نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
موضع‌گیری شدید کانتونا علیه قطری‌ها/ جام‌جهانی را نمی‌بینم!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اریک کانتونا اسطوره فوتبال فرانسه و منچستریونایتد می‌گوید مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تماشا نخواهد کرد.

اریک کانتونا در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی «دیلی‌ میل» با انتقاد از اعطای میزبانی به قطر که اتهاماتی مبنی بر نقض حقوق بشر و بدرفتاری در قبال کارگرانی که در پروژه‌های ساخت ورزشگاه‌های این کشور به آنها وارد است، گفت: «صادقانه می‌گویم که واقعاً به جام جهانی بعدی که برای من یک جام جهانی واقعی نیست، اهمیتی نمی‌دهم. در دهه‌های گذشته، رویدادهای زیادی مانند بازی‌های المپیک یا جام‌های جهانی در کشورهایی که در حال پیشرفت بودند، مانند روسیه یا چین، برگزار شده است، اما قطر، کشور فوتبالی نیست. من با ایده میزبانی جام جهانی در کشوری که امکان توسعه و ترویج فوتبال در آن وجود دارد، مانند آفریقای جنوبی یا ایالات متحده در دهه ۹۰، مخالف نیستم.»

وی افزود: «فوتبال محبوب‌ترین ورزش زنانه در ایالات متحده است، مهاجرت به آمریکای جنوبی زیاد است و پتانسیل زیادی برای توسعه این ورزش وجود دارد. در واقع، اکنون ورزشی که بیشترین مجوز را در ایالات متحده دارد، فوتبال است. اما در قطر حقیقت این است که چنین پتانسیلی وجود ندارد. چیزی به نام فوتبال در آنجا نیست. من فکر می‌کنم فقط بحث پول است و نحوه برخورد آنها با افرادی (کارگران) که ورزشگاه‌ها را ساخته‌اند، وحشتناک است و هزاران نفر در این راه جان باخته‌اند و با این حال ما این جام جهانی را جشن خواهیم گرفت.»

اسطوره فوتبال فرانسه تصریح کرد: «به شخصه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را تماشا نخواهم کرد. می‌دانم که فوتبال یک تجارت است، اما به نظرم این تنها جایی است که همه می‌توانند در آن فرصت داشته باشند. من هنوز فکر می‌کنم که بازیکنان جوان می‌توانند در یک منطقه بسیار فقیر رشد کنند، اکثر بازیکنان از مناطق فقیر هستند و آنها فوتبالیست می‌شوند و فرصتی برای نجات خود و خانواده‌شان دارند که این عالی است. اگر شما فوتبالیست خوبی هستید، یعنی فوتبالیست خوبی هستید. این شایسته‌سالاری است، اگر از نفر بعدی بهتر باشید، بازی خواهید کرد و این عادلانه است.»

هافبک پیشین منچستریونایتد صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: «از این رو شاید به همین دلیل است که اگر شایسته سالاری و پتانسیل جوهره فوتبال است، تعجب‌آورتر است که ما می‌توانیم جام جهانی را در قطر برگزار کنیم و مردم در واقع به آن رأی دادند.»

مسابقات جام جهانی قطر برخلاف دوره‌های گذشته که در فصل تابستان برگزار می‌شد، این بار به دلیل گرمای هوای کشور میزبان در فصل پاییز برگزار خواهد شد. این مسابقات در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۱۴۰۱) آغاز و در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ۱۴۰۱) به پایان خواهد رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی