نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
نواک جوکوویچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان برای حضور در اولین گرند اسلم سال ۲۰۲۲ جنجال‌های زیادی به راه انداخت.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان به شایعات در مورد حضورش در رقابت‌های اوپن استرالیا پایان داد و اعلام کرد که او مجوز معافیت پزشکی را جهت واکسن کرونا دریافت کرده و می‌تواند به استرالیا سفر کند.

ستاره صربستانی تنیس جهان در پیامی که در اینستاگرام منتشر کرد و تصویری از خودش را داخل فرودگاه به نمایش گذاشت چنین نوشت: «سال نو مبارک همگی! برای همه شما آرزوی سلامتی، عشق و شادی را در تک تک لحظات زندگی تان دارم و امیدوارم عشق و احترام را برای همه موجودات این جهان شاهد باشیم. من اوقات فوق العاده ای را همراه با عزیزانم طی دوران استراحت پشت سر گذاشتم و امروز به سمت استرالیا می‌روم با مجوز پزشکی. بزن بریم ۲۰۲۲!»

تردیدها در مورد حضور جوکوویچ در اولین گرنداسلم سال ۲۰۲۲ که از روز ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) آغاز می‌شود زیاد بود. طبق قوانین جدید استرالیا فقط ورزشکارانی که واکسن کرونا زده باشند حق حضور در رقابت‌های اوپن استرالیا را خواهند داشت مگر اینکه سایر تنیس‌بازان معافیت و تاییدیه پزشکی را به همراه داشته باشند.

جوکوویچ که رکورد ۹ قهرمانی در اوپن استرالیا را در کارنامه خود دارد از فاش کردن وضعیت واکسینه شدن خود مقابل ویروس کرونا امتناع کرد و مدام در مورد آزاد بودن حق انتخاب برای افراد در مورد زدن یا نزدن واکسن حرف زده است. اشاره او به کلمه مجوز و معافیت پزشکی در متنی که منتشر کرده از نظر بسیاری از افراد به این معنی است که او واکسن کرونا را نزده است و فقط تاییدیه پزشکی را دریافت کرده است.

در نهایت اما حضور او در این تورنمنت قطعی شده، جایی که نوله در آن به دنبال کسب بیست و یکمین قهرمانی خود در گرنداسلم‌ها است تا با یک رکوردشکنی تاریخی نام خود را در کتاب تاریخ تنیس جهان جاوادانه کند.

ستاره ۳۴ ساله در رقابتهای ای‌تی‌پی کاپ در سیدنی همراه با تیم ملی صربستان شرکت نکرد تا آمادگی خود را برای اوپن استرالیا که تورنمنت بسیار مهمی برای او به حساب می‌آید حفظ کند. عدم حضور او در سیدنی البته شایعات در مورد مجوز نداشتنش برای حضور در استرالیا را بار دیگر دامن زده بود.

پدر او، سرجان جوکوویچ، مدتی پیش گفته بود که پسرش توجهی به ایمیل‌ها و پیام‌های تهدید آمیزی که در مورد واکسن زدن یا نزدن او ارسال می‌شود، نخواهد داشت.

اما حالا به نظر می‌رسد که توجه منتقدان جوکوویچ به این جلب خواهد شد که او چطور توانسته مجوز پزشکی حضور در استرالیا را بدون زدن واکسن دریافت کند، موضوعی که ممکن است جنجال‌های جدیدی را برای او به همراه داشته باشد.

کرگ تیلی، مسئول برگزاری رقابت‌های اوپن استرالیا اوایل هفته از این گفته بود که تعدادی از تنیس‌بازانی که واکسن کرونا نزده‌اند توانسته‌اند مجوز پزشکی حضور در گرنداسلم معتبر استرالیا را به دست بیاورند. او البته مدعی شده بود که فرآیند سختگیرانه و منصفانه‌ای برای این ورزشکاران در نظر گرفته شده تا رعایت نکات بهداشت و سلامت در همه زمینه‌ها بشود. او در این مورد گفته بود: «دو هیئت پزشکی مستقل وضعیت ورزشکاران را بررسی می‌کند و آن‌ها به صورت کاملاً سختگیرانه این کار را انجام می‌دهند. ضمن اینکه آن‌ها اسم ورزشکاران را نمی‌بینند و فقط با پروفایل پزشکی و سلامت آن‌ها رو به رو هستند، به همین دلیل نظر آن‌ها ارتباطی به اسم و سابقه ورزشکاران ندارد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی