نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
کاظم اولیایی
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم کنفدراسیون فوتبال آسیا قول وزیر ورزش را برای حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بپذیرد.

کاظم اولیایی در مورد اینکه وزیر ورزش روز گذشته اعلام کرد برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس به AFC نامه زده و مکتوب قول داده است، اظهار داشت: اینکه جناب وزیر چنین اقداماتی را انجام داده‌اند جای تشکر از او دارد و اهمیت فوتبال را نشان می‌دهد و ما هم مثل هواداران منتظر هستیم تا ببینیم مدیران AFC چه تصمیمی در خصوص این دو باشگاه اتخاذ می‌کنند و امیدوارم AFC قول وزیر ورزش ما را بپذیرد اما رسانه‌ها نباید فراموش کنند که اگر حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا مهیا شد مطالبه‌گری را کنار نگذارند. رسانه‌ها باید خواستار اصلاح روند دو باشگاه پرطرفدار ما باشند.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز مدیران ورزش ما به AFC قول‌هایی دادند اما بعد از اینکه حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا انجام شد مطالبه‌گری در این زمینه انجام نشد و آقایان به همان روال گذشته بازگشتند. پس اکنون این امیدواری وجود دارد اینکه AFC قول وزیر ورزش ما را بپذیرد و اینکه بدانیم AFC و فیفا باشگاهداری را بسیار جدی گرفته‌اند. فیفا در اداره باشگاه‌ها براساس قانون تجارت تأکید فراوانی دارد. فیفا برای تجارت کلان خود اول به دنبال برگزاری جام جهانی دو سال یکبار بود که مورد موافقت باشگاه‌ها قرار نگرفت. اکنون می‌خواهد راه دوم را انتخاب کند و آن هم افزایش کیفیت باشگاه‌های فوتبال در جهان است و تمرکز خود را بر روی باشگاه‌های کشور گذاشته تا استانداردهای فنی و حرفه‌ای در این باشگاه‌ها بالا و بالاتر رود.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چقدر می‌توان به نامه وزیر ورزش به AFC برای پیشگیری از حذف استقلال و پرسپولیس امیدوار بود، عنوان کرد: روز گذشته هم جلسه‌ای در مورد خصوصی‌سازی دو باشگاه با حضور پیشکسوتان در سازمان خصوصی‌سازی برگزار شده است. قطعاً قول وزیر اهمیت فراوانی دارد اما باید دقت کنیم که بزرگترین مشکل باشگاه‌های ما مشکلات مالی و درآمدی است. اغلب باشگاه‌های ما بدهکار هستند و نباید مسیری برای آنها انتخاب شود تا آنها بدهکارتر شوند. فروش سهام دو باشگاه در واقع انتخاب یک مسیر غلط برای این دو باشگاه است.

اولیایی با اشاره به خصوصی بودن دو شرکت خودروسازی در کشورمان گفت: ۸۰ درصد سهام این دو شرکت در اختیار بخش خصوصی است و فقط ۲۰ درصد این دو شرکت دولتی هستند. با این حال می‌بینیم که مدیران این دو شرکت از سوی دولتی‌ها انتخاب می‌شود و این دو شرکت ورشکسته هستند. بنابراین اداره بنگاه خصوصی یا باشگاه خصوصی با روش دولتی بدترین مسیر ممکن برای باشگاه‌های ما است و در واقع اداره باشگاه خصوصی با روش دولتی با قوانین تجارت فیفا همخوانی ندارد و باشگاه‌های ما را با مشکلات زیادتری مواجه خواهد کرد. در واقع خصوصی‌سازی دو باشگاه از این طریق یک سراب است. سراب واگذاری سهام دو باشگاه به مردم که باید با دقت به این مسئله نگاه شود زیرا این روش مایه خوشبختی و سلامت و نجات باشگاه‌های ما نخواهد بود. بهترین روش برای اداره این باشگاه‌ها تفکیک مالکیت از مدیریت و واگذاری مدیریت باشگاه‌ها به اهل آن از طریق مزایده به پیمانکار است. در واقع کارگزارانی که اهلیت داشته باشند و توان اداره این دو باشگاه را داشته باشند باید مدیریت آنها را برعهده بگیرند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در  مورد اینکه گفته می‌شود احتمالاً باشگاه پرسپولیس و استقلال با جریمه نقدی مواجه خواهند شد و سال آینده‌ هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت، گفت: ما سال‌های قبل هم جریمه شده‌ایم؛ ۸۰ هزار دلار جریمه شدیم و ۱۲۰ هزار دلار هم جریمه تعلیقی شدیم اگر باز جریمه‌ای در کار باشد این جریمه تعلیقی هم دوباره فعال خواهد شد. من معتقدم باشگاه‌های فوتبال کشورمان استحقاق و پتانسیل آن را دارند که در لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار حضور داشته باشند اما باید آنها را در مسیر درست و اصلاحی قرار بدهیم. من هم مثل همه هواداران امیدوارم این دو باشگاه در فصل آینده حذف نشوند و دست به دعا هستم.

اولیایی در مورد وضعیت گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: باشگاه گل‌گهر از نظر حقوقی و همچنین آکادمی و پرسنلی مشکلی ندارد. اساسی‌ترین مشکل این باشگاه در پرداخت به دستمزد به یک مربی بدنساز بوده که طلب آن مربی هم پرداخت شده اما به دلیل اینکه این پرداخت یک ماه بعد از ضرب‌الاجل فیفا پرداخت شده مجوز حرفه‌ای این باشگاه صادر نشده است. اگر باشگاه گل‌گهر و مربی بدنساز به توافق برسند و به فیفا اعلام کنند که آنها برای پرداخت این طلب در این تاریخ توافق کرده بودند مشکل گل‌گهر به احتمال فراوان برای دریافت مجوز حرفه‌ای حل خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی