ادموند اختر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: تیمی که در نیم فصل اول به عنوان صدرنشینی جدول دست پیدا کرد ستاره نداشت بلکه خودش مجموعه ای از ستاره‌ها بود.

ادموند اختر درباره دلایل قهرمانی استقلال در نیم فصل و ارتباط سرمربی این تیم با بازیکنان، مصاحبه ای با خبرورزشی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

عملکرد استقلال را تا نیم فصل چگونه می‌بینید؟

امسال تااینجا برای استقلال فصل خوبی بود. استقلال در مسابقات نیم فصل اول نشان داد با اینکه تیمش ستاره ندارد ولی خودش یک ستاره است. در واقع تیم استقلال همان ستاره ای است که در سالهای گذشته نیاز داشتیم تا با کمک آن قهرمان شویم ولی هر بار به دلیلی این ستاره وجود نداشت.

منظورتان از ستاره چیست؟

وقتی یک تیم به این شکل موفق می‌شود یعنی مجموعه‌ای از ستاره‌ها باعث موفقیتش شده اند. بازیکنان، کادر فنی، تدارکات و مدیریت که البته بیشترین سهم را باید به کادر مدیریتی داد.

چرا؟

چون وقتی پدر یک خانواده یا مدیر یک باشگاه آرامش را در مجموعه اش برقرار کند همه چیز به شکل درستی انجام می‌شود. مهم ترین بحث در باشگاه‌های فوتبال بحث پرداخت حق و حقوق بازیکنان است.

فکر می‌کنید این رویه در نیم فصل دوم ادامه داشته باشد؟

امیدوارم این آرامش و انسجام نزد بازیکنان و کادر فنی ادامه داشته باشد. در این صورت شاید استقلال راحت تر از دور رفت در دور برگشت لیگ، قهرمان شود و امیدوارم برای فصل بعد شرایط ورود به آسیا مهیا باشد تا همین جوانان بتوانند با درخشش در ویترین استقلال لژیونر هم بشوند. فقط نکته مهم درباره قرارداد بازیکنان است.

چه نکته ای؟

امیدوارم باشگاه استقلال در نحوه عقد قرارداد با جوانانی که تازه به استقلال آورده رعایت اصول حرفه‌ای را کرده باشد. این خوب نیست که آنها با کمترین نام و نشان به استقلال بیایند، در ویترین باشگاه استقلال بزرگ شوند و بعد بدون هیچ درآمدزایی برای استقلال این تیم را رها کنند و بروند. آجرلو نباید مفت و مجانی بازیکنانش را از دست بدهد. قرارداد بازیکنان باید اینقدر سفت و سخت باشد که وقتی بازیکن جوانی در استقلال ستاره شد حقوق استقلال را بدهد آن وقت برود.

شیوه مربیگری فرهاد مجیدی تا چه اندازه در این موفقیت تاثیرگذار بوده است؟

فرهاد مجیدی خودش زمانی وارد فوتبال حرفه ای شد که خیلی جوان بود. شاید چون او به خوبی مورد حمایت مربیانش قرار گرفت حالا اینقدر به جوانها اهمیت می‌دهد. فرهاد خیلی خوب با جوانترهای تیمش ارتباط برقرار می‌کند و یک بازیکن جوان از مربی تیم چیزی نمیخواهد جز همین مسائل. البته کار با جوانان تاوان دادن هم دارد که تا الان شانس و قسمت برای فرهاد مجیدی و استقلال اینگونه بوده که از این بابت ضرر نکرده و امیدوارم همین طور بماند.

قهرمانی در نیم فصل تا چه اندازه ارزشمند است؟

قطعاً به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند ولی شخصیت تیمی‌را بالا میبرد. امیدوارم هرچه سریعتر تکلیف پرونده گل‌گهر سیرجان هم مشخص شود و آن دو امتیاز را هم به تیم گل گهر برگردانند. چون استقلال نیازی به دو امتیاز اهدایی ندارد. همین حالا هم بدون آن دو امتیاز بالاتر از همه است. خیلی خوب است که هرچه زودتر تکلیف این ماجرا روشن شود تا استقلال هم بداند که امتیاز واقعی اش چقدر است. آن وقت با دقت بیشتری ادامه مسابقات را دنبال خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 6 IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    اهدايي نه كمك معيشتي درست تره خخخخ
  • 4 در 6 IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    همون دو امتياز مفت باعث شد روحيه بگيره کيسه // اتفاقا من ميگم نبايد برگرده ولي بازي با نساجي همه سه صفر به نفع نساجي بشه و تکليف بازيهايي که بازيکن سرباز غيرمجاز داشته بايد برگرده // قانون بخواد اجرا بشه گه بدبخت ميشن
  • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    همه میدونند رای جاودانی کمیته انضباطی هدیه به کیسه بود حتی پیشکسوت استقلال به هدیه بودن اون اعتراف کرده بهتر کمیته استیناف دادرس،وکیل مدافع کیسه رای جاودانی نقض ککه از دادن هدیه فساد خارج زمین حوداری کنه
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    سپاهان نیاز داره
  • کیسه IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    خداروشکر بالاخره خودتونم تایید کردین اهدایی
  • Babak IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    آن دو امتیاز را تا استقلال را قهرمان نکنند پس نمیدهند،در ضمن آن پنالتی های نا حق چه میشوند؟
  • چچچچ IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    کدوم ستاره؟ کدوم موفقیت؟ اینکه نیم فصل صدرنشین باشی اونم به لطف رای باشگاه گل گهر. این صدرنشینی ها به درد من نمیخوره فرهاد مجیدی ثابت کرده که دوبار در فینال قهرمانی رو از دست داده. پس هیچی معلوم نیس
    • تاج اصالت فوتبال ایران IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      هنوز دنبال بابا مسعودتون هستین . ( تیم بنیاد مستضعفان)
  • استقلال قهرمان IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    امیدوارم که استیناف کاملا عادلانه و هرچه سریعتر در این خصوص نظر بدهد، اما آنچه مسلم است تیم پیروزی منتظر رأی استیناف نشسته تا درصورت برگرداندن رای، از دو بازیکن تاجیکستانی خودش استفاده کند و در غیر اینصورت مثل خرید های یحیی این دو نفر هم باید دیپورت شوند به همین دلیل هست که بیشتر از هر تیمی، لنگی ها پیگیری این موضوع را می کنند.
  • یه ایرانی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    با اون رای کذایی و قانون من درآوردی یه تیم و از صدر آوردین تا نیمه جدول و با از دست دادن روحیه چند بازی و مساوی کرده حالا برگردانید مااحتیاج نداریم؟! چه جالب تا قبل از این چیز دیگه ای می‌گفتین! نساجیم شکایت کرده و فولادم معترضه می‌خوام بدونم به اونم رسیدگی شده؟!!! سرعت کمیته انظباطی فقط برا گل‌گهر بود؟ چرا پرسپولیس با وجود خرید برا نیم فصل اول نباید بتونه از بازیکنش استفاده کنه؟! که یوخت با یه قانون الکی بازیش سه صفر نشه؟!! کجای دنیا اینطوریه؟
  • پودر JAC 3D IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    آره امتیاز گل گهر رو برگردونید،داوران هوای کیسه رو دارن،جبرانش میکنن. 😂😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی