فرشاد پیوس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نیم فصل اول لیگ بیست و یکم در حالی با قهرمانی استقلال همراه شد که آقای گل سابق فوتبال ایران و پرسپولیس معتقد است قهرمان روز آخر مشخص خواهد شد.

خبرورزشی: این روزها باشگاه پرسپولیس آبستن اتفاقات زیادی بوده است. از استعفای مجید صدری بگیرید تا حضور رضا درویش به عنوان جانشین او و مدیرعامل جدید  باشگاه پرسپولیس که جملگی سوژه‌های خوبی برای مصاحبه با فرشاد پیوس بود.

مهاجم گلزن پرسپولیس و تیم ملی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ حرف‌های جالبی در همین ارتباط به خبرورزشی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست؛

رضا درویش را می‌شناسید؟

بله، خیلی هم خوب می‌شناسم. رضا درویش در دهه ۶۰ دوست صمیمی علی پروین و یار پرسپولیس بود. درخیلی از سفرها و بازی‌های پرسپولیس همراه ما بود و می‌دانم عاشق این تیم است.

اعضای جدید هیئت مدیره را چه طور؟

به هرحال بیژن ذوالفقارنسب خودش فوتبالیست بزرگی بوده و تجربه کافی دارد. بقیه اعضای هیئت مدیره هم آدم‌های خوبی هستند اما پول بیار نیستند!

از کجا می‌دانید؟

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است! مهم ترین مشکل حال حاضر پرسپولیس بی پولی و مشکل مالی است. تا جایی که شنیدم بازیکنان این تیم فقط ۲۰ درصد دریافتی داشته اند. درست می‌گویم؟

بله، همین طور است!

بسیارخوب، بنابراین اولین وظیفه هیئت مدیره جدید تأمین منابع مالی مناسب و پایدار برای ادامه کار است. شرایط کنونی برای تیم مدافع عنوان قهرمانی نرمال نیست. این پرسپولیس ۵ سال متوالی قهرمان ایران شده است چرا باید این همه مشکل مالی داشته باشد؟

توصیه شما به رضا درویش چیست؟

خود آقای درویش مدیر باتجربه ای است و نیازی هم به توصیه من ندارد اما به نظر می‌رسد اولویت شارژ مالی بچه‌ها و اعضای تیم باشد. درفوتبال حرفه ای خواه نا خواه مشکل مالی روی مسائل فنی سایه می‌اندازد و مدیرعامل جدید باید دنبال تأمین پول باشد تا هر چه زودتر تیم را شارژ کند.

بازی با فجر سپاسی را دیدید؟

احساس من این است که تیم پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی داغان شده است. ما بازی را بردیم اما به نظر می‌رسید روح و روان بچه‌ها آسیب دیده است. شما چقدر می‌توانید وعده و وعید بدهید. من ایمان و اعتقاد کامل به یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس دارم و می‌دانم نهایت تلاش خود را انجام داده و می‌دهند اما دست خالی نمی‌شود. تأمین پول و پرداخت درصد قرارداد بازیکنان مربوط به مربیان نیست بلکه وظیفه مدیران باشگاه است. امیدوارم با حضور مدیرعامل جدید هرچه زودتر این مشکل مرتفع شود. نکته دیگری که من دیدم ضعف گلزنی بود.

شما خودتان گلزن بزرگی بودید و بهترین مهاجم تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شوید. در رابطه با ضعف گلزنی این تیم چه نظری یا راهکاری دارید؟

متأسفانه عیسی آل کثیر رباط صلیبی پاره کرد. او یک مهاجم زحمتکش، گلزن و زحمتکش بود. حالا پرسپولیس بدون او فقط عیسی آل کثیر را دارد چون شنیدم حامد پاکدل هم مصدوم است. امیدوارم در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس یک مهاجم ششدانگ و گلزن به علاوه یک‌هافبک بازیساز بخرد. این تیم یک پاسور هم می‌خواهد.

ترابی

حالا به نظر شما در غیاب آل کثیر مصدوم و شرایط موجود چه کسی می‌تواند گزینه بازی در خط حمله باشد؟

به نظرم مهدی ترابی اگر یک خط جلوتر بازی کند با توجه به سرعت، تکنیک و قدرت دریبلینگ بالایش می‌تواند خیلی مثمر ثمر باشد.

در هفته‌های اخیر بهترین بازیکن پرسپولیس چه کسی بوده است؟

همه می‌دانیم انتخاب بازیکن برای تیم ملی با سرمربی است و ما هم باید به نظر او احترام بگذاریم اما درحال حاضر کمال کامیابی نیا در اوج آمادگی و پختگی است. او نه تنها چیزی ازهافبک‌های دفاعی تیم ملی کم ندارد بلکه می‌تواند در خط میانی تیم ایران هم بدرخشد. حق او دعوت به تیم ملی است و امیدوارم آقای اسکوچیچ هم کمال کامیابی نیا را هم با دقت ببیند.

استقلال قهرمان نیم فصل شد. معمولا تیم‌هایی که قهرمان نیم فصل می‌شوند با روحیه بالاتری نیم فصل دوم را ادامه داده و قهرمان می‌شوند. نظر شما در این خصوص چیست؟

 استقلال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است. کادرفنی این تیم با مربی ایتالیایی عملکرد مطلوبی داشته و این تیم خوب فوتبال بازی می‌کند و مرکز زمین را با ۵‌ هافبک خود از حریفان می‌گیرد. با این وجود من معتقدم قهرمان لیگ بیست و یکم روز آخر مشخص شده و باز فکر می‌کنم پرسپولیس برای ششمین سال متوالی قهرمان خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • sepahan IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    کامیابی بایدبره با نوهاش بازی کنه
  • amin IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    مشخصه ایشون دلاله . اخه کامیابی نیا تو پست خودش جز 10 تا هافبک برتر هم نیست تو لیگ
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    چقد تیم ملی باید چیپ و بدبخت بشه که چهار نفر الکی با شلوغ بازی بخوان کامیابی نیا رو بندازن به تیم ملی. این همه هافبک خوب و تراز اول چه داخل تیم ملی چه در سطح لیگ هستن که این بابا داخلش ن گمه. من نمیدونم چرا این لنگیا و پسکسوتان لنگی اینقدر نگاه رنگی(لنگی) به قضایا دارن و گند همه چیز رو در میارن.میترسم چهار روز دیگه هم یقه جر بدن که مثلا يدالله شیری حقش تیم ملی و بهترین دفاع راست آسیا هست و اون حمیده مطهره تز بده که گواردیولا بهش زنگ زده و گفته چرا این شیری مادر مرده به تیم ملی دعوت نمیشه و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی