نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سارینا ساعدی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سارینا ساعدی پرنده جوان دوومیدانی ایران در ماده پرش سه گام حد نصاب ورود به مسابقات دوومیدانی جوانان جهان در کلمبیا را به دست آورد.

او در جریان مسابقات دوومیدانی نوجوانان و جوانان باشگاه‌های کشور در خرم آباد ۱۲ متر و ۸۸ سانتی متر پرید و اکنون با همین رکورد، سهمیه جهانی را در دست دارد. این پرش ۳ سانتی متر بیشتر از حد نصاب ۱۲٫۸۵ متری است که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده است.

سارینا سالهاست که در کنار زهرا نبی زاده چهره نام آشنای دوومیدانی تمرین می‌کند. نبی زاده شاگردان زیادی تربیت کرده اما داستان سارینا قدری متفاوت‌تر است چرا که کشف استعداد این پرنده نوجوان در ماده سه گام هم توسط خود نبی زاده شکل گرفت.

سارینا ساعدی

ازرکوردی که جابجا کردی شروع کنیم!     

من قبلا یک رکورد ۹ ساله را در داخل سالن شکسته بودم و با رکوردشکنی بیگانه نیستم. بعد هم دوباره با ۱۲ متر و ۵۶ سانتیمتر همان رکورد پرش سه گام داخل سالن را که در اختیار خودم بود را به اندازه سه سانتی متر جابجا کردم.  

اکنون جایگاه شما در رده بندی آسیایی کجاست؟

در رده سنی جوانان آسیا نفر پنجم هستم  و در رده بزرگسالان ۱۵ آسیا. البته هنوز با ۱۸ سال سن خیلی فرصت دارم و می توانم رنکینگ خود را بهتر کنم.

چه مسابقاتی را پیش رو داری؟

ابتدا رقابت‌های داخل سالن اسیا  به میزبانی قزاقستان و بعد از آن جوانان اسیا و سال آینده رقابتهای جهانی جوانان درکلمبیا.   قرار است کمیته فنی نشستی برگزار کند و درباره نفرات اعزامی تصمیم گیری کند.

چند سال است که در این رشته فعالیت می کنید؟

من حدود ۷ سال است دوومیدانی را درماده پرش طول شروع کردم و سه سالی است که مربی خوبم زهرا نبی زاده مشوق من شدند تا به پرش سه گام بروم. در این ماده هم توانستم رکوردهای خوبی را در رده نوجوانان جابجا کنم.

سارینا ساعدی

انتخاب نهایی خودت از بین این دوماده کدام است؟

حتما پرش سه گام را انتخاب می کنم.

سقف ارزوهایت؟

انگیزه بالایی دارم و تمام سعی و تلاش می کنم رکوردهای بهتری بزنم. ما در تمرینات زمستانی بودیم و هنوز به پیک امادگی ۱۰۰ درصدی نرسیده بودم. در قزاقستان منتظر رکورد بهتری از من باشید.  

در آستانه مسابقات چه انتظاری از فدراسیون داری؟

قطعا" مسابقات برون مرزی به ما خیلی کمک می کند و می توانیم  سطح خودمان را بسنجیم. من امسال دو بار در رقابتهای بین المللی شرکت کردم که در شهر بورسای ترکیه  مقام هفتم را بدست اوردم و آسیای میانه هم طلایی شدم.

امیدوارم در یکماه باقی مانده با تمریناتی که انجام می دهیم به شرایط ایده ال برسم و باز هم بتوانم رکوردم را جابجا کنم. از فدراسیون و رسانه ها که در این دو سال توجه بیشتری به دوومیدانی کرده اند باید تشکر کنم. همین امر انگیزه ما دوومیدانی کاران را افزایش داده است.

سارینا ساعدی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی