نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سخندان: این روزها همه برای VAR عجله دارند/ اول آموزش داوران مهم است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس دپارتمان داوران گفت: ناراحتی‌ام از اتفاقات داوری صحت دارد و چند روز ی راهی مشهد شدم تا استراحت کنم.

رضا سخندان در حاشیه جلسه کمیته داوران اظهار داشت: امروز دومین جلسه کمیته داوران بود، یک ماه پیش هم اولین نشست برگزار شد، یکسری مسائل در آن جلسه مطرح شد و قرار شد دوستان آن را بررسی کنند. قرار است مصوبات جلسه امروز به داوران و هیات‌های فوتبال ابلاغ شود و مسیر ما برای آنها روشن شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این قول‌هایی به داوران برای افزایش حقوق آنها داده شد اما چه زمانی قرار است مشکلات آنها حل شود گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این فدراسیون مباحث مالی است که از سال‌های گذشته باقی مانده است. یکی از آنها پرونده ویلموتس است. از زمانی که عزیزی‌خادم آمده به دنبال حل مشکلات بوده، مثلا تیم ملی ما با پرواز چارتر می رود و بانوان ما هم با پرواز اختصاصی راهی سفر می شود.

رئیس دپارتمان داوران گفت: یکسری مشکلات مالی باعث می‌شود  تهیه هدست‌ها، لباس‌های داوری و ... به تاخیر بیفتد. مثلا به دنبال این هستیم به صورت غیر مستقیم هدست‌ها را وارد کنیم چون تحریم هستیم. شاید در تعطیلات نیم فصل این فرصت نصیب ما شود که بتوانیم این سیستم را برای داوران وارد کنیم.

سخندان خاطر نشان کرد: شرکتی که به ما هدست آزمایشی داده بود را تست کردیم ولی به درد ما نخورد.۳-۴ بازی از آن استفاده کردیم و داوران راضی نبودند. حالا از شرکتی که فیفا از آنها استفاده می‌کند استفاده می‌کنیم. هدست‌های ۶ نفره سفارش دادیم و اگر VAR هم وارد شود این هدست‌ها با این سیستم لینک می‌شوند و مشکلی نخواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه در دیدار ایرانم و عراق چگونه باید از VAR استفاده کرد گفت: آخرین خبر من این است که با شرکت روسی وارد مذاکره شدند و اجاره‌ای هم نیست. همه دنبال آوردن VAR هستند ولی قبل از آن داوران ما باید آموزش ببینند. من در فیفا این پروسه را طی کردم. بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ و اتفاقات دیدار آلمان و انگلیس پیگیر شدند که این سیتم وارد فوتبال شود. ابتدا از آموزش داوران این کار آغاز شد و حتی در زمان جام جهانی کلاس‌هایی برگزار شد. در نهایت این سیستم در جام کنفدراسیون‌ها استفاده و اشکالاتش برطرف شد و سپس در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس دپارتمان داوران گفت: همه این روزها عجله دارند و مرتب می‌گویند VAR بیاورید. اگر قرار باشد این سیستم وارد شود و اشکال داشته باشد و داوران درست آموزش نبینند قطعا مشکلات بعدی را در پیش داریم. از اهالی فوتبال و رسانه‌ها می‌خواهم صبر و حوصله کنند،قطعا بحث تحریم‌ها است، تاریخ دقیقی هم نمی‌شود اعلام کرد. اگر حرف بزنیم می‌گویند فلانی تاریخ اعلام کرد ولی این سیستم وارد کشور نشد. نمی‌توانیم تاریخ دقیقی اعلام کنیم ولی طبق صحبت عزیزی خادم با اینفانتینو قرار است در اواسط بهمن ماه اولین دوره کلاس‌های آموزشی برای داوران برگزار شود.

سخندان تاکید کرد: دقیق نمی‌دانم ولی با این شرایط در دیدار ایران و عراق و همچنین امارات VAR در کار نخواهد بود.

وی در خصوص شایعاتی که پیرامون اختلافش با افشاریان مطرح  و گفته شد ناراحت است گفت: بله، آن ناراحتی که می‌گویید اتفاق افتاد. نمی‌توانم این موضوع را کتمان کنم ولی ناراحتی‌ام از فرد خاصی نبود بلکه از اتفاقاتی بود که در داوری رخ داد. من یکی ۲ ماه بود که آمده بودم ولی همه از آقا و خانم از من ناراحت شده بودند.آنها انتظار داشتند مسائل سفر، البسه و ... حل شود.از زمانی که آمدم این شرایط مهیا نبود و فشار زیادی به من وارد شد. 

رئیس دپارتمان داوران در خصوص اینکه آیا قصد استعفا داشت یا خیر گفت:هدفم این بود که کار درست انجام شود. حقیقیتا ناراحت هم شدم و چند روز به فدراسیون نرفته و راهی مشهد شدم تا استراحت کنم ولی دوست داشتم وضعیت روشن شود. من تنهایی نمی‌توانم کار کنم. خود عزیزی خادم مشغول کار است و اگر قرار باشد من فقط فکرم لباس و اینگونه مسائل باشد حضور من یا دیگری در این کمیته فرقی نمی‌کند.حالا هم به دنبال این هستیم که مشکلات به حداقل برسد.

سخندان در خصوص اینکه شایعه شده بود بر سر انتخاب یک داور  و همچنین چینش ها با افشاریان به مشکل خورده بود گفت: از این مسائل هم هست. کسی که داور لیگ برتر می‌شود از هر نظر باید برتر باشد. من با هیچ فردی مشکل ندارم ولی سلسله مراتب باید رعایت شود. البته کمیته داوران تصمیم گیرنده است و بابت هر تصمیمی پاسخگو است.بله این مسائل هم وجود داشت و امیدوارم در آینده اتفاق دیگری رخ ندهد.

وی در خصوص آموزش داوران گفت: یکی از اشکالات گذشته این بود که هیچ آموزشی برای داوران صورت نگرفته بود. داوران با شخصیت بسیار کم داریم اما حالا به استانها سرکشی می‌کنیم و سه تیم داوری در شهر یزد برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم برای سایر داوران آموزش داشته باشیم.اگر این اتفاق رخ بدهد در آینده شاهد شکوفایی داوران جوان کشورمان خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی