دستگیری مدیر باشگاه بزرگ به دلیل گرفتن رشوه و حق دلالی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عملیات کارت قرمز برای رسیدگی به تخلفات مدیری که سال‌ها هدایت باشگاه بزرگ اروپایی را برعهده داشته، کلید خورده است.

روز یک‌شنبه یک خبر مهم فوتبال اروپا را شوکه کرد. رئیس سابق باشگاه بنفیکا بابت دریافت رشوه و حق دلالی در نقل و انتقال بیش از بازیکن بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ مورد بازجویی قرار گرفته است.

در این سال‌ها و با هرچه جلوتر رفتن زمان، بنفیکا یکی از باشگاه هایی بود که بیشترین فعالیت را در نقل و انتقالات داشت و همیشه چندین بازیکن جدید را به تیم خود اضافه می‌کرد و به همین نسبت بازیکنان زیادی نیز از این تیم جدا می‌شدند. در فصل ۱۶-۲۰۱۵، تعداد ۳۴ بازیکن بنفیکا را ترک کردند.

طبق نوشته سایت سی‌ان‌ان پرتغال، عملیاتی که طی آن لوئیس فیلیپه وییرا به عنوان مظنون اصلی در آن مورد بازجویی قرار گرفته عملیات «کارت قرمز» نامگذاری شده است که به بررسی دریافت رشوه از سوی این فرد از بیش از ۵۵ بازیکنی که به بنفیکا آمدند می‌پردازد. تخمین زده شده که وییرا که بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ ریاست باشگاه را برعهده داشته، کمیسیونی در حدود ۱۰ میلیون یورو بابت نقل و انتقالات بازیکنان دریافت کرده است.

طی سال‌های حضور وییرا که حالا ۶۹ ساله است، بنفیکا به ۱۶ مقام قهرمانی (۶ قهرمانی لیگ، ۳ جام ذفی و ۷ جام اتحادیه و ۲ سوپرجام) دست یافت و در رشته‌هایی مثل والیبال، بسکتبال و هندبال نیز موفق ظاهر شد.

رسانه‌های پرتغالی گزارش کرده‌اند که طبق اعلام سازمان مالیات این کشور، رئیس سابق باشگاه از طریق توافق با چهار ایجنت به نام برونو ماکدو، اولیسس سانتوس، ایسیدورو خیمنس و جیلیانو برتولوچی از خرید و فروش بازیکنان سود می‌برده است. پرداخت کمیسیون به این فرد به طور پنهانی و از طرق غیرقانونی صورت گرفته است.

انتقال این پول‌ها از طریق شرکت‌هایی بوده که به شکل صوری ثبت شده بود. وزارات دارایی پرتغال خواستار توقیف حسابهای بانکی این فرد شده است. وییرا تابستان گذشته همراه با پسرش و دو تاجر دستگیر شدند به این دلیل که در واردات ۴۵ کالا که ارزشی حدود ۱۰۰ میلیون داشته تخلفات زیادی در زمینه مالیات و پولشویی انجام داده بودند دستگیری وییرا به سالها ضور او در باشگاه سرشناس پرتغالی پایان داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 1 IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    یه روزم تو ایران این اتفاق میافته
  • ایرانی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    درایران هم بعضی‌ها حق دلالی میگرند وبه زودی به دست قانون می‌افتد
  • سعید TR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    تو ای آن همه باشگاه ها رشوه میگیرن
  • همشهری IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    مال چندسال پیش بوده حالا گرفتن ،ای کاش ای کاش درنظام اسلامی هم بیت المال صاحب داشت
  • .... IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    این همه قهرمانی مبارکش باشه... توباشگاه وریس فدراسیون فوتبال ما که علنآ به اعلان وگ نه محروم... کاش کل ورزش تعلیق بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی