نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
تفاوت عجیب دو بازیکن استقلال‌؛ اختلاف ۵ میلیاردی قرارداد و درخشش فوق‌العاده ستاره آبی‌ها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کوین یامگا هافبک ۲۵ ساله تیم استقلال در حال سپری کردن درخشان‌ترین فصل زندگی فوتبالی‌اش است.

در روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات لیگ برتر بیست و یکم عنوان شد دفاع راست تیم وایله دانمارک، تیمی که سعید عزت اللهی در آن عضویت دارد در راه پیوستن به استقلال است.

کوین یامگا پس از پایان هفته اول لیگ برتر جاری و بعد از مسابقه استقلال مقابل هوادار به تهران آمد و پس از ۴۸ ساعت، با دریافت برگه آی تی سی، به بازی دوم استقلال مقابل ذوب‌آهن رسید. فرهاد مجیدی با تغییر پست این بازیکن از دفاع به حمله او را به عنوان مهاجم نوک در دیدار تیمش مقابل نماینده اصفهان در فولادشهر به زمین فرستاد تا علاوه بر طرفداران تیمش مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن را هم غافلگیر کند. در نهایت هم با دو گلی که کوین یامگا در آن دیدار به ثمر رساند دو بر صفر سه امتیاز شیرین را به جمع امتیازاتش اضافه کرد.

یامگا که از سال ۲۰۱۵ فوتبال خود را به شکل رسمی و در سن ۱۹ سالگی در سری C فوتبال ایتالیا با عضویت در تیم سینا آغاز کرد تا امروز در تیم‌های مختلفی فوتبال بازی کرده اما هرگز به موفقیتی که امروز در استقلال به دست آورده نرسیده بود. او در همان سال اول فوتبالش در سری C توانست در ۲۵ بازی چهار گل در سری C ایتالیا بزند و فصل بعد در همان دسته به تیم آرتسو بپیوندد. او در تیم آرتسو نیز در ۲۹ بازی حضور داشت و فقط سه گل زد.

یامگا در همه این سالها و به رغم حضور در سری B فوتبال ایتالیا، دسته دوم فوتبال فرانسه(لوشامپیونه۲)، لیگ برتر پرتغال و باشگاه وایله دانمارک هرگز درخششی که امروز در استقلال داشته را به دست نیاورده بود.

یامگا در حال حاضر با سه پاس گل، ۷ گل زده و گرفتن یک پنالتی برای استقلال مؤثرترین بازیکن این تیم در نیم فصل اول شناخته شده و آمار قابل توجهی از خودش در این تیم بر جای گذاشته است.

تفاوت عجیب دو بازیکن استقلال‌؛ اختلاف 5 میلیاردی قرارداد و درخشش فوق العاده ستاره آبی ها

قرار داد او با استقلال ۳۰۰ هزار دلار عنوان شده که البته این مبلغ با همه آپشن‌های در نظر گرفته شده محاسبه شده است. عددی که با دلار ۲۷هزار تومانی معادل ۸میلیارد تومان می‌شود و در قیاس با ژستد که ۱۸۰ هزار دلار بیشتر(۴۸۰هزار دلار معادل ۱۳ میلیارد – با آپشن‌ها) دریافت می‌کند، به رغم دریافت ۵ میلیارد کمتر از هموطنش، عملکردی به مراتب بهتر برای استقلال داشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    چه درخششی هرچی گل زده ازروی نقته پنالتی بوده کولان ۳تاگل توجرایان بازی زده یکی هم ژستدزده واعلادرخششی نداشتن هرچی گل زده ازروی پنالتی بوده علکی گندش نکنید
  • بابک IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    بعد تیم نفت آبادان، لنگ 20 میلیارد پول ک کل تیم حفظ کنه عدالت یعنی این این همه پول کی میده بهشون مگه دولت نمیده بهشون ک هی بازیکن بخرن با پول دولت، پس سهم ما چی میشه فقط نگاه و دل شکسته شدن یه شهر ک نفت و بنزین وروغن کل کشور تامین میکنه هیچ و هیچ و هیچ
  • امیر IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    اونیکه حرف از سهم خواهی میزنی! شما سهمی در لیگ ندارید چون پنج سال پول و درآمد تمامی تیمهای لیگ را به غارت بردید که توی آسیا قهرمان بشید و فقط تونستید حمال جام تا وسط زمین باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی