نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شمسایی: اولین زنگم را به ناظم‌الشریعه زدم/ جاه طلب هستم و از کسی نمی‌ترسم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وحید شمسایی پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: تیم ملی باید جوانگرایی کند و در این مسیر از همه کمک میی‌خواهم.

وحید شمسایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال جانشین ناظم الشریعه شد. فرصتی دست داد تا پس از این اتفاق دقایقی با او همکلام شویم.

تبریک جناب شمسایی، حضور شما پس از گمانه زنی‌های زیاد در تیم ملی قطعی شد!

ممنونم. من در جلسات مختلفی با عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، سراجی رئیس قبلی کمیته فوتسال، اصولی رئیس جدید کمیته فوتسال و کامرانی فر دبیر کل فدراسیون صحبت کردم. یک کار جدیدی را شروع کردیم که امیدوارم با نتایج خوبی همراه باشد. پس از ۷ سال عملکرد درخشان ناظم الشریعه در تیم ملی امروز مرا به عنوان سرمربی معرفی کردند. من اولین تماسم را با ناظم الشریعه گرفتم و از او رخصت خواستم.

برنامه شما برای تیم ملی چیست؟

در جلسه‌ای که با عزیزی خادم داشتم گفتم که باید برنامه محور باشیم. یکی از دغدغه‌های ما آینده و پشتوانه سازی است. باید تیم‌های پایه تقویت شود. کسانی که تبحر و کارایی در تیم‌های پایه دارند باید بیایند و این تیم‌ها را در همه رده‌های سنی تشکیل بدهند.

 میانگین سنی بالای تیم ملی در جام جهانی مورد انتقاد بود!

به نظرم این انتقاد درست است. مسلم اولاد قباد و سعید عباسی که درخشش خوبی هم در این رقابتها داشتند و بازیکنان جوان بودند به ترتیب ۲۶ و ۲۹ سال سن دارند این یعنی جوان نیستند و باید مثل دوران حضور خسوس کاندلاس و جوراندیرو دروتا تیم ملی پوست اندازی کرده و یکسری مهره‌های جوان دعوت شوند.

شما با این حرف که میانگین سنی لیگ بالاست موافقید؟

بله. در لیگ هم میانگین سنی بازیکنان بالاست و باید توجه بیشتری به رده‌های پایه شود. در این فوتسال استعدادهای زیادی وجود دارند که باید به آنها توجه شود. باید تغییر نسل را شروع کنیم و نگران برد و باخت‌ها نباشیم. به نظرم قهرمانی در آسیا و موفقیت در جام جهانی بعدی را باید فدای پوست اندازی و تغییر نسل تیم ملی کنیم. کاری که بسیاری از تیم‌های بزرگ دنیا کردند. اسپانیا دو دوره است که در جام جهانی نتیجه نمی‌گیرد چون در حال پوست اندازی است و در بازی اخیر این تیم مقابل پرتغال دیدم که شش هفت بازیکن جدید را میدان دادند.

یکی از مباحث در مورد شما رقم پیشنهادی بالا به فدراسیون فوتبال است. تایید می‌کنید؟

من اعتقاد دارم همیشه باید در مسیری که می‌رویم به برخی اصول پاینبد باشیم. اگر دوست داریم حرکت روبه جلویی داشته باشیم فدراسیون هم باید در این راستا همسو با ما باشد و هم ردیف با ما جلو بیاید. البته که بعضی جاها باید سرمان را پایین بیندازیم و با افتخار کار کنیم اما ما هم ارزش داریم. تیم ملی در گذشته شخصیت داشته اما نه به اندازه افتخاراتش. می‌خواهیم به تیم ملی شخصیتی در خور آن را بدهم. من علامه دهر نیستم و همانطور که در ابتدای دوران بازی خیلی از بزرگان به من مشورت دادند الان هم از برزگان فوتسال مثل حسین شمس، امیر شمسایی، ناصر صالح، علی رعدی، سید مهدی ابحطی و ... می‌خواهم که به من کمک کنند. آماده هر گونه انتفاد از سوی اصحاب رسانه هم هستم و با دل و جان گوش می‌دهم.

یکی دیگر از مباحث این است که شما برای ناکامی احتمالی در قبال جوانگرایی تضمین خواستید؟

من در مذاکراتم با عزیزی خادم به این مسئله رسیدم که باید یک جاهایی یک چیزهایی را از دست بدهیم تا به چیزهایی برسیم. چه شمسایی باشد چه نباشد باید این مسیر را برویم. من خودم زمان خسوس و جوراندیرو به آنها گیر دادم اما باید قبول کرد که پس از آنها تغییر نسل در فوتسال را شاهد بودیم. من جاه طلب هستم و از کسی هم نمی‌ترسم اما باید باخت بدهیم تا این پشتواته سازی اتفاق بیفتد. من بدون کینه ورزی و عناد می‌خواهم در این مسیر باشم.

در گذشته شاید با بازیکنی دچار اختلاف باشید. الان روی کار شما تاثیر نمی‌گذارد؟

به هیچ وجه. اصلا نباید این حرفها را زد. هر کسی که در این مسیر به ما کمک کند همراه ما می‌شود و با هیچ کس مشکل نداریم و از همه مربیان قدیمی‌و جدید هم می‌خواهم که به من کمک کنند.

وضعیت دستیاران شما چطور است؟

با فدراسیون صحبت کردم تا یک دستیار اسپانیایی به تیم ملی اضافه شود. شهاب سفال منش که ظرفیت‌های بالایی در فوتسال دارد یکی از دستیاران من خواهد بود و مصطفی نظری هم در کادرفنی حضور دارد. ما زمان زیادی نداریم و باید زودتر اردوها را تشکیل دهیم. افراد جدید قرار است دعوت شوند که هماهنگی میان آنها زمان می‌خواهد و به عزیزی خادم و کامرانی فر گفته ام که باید اردوهای زیادی داشته باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیوان ارجمند US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    هیچ امیدی بتو نیست آقای کنعانی زادگان دوم
  • سیدمحمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    با آرزوی موفقیت برای وحید شمسایی. مطمئنا همچون دوران بازی، بهترین خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی