نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
صیادمنش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

صیادمنش بهترین مهاجم جوان سال ۲۰۲۱ آسیا گفت: باعث افتخارم است که توانستم در تیم جوانان فوتبال آسیا پرچم پرافتخار کشورمان را بالا ببرم البته این همه خواسته من از فوتبال نیست.

مهاجم جوان باشگاه فنرباغچه از سوی فدراسیون فوتبال بین المللی تاریخ و آمار در ترکیب منتخب بهترین جوانان سال آسیا قرار گرفت. صیادمنش که فصل گذشته نمایش خوبی در تیم زوریا لوهانسک اوکراین داشت توانست به عنوان بهترین مهاجم نوک جوان سال ۲۰۲۱ آسیا در تیم منتخب سال گذشته قرار بگیرد. الهیار صیادمنش در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره قرار گرفتن نامش در تیم منتخب جوان ۲۰۲۱ آسیا، شرایط حضورش در باشگاه فنرباغچه ترکیه همچنین اردوی پیش روی تیم ملی برای دیدار با عراق و امارات اظهاراتی را مطرح کرد.

چطور توانستی در این سن و سال کم تا این اندازه در فوتبال پیشرفت کنی؟

اینها همه از لطف خداست و مطمئنم که اگر کمک خداوند نبود نمی‌توانستم امروز در اینجا باشم. البته این را بگویم که این همه خواسته من نیست.

خواسته‌ات چیست؟

این است که بتوانم به عنوان یک ایرانی در لیگ‌های معتبر جهان فوتبال بازی کنم و باعث افتخار کشورم شوم.

چطور توانستی به این نقطه از فوتبال برسی؟

بیشتر از هر چیز تلاش خودم بوده و این که فعل خواستن را به معنی واقعی صرف کردم. البته گفتم که با این مسائل دلخوش نمی‌شوم ولی هدفم پیشرفت و باز هم پیشرفت است.

چند سال پیش فکر می‌کردی به چنین جایگاهی برسی؟

بله. منتظر چنین روزهایی بودم. شاید باور نکنید اما می‌دانستم که برای رسیدن به این جایگاه باید تلاش کنم. هدفگذاری کرده بودم و هنوز هم هدف‌های بالاتر از این دارم. خوشحالم که در تیم منتخب جوانان سال ۲۰۲۱ قرار گرفتم. قطعاً در قاره بزرگ آسیا رسیدن به چنین جایگاهی آسان نیست.

خیلی از جوانان هم سن و سال تو در سنین نوجوانی و جوانی مشغول کارهای دیگری می‌شوند اما تو فقط ورزش می‌کردی. درباره انگیزه‌هایت حرف می‌زنی؟

من در خانواده‌ای سطح پایین متولد شدم و سختی‌های زیادی کشیدم اما با توجه به اینکه پدرم ورزشکار بود و کشتی می‌گرفت وقتی او را می‌دیدم که چطور تمرین می‌کند من هم یاد گرفتم که هرگز خسته نشوم. به همین خاطر از همان زمان که در تیم‌های دانش آموزی و نوجوانان فوتبال بازی می‌کردم خودم را شناختم و وقتی دیدم استعداد دارم و می‌توانم فوتبال بازی کنم سعی کردم با قدرت در این رشته پیشرفت کنم.

کسی نمی‌گفت برو و کشتی بگیر؟

خیلی‌ها به من می‌گفتند مثل پدرم سراغ کشتی بروم اما متوجه شدم استعداد خوبی در فوتبال دارم به همین خاطر با راهنمایی مربیانم توانستم به این نقطه از زندگی فوتبالی ام برسم. اما باز هم می‌گویم که هنوز قانع نیستم و باید بالاتر از اینها باشم. می‌خواهم افتخارات زیادی برای کشورم به دست بیاورم.

استان مازندران کشتی گیران زیادی دارد که یکی از شاخص‌ترین چهره‌های آن حسن یزدانی است. با این قهرمان کشورمان ارتباط داری؟

من به کشتی‌هایش علاقمند هستم و به وجود چنین قهرمانی در استان مازندران افتخار می‌کنم. البته ما در آمل هستیم و قهرمانانی مثل امیرحسین زارع،‌هادی ساروی و قاسم رضایی که پرافتخارترین کشتی گیر فرنگی کار ایران است از دوستان صمیمی‌ام هستند. قاسم رضایی با ما رفت و آمد خانوادگی هم دارد و از کودکی آنها را در خانه مان می‌دیدم. به کشتی علاقه مند هستم و پدرم هم که در این رشته به عنوان مربی فعالیت می‌کند به خوبی می‌داند که چقدر دوست دارم تا به هر نحوی به این رشته کمک کنم.

آرزوهای بزرگ لژیونر استقلالی؛ می خواهم خانه کشتی بسازم/ باید به لیگ های معتبر اروپایی بروم/ اسکوچیچ بگوید دوباره می آیم

مثلا چه کمکی؟

گاهی اوقات تا جایی که از دستم بر بیاید برای شاگردان پدرم لوازم ورزشی تهیه می‌کنم. البته یک برنامه بزرگتر هم دارم.

چه برنامه‌ای؟

دوست دارم در سالهای آینده برای منطقه‌ای که خودم متولد آنجا هستم یک مجتمع ورزشی برای کشتی بسازم. یک خانه کشتی برای بچه‌های آمل و همه کشتی گیران علاقمند که بتوانند بیایند آنجا تمرین کنند و به آرزوهایشان برسند.

از اوضاع و احوال تیم فنرباغچه چه خبر؟

پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی از روز ۱۲ ژانویه برای ترکیه باز می‌شود و آن زمان من رسما به لیست تیم اضافه می‌شوم. به همین خاطر فکر می‌کنم هفته اول مسابقات را از دست بدهم ولی از هفته دوم به بعد می‌توانم در خدمت تیم فنرباغچه باشم و در لیگ بازی کنم.

بازی‌های تیم ملی در پیش است. فکر می‌کنی دعوت بشوی؟

من در اردوی قبلی دعوت شدم و در حال حاضر هم شرایط خوبی دارم و تابع تصمیمات کادر فنی تیم ملی هستم و اگر سرمربی تیم ملی مرا دعوت کند با تمام قدرت در خدمت تیم ملی کشورم خواهم بود.

بازیهای تیم ملی را چطور می‌بینی؟

همه مسابقات تیم ملی حساس هستند و در راه رسیدن به جام جهانی بازی آسانی وجود ندارد. بازی‌های حساسی در پیش داریم که انشاءالله اگر بتوانیم بازهم برنده شویم دیگر صعودمان به جام جهانی مسجل می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی