نباید قهرمانی آسیا فدای جوانگرایی شود/ می‌توانستم سومین بازیکن برتر دنیا شوم اما...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید جوانگرایی خوب است اما نباید نتیجه گیری را فدای آن کنیم تا قهرمانی در آسیا از دست برود.

اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران بار دیگر توانست در جمع بازیکنان برتر جهان قرار بگیرد.

گل زیبای او به آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۱ که حسابی وایرال و دیده شد، نشان داد که کاپیتان تیم ملی فوتسال چه قابلیت‌های بالایی دارد. به بهانه حضور او در جمع ۱۰ بازیکن برتر دنیا دقایقی با حسن زاده گپ زدیم.

 حضورتان در جمع برترین‌های جهان را چطور می‌بینی؟

 قطعا باعث خوشحالی است اما هیچ وقت به این عناوین انفرادی فکر نکردم و از این زوایه دیدم که نماینده فوتسال ایران هستم و حتی یک خوشحالی کوچک برای مردم هم برای من باعث افتخار و خوشحالی است. واقعا به این اعداد و ارقام و انتخاب‌های فردی توجهی ندارم.

خودت چند بار در جمع بهترین‌های فوتسال پلنت قرار گرفتی؟

دقیق یادم نیست اما فکر می‌کنم این دفعه چهارم بود که در لیست برترین‌های جهان فوتسال پلنت قرار می‌گیرم.

بهترین جایگاهی که کسب کردی چه بود؟

فکر می‌کنم سال ۲۰۱۶ بود که پنجمین بازیکن برتر جهان شدم. البته می‌توانستم سوم شوم چون فاصله امتیازی خیلی کمی‌داشتم ولی چند امتیاز کم آوردم.

مراسم بهترین‌های آسیا اگر برگزار می‌شد شما این شانس را داشتی که باز هم بهترین بازیکن آسیا شوی.

این مراسم در دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا برگزار نشده است. اگر برگزار می‌شد با توجه به برگزاری جام جهانی، بازیکنان ایرانی شانس بالایی برای جایزه بهترین بازیکن آسیا داشتند.

بعد از جام جهانی انتقادهای زیادی از تیم ملی شد. کدام یک از آنها را قبول داری؟

به نظرم صحبت در این باره نیاز به زمان دارد و ترجیح می‌دهم فعلا درباره آن حرف نزنم.

در مورد بحث جوانگرایی در تیم ملی انتقادات زیادی شده است. شما به عنوان کاپیتان تیم ملی چه نظری در این باره داری؟

همیشه گفته ام و اعتقاد دارم که جوانگرایی باید در کنار نتیجه گیری باشد. اینکه یک عده بازیکن جوان به تیم ملی بیایند و نتیجه نگیریم، هم اعتبار ما در آسیا خراب می‌شود و هم این بازیکنان جوان سوخت می‌شوند. همیشه در فوتسال این شیب جوانگرایی رعایت شده و در گذشته بوده ، الان هم هست.

بازیکنان جوان باید رفته رفته به تیم ملی اضافه شوند. بعد از هر تورنمنتی تعدادی بازیکن خداحافظی می‌کنند و کنار می‌روند و بازیکنان جوان جایگزین می‌شوند. این روند لطمه ای به قهرمانی ما در آسیا نمی‌زند.

به نظرم درست نیست که نتیجه را از دست بدهیم. فوتسال ما آقای آسیاست و سال‌ها قهرمان شده و با جوانگرایی صرف این آقایی را از دست می‌دهیم. جوانگرایی بدون نتیجه فایده ای ندارد و نباید قهرمانی آسیا و نتیجه گرفتن در مسابقات جهانی را فدای جوانگرایی کنیم.

در مورد لیگ برتر بگو،  اوضاع تیم گیتی پسند چطور است؟

خدارا شکر امسال لیگ خوبی داریم و چند تیم مدعی وجود دارند. الان چهار تیم به صورت جدی شانس قهرمانی دارند و گیتی پسند هم صدرنشین است. در نیم فصل دوم بازی‌ها فشرده تر و دشوارتر است و امیدوارم که بتوانیم در این شرایط قهرمان شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی