد. پر بود از افراد مختلف.

این موضوع را به ناظر بازی منتقل کردید؟

هم به ناظر گفتیم هم به مسئولان هیئت فوتبال استان ولی اگر می‌خواستند بازی را متوقف کنند تا این افراد از استادیوم بیرون بروند مسابقه حتما با ۲۴ ساعت تاخیر آغاز می‌شد.

بالاخره این وضعیت را چطور کنترل کردید؟

اصلا نتوانستیم کاری از پیش ببریم. در نهایت تمرکز هر دو تیم قبل از شروع بازی بهم ریخته بود که این هم در شروع بازی کاملا مشخص بود. ما تا اینجا در همه مسابقات نهایتا ۶ تا ۴ نفر را روی سکوها می‌دیدیم اما این وضعیت خیلی عجیب بود. باور کنید چون بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده این حرفها را نمی‌زنم و اگر برده بودیم هم نسبت به این قضیه گلایه داشتم.

داخل محوطه فنی حریف هم سر و صدا زیاد بود؟

بله. اعتراض‌های همیشگی به داور. آنها به صحنه پنالتی اعتراض داشتند و اینقدر حرف می‌زنند که انگار خودشان داور هستند. آیا در ۱۰۰ سال گذشتهاین همه اعتراض شده داوری رأی خودش را تغییر داده که اینبار عوض کند؟ ما بارها این صحنه‌ها را دیده ایم.

۳۰۰ تماشاگر اراکی یک نفس به استقلال فحاشی می کردند/ دعوا را خودشان شروع کردند؛ ما فقط یک آدم بی تربیت را ساکت کردیم!

وضعیت نیمکت استقلال چطور بود؟

ما اعتراضی نمی‌کردیم. فقط شاید یک یا دو بار خودم بلند شدم و به داور چهارم گفتم که نیمکت تیم مقابل را می‌بینید چه وضعیتی دارد. ولی ما هیچ سروصدایی نداشتیم.

قرار است از این بازی تماشاگران استقلال در استادیوم حضور پیدا کنند؟

ما تابع قانون هستیم و اگر اجازه بدهند قطعا این شرایط را فراهم می‌کنیم تا هواداران مان بیایند.

در پایان بازی چه اتفاقی افتاد که دو نیمکت به سمت هم رفتند و ظاهراً دعوا شد؟

دعوا را آنها شروع کردند. ما فقط رفتیم آن فرد بی تربیت را ساکت کنیم. یک نفر از روی نیمکت آنها که نمی‌شناختمش آمد سمت ما و شروع کرد به فحاشی به کادرفنی ما! من در این همه سال که در فوتبال هستم چنین صحنه ای را ندیده بودم که کسی سمت نیمکت استقلال بیاید و این‌گونه فحاشی کند.

ناظر بازی این رفتارها را دید و ثبت کرد؟

ناظر که در آن لحظه کنار زمین نبود. آنها رفته بودند. آن کسی که می‌خواهد این کار را بکند دقیقا می‌داند چه زمانی بیاید و فحاشی ‌کند. ولی می‌خواهم بگویم فوتبال اینقدر ارزش ندارد که ما به خاطرش حرمت@ها را بشکنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    امثال این تیم‌های دوزاری مثله آلمینیوم و مربی بی تربیت و بیشعورش همون لیگ دسته دو و سه و لیگ محلاته نه لیگ برتر...
  • آراک IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    در شهرستانها معمولا با همین روش از تیم مقابل امتیاز میگیرن ، متاسفانه در یک اقدام غیر حرفه ای شروع میکنن به اعتراض ب داور و فحاشی ب تیم حریف تا تمرکزشو به هم بزنن یا اینکه یک زمین خراب دارن که خودشون متخصص بازی کردن تو اون زمینن و بیچاره تیم مقابل پدرش درمیاد تو اون زمین
  • امیر IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    جو نده...........اراکیها با فرهنگ تر از این حرفها هستند نتیجه نگرفتی بهانه نیار
  • نعمت رهی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    خجالت بکش بابا چرا هیچ تیمی جز شما انقدر غر نمیزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی