نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
پیش‌بازی بارسلونا - رئال‌مادرید (ال‌کلاسیکو سوپرجام اسپانیا)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا، بارسلونا و رئال‌مادرید نایب‌قهرمان‌های جام‌حذفی و لالیگا به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه پادشاه فهدعبدالله شهر جده عربستان‌سعودی، ال‌کلاسیکوی سوپرجام اسپانیا برگزار خواهد شد. بارسلونا و رئال‌مادرید برای فینالیست شدن و در نهایت کسب یک جام مبارزه خواهند کرد.

بارسلونا؛ اولین چالش بزرگ ژاوی

ژاوی معجره‌گر نیست و این را هواداران بارسلونا در ۲ ماه و نیمی که از حضور اسطوره‌شان روی نیمکت تیم محبوب‌شان می‌گذرد، متوجه شده‌اند. بارسلونا خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد و شاید این روزهای نقل‌وانتقالاتی بتوانند بخشی از مشکلات تیم را ترمیم کنند. اما جدای از مسئله بازسازی بارسلونا، نبرد ال‌کلاسیکوی عربستان هم می‌تواند به‌عنوان اولین چالش بزرگ ژاوی شرایط تیم او را تغییر بدهد. اگرچه مقابل رئال‌مادریدِ آماده‌تر تیمش کار بسیار سختی پیش‌رو خواهد داشت، ولی شاید انگیزه دوچندان بازیکنان جوان و ستاره‌های باتجربه تیم مثل بوسکتس، پیکه و آلوس باعث شود یک برگ برنده دست ژاوی باشد. اگر بارسلونا بتواند بعد از ۲ سال و چند ماه ال‌کلاسیکو را با ژاوی ببرد، می‌توان امیدوار بود که در ادامه فصل هم اتفاق‌های بهتری برای آن‌ها رخ بدهد.

رئال‌مادرید؛ قدرت‌نمایی در خاورمیانه

سال ۲۰۲۲ برای رئال‌مادرید با شکست شروع شد، اما برد مهم مقابل والنسیا در آستانه حضور در سوپرجام اسپانیا کلیدی بود. حالا تیم کارلو آنچلوتی هم صدرنشین لالیگا است و هم نسبت به دیگر تیم‌های اسپانیا تیم آماده‌تری نشان داده. رئالی‌ها تلفیقی از جوانی و تجربه هستند و این توازن بوده که تیم کارلتو را برتر از دیگر رقبا کرده. از طرفی افت بارسلونا و اتلتیکومادرید هم باعث شده حتی در شکست‌ها هم نگرانی به اردوی کهکشانی‌ها نفوذ نکند. سال‌های اخیر ال‌کلاسیکو بیشتر برای رئال‌مادرید پیام‌آور شادی بوده و بعد از ۴ برد متوالی در لالیگا، امیدوارند مثل خیلی از ال‌کلاسیکوهای دیگر در سوپرجام، مقابل بارسا موفق باشند. احتمال قدرتنمایی در ال‌کلاسیکوی خاورمیانه برای رئالی‌ها زیاد است.

آخرین جدال
در دیدار رفت فصل جاری رقابت‌های لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید موفق شد در نوکمپ با نتیجه ۲-۱ بارسلونا را شکست دهد. آلابا و واسکس برای رئال و آگوئرو برای بارسا گل زدند.

آمار بازی
۲۸۰) در ۲۸۰ ال‌کلاسیکوی قبلی ۱۱۵ بازی را بارسلونا برده و ۱۰۳ بازی به سود رئال‌مادرید تمام شده. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۴۷) دیدارهای رسمی ال‌کلاسیکو ۲۴۷ مرتبه برگزار شده که رئال‌مادرید با ۹۹ برد برتر از بارسلونا بوده که ۹۶ پیروزی کسب کرده. در ۵۲ دیدار هم تساوی رقم خورده است.
۱۴) در ۱۴ ال‌کلاسیکوی سوپرجام اسپانیا، ۸ مرتبه رئال‌مادرید برنده شده و ۴ بازی را بارسلونا برده. ۲ بازی هم مساوی شده است. ۶ مرتبه رئال قهرمانی را در رقابت با رقیب دیرینه کسب کرده و تنها یک مرتبه بارسا با شکست این حریف به قهرمانی سوپرجام رسیده.
۱۳) بارسلونا با ۱۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا پرافتخارترین است. رئال‌مادرید با ۱۱ قهرمانی پشت سر آن‌ها قرار گرفته. آخرین قهرمانی بارسا به سال ۲۰۱۸ و آخرین قهرمانی رئال به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد.
۸) آخرین برد بارسلونا در ال‌کلاسیکوی سوپرجام به حدود ۸ سال و ۴ ماه قبل برمی‌گردد، زمانی که ژاوی هم در ترکیب کاتالان‌ها بازی می‌کرد و در جریان برد ۳-۲ یکی از گل‌ها را هم زد. البته در دیدار برگشت بارسا شکست خورد و با توجه به گل زده کمتر در خانه حریف رقابت بر سر قهرمانی را به رئال باختند.
۴) بارسلونا ۴ ال‌کلاسیکوی آخر لالیگای را به رئال‌مادرید باخته. آخرین برد بارسا در ال‌کلاسیکو به ۲ سال و ۱۰ ماه قبل برمی‌گردد که با تک‌گل راکیتیچ برنده شدند.
۶) بهترین گلزن ال‌کلاسیکوهای سوپرجام لیونل مسی است. ستاره پیشین بارسلونا که ۲۶ گل در ال‌کلاسیکوها به ثمر رسانده، ۶ گل خودش را در سوپرجام وارد دروازه این رقیب کرده. از بین بازیکنان حال حاضر در ترکیب دو تیم هم کریم بنزما با ۲ گل برترین گلزن به شمار می‌رود.
۶) کارلو آنچلوتی ۶ مرتبه در ال‌کلاسیکو مربیگری کرده که ۳ برد داشته و ۳ بازی را هم باخته.
۱) این نخستین حضور ژاوی به‌عنوان سرمربی در ال‌کلاسیکو خواهد بود. در آستانه ال‌کلاسیکو، ژاوی ۵ برد، ۴ تساوی و ۲ شکست همراه بارسلونا داشته.

مصدومان و محرومان
کمی وضعیت در اردوی بارسلونا بعد از کرونایی شدن بسیاری از ستاره‌های‌شان بهتر شده است. حالا سرژی روبرتو، اریک گارسیا و مارتین بریت‌ویت تنها مصدومان تیم هستند. در آخرین لحظات پیش از پرواز به عربستان، خبر رسید که با منفی شدن تست کرونای فران تورس و پدری، این دو ستاره جوان هم همراه بارسا به خاورمیانه سفر کرده‌اند. در سمت مقابل تنها مصدوم رئال‌مادرید برای ال‌کلاسیکو، گرت بیل است که غیبت او اتفاق عجیبی تلقی نمی‌شود!

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، آلوس، پیکه، آرائوخو، آلبا، نیکو، فرنکی دی‌یونگ، بوسکتس، دمبله، دپای و لوک دی‌یونگ
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، آلابا، میلیتائو، مندی، مودریچ، کروس، کاسمیرو، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهراد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    خوش بحال مردم عربستان ، تو مملكت ما تيمهاي افريقايي به خودشون اجازه نميدن بيان ايران بازي دوستانه كنن ولي عربستان بزرگترين بازي دنيا رو از اروپا مياره تو جده برگزار ميكنه ، يه زمان ما فرودگاه داشتيم هنوز عربستان جاده نداشت حالا ما كجاييم اونا كجا!!!! تيم ما هزينه سفرش به شهر ديگه رو نداره عربستان چقدر پول خرج كرده براي سرگرمي مردمش ال كلاسيكو برگزار ميكنه
  • ایرانی IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    برنده واقعی این بازی عربستانیا هستن متاسفانه ما داریم عقب گرد می کنیم کشورهای همسایه روز به روز پیشرفته تر می شن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی