نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
عکس| قضاوت اولین داور زن در تاریخ جام ملت‌های آفریقا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سلیما تا همین جا هم تاریخ‌سازی کرده اما او قرار است این تاریخ‌سازی را در روزهای آینده کامل کند.

خبرورزشی - سلیما موکانسانگا به عنوان اولین زنی که در جام ملتهای آفریقا در بخش مردان داوری کرده ، تاریخ ساز شده است اما حالا او آماده است تا این تاریخ سازی را کامل کند.

سابقات جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۲ جایی برای مشهور شدن سلیما است، داوری که در جریان بازی گینه برابر مالاوی به عنوان داور چهارم ظاهر شده بود و انتظار می‌رود اواخر این هفته به عنوان داور اصلی در زمین حضور پیدا کند.

این داور ۳۳ ساله رواندایی در مسابقات المپیک توکیو و جام جهانی زنان در فرانسه حضور داشت و اکنون جام ملت‌ها را فرصتی می‌داند برای ثابت کردن اینکه نباید مانعی برای قضاوت زنان در رقابتهای مردان وجود داشته باشد.

او در این مورد گفته: «ما به دنیا نشان خواهیم داد که می‌توانیم کاری انجام دهیم. می‌توانیم نشان دهیم که می توانیم بازی مردان را در سخت ترین سطح خود قضاوت کنیم و موفق هم باشیم.  قوانین بازی یکسان است، ما اکنون از VAR استفاده می‌کنیم، مانند جام جهانی، المپیک و این یک فرصت عالی برای من و سایر زنان است. من می‌خواهم زنان دیگر از من حمایت کنند، سایر داوران زن و زنان در سراسر جهان، چون ما می‌توانیم کاری انجام دهیم، آماده‌ایم؛ ما شجاعت موفق شدن را داریم.»

سلیما یکی از چهار داور زن در این مسابقات است ، در کنار بوچرا کربوبی و فاتحه جرمومی (مراکش)، و کارین اتمزابونگ (کامرون)  هرچند که فقط موکانسانگا به عنوان داور اصلی تعیین شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی