نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مجید جلالی
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجید جلالی کارشناس فوتبال در مورد حذف نمایندگان ایران از آسیا و خطر تعلیق فدراسیون فوتبال ایران توضیحاتی داد.

صحبت‌های مجید جلالی درباره حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را در زیر بخوانید:

*این اتفاق کاملاً قابل پیش بینی بود و ما نباید از خودمان الان بپرسیم که چرا دو تیم مجوز حرفه‌ای نگرفتند و سوال اصلی اینجاست که سال‌های قبل چطور این مجوز را دریافت می‌کردند. بدون شکل مشکلات حال حاضر دو باشگاه و فوتبال ایران سال‌های قبل هم وجود داشت ولی سخت‌گیری امسال AFC بیشتر بود و دیگر کوتاه نیامد تا دو تیم نتوانند این بار از این مرحله عبور کنند. به عقیده من با این شرایط سال بعد هم این مجوز کسب نمی‌شود چرا که اشکالاتی بنیادین وجود دارد و به این راحتی‌ها قابل رفع نیست.

*سرنوشت سایر تیم‌های خصوصی را این روزها می‌بینید. سرنوشت تراکتور و شهر خودرو جلوی چشممان است و برای همین فکر می‌کنم استقلال و پرسپولیس هرگز خصوصی نخواهند شد. فوتبال درآمدهای مشخصی دارد و یک ورزش پرهزینه است ولی اکثر راه‌های درآمدزایی در ایران اجرایی نمی‌شود و برای همین اگر کسی بخواهد وارد عرصه تیم‌داری شود فقط هزینه‌های بدون بازگشت روی دوشش است و کدام آدم عاقلی دست به این کار می‌زند؟ اگر هم کسی نادانسته وارد شود طبق نمونه‌های مشابه بعد از چند سال کم می‌آورد و کنار می‌کشد.

*بخش خصوصی در فوتبال ایران جواب نمی‌دهد و پیش از این دو مجموعه، باشگاه‌های دیگری هم بودند که از خصوصی‌سازی عاقبت به خیر نشدند. ممکن است افرادی به دنبال رانت باشند و به این عرصه ورود کنند ولی کسی با سرمایه شخصی نمی‌آید در این فوتبال بدون درآمد هزینه کند.

*می‌خواهیم عضوی از جامعه جهانی فوتبال باشیم یا نه؟ اگر بله پس باید به قوانین آن با حفظ چهارچوب‌های خودمان احترام بگذاریم و اگر نمی‌خواهیم و یا به هر دلیلی امکان اجرای آن را نداریم خب بهتر است کنار بکشیم چون دیر یا زود باید با این موضوع مواجه شویم و یا به آن تن بدهیم یا ما را کنار خواهند گذاشت. فوتبال ما متاسفانه سال‌هاست به جای رفع مشکلات این چنینی به دنبال وقت خریدن و عقب انداختن کاری است که مزلم به اجرای آن است و دیر یا زود باید با آن مواجه شود. ما بازی با کامبوج را در حضور بانوان برگزار کردیم مگر چه مشکلی پیش آمد؟ واقعاً نمی‌دانم چرا مسائل خیلی ساده را برای خودمان بزرگ و تبدیل به یک معضل می‌کنیم در حالی که اصلاً موضوع بزرگ و پیچیده ای نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آنالیزور DE ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    چرا جرات ندارید حقایق رو بزبون بیارید ؟ هرکسی به نوعی از کنار حقایق رد میشه و با دروغ خودش رو بی خبر نشون میده ! خبرورزشی چرا مصاحبه های بی محتوی و دروغ رو نشر میدین ؟ یعنی از اصل قضیه حذف دو تیم خبرندارین یا ترس بایکوت شما رو هم به این روز انداخته ؟ کلا" مشکل امروز اجتماع ما این شده که ؛ هرکسی خودش رو میکشه کنار و منتظر تلاش دیگران هستش و این شده که هیچ سرانجامی نخواهیم داشت ! بدست آوردن پولهای بی حساب و کتاب تو این مملکت باعث شده با همه چی بازی کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی