نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
از کتک‌کاری قلعه‌نویی تا درگیری چشمی و اسماعیلی با مدیرعامل/ وقتی منصوریان دروازه‌بان شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دومین مسابقه استقلال در رقابت‌های این فصل جام حذفی مقابل پیکان خواهد بود.

استقلالی‌ها صدرنشین لیگ برتر هستند و برای تداوم روزهای خوب خود می‌خواهند در جام حذفی هم همچنان مدعی شماره یک باقی بمانند . آبی ها طی دو فصل گذشته تا جدال نهایی این جام بالا آمدند ولی شکست در فینال موجب کوتاه ماندن دستشان از کاپ قهرمانی شد. فرهاد مجیدی چندی قبل صراحتاً اعلام کرد دلش می‌خواهد استقلال دوباره به فینال جام حذفی برسد و این بار مقام قهرمانی را هم جشن بگیرد . حضور استقلال در جام حذفی طی ۳۰ سال گذشته گاهی اوقات با اتفاقات بسیار عجیب و غریبی همراه بود.

دروازه‌بانی منصوریان

جدال فینال جام حذفی فصل ۷۴ - ۷۵ به صورت رفت‌وبرگشت برگزار شد. استقلال پس از پیروزی سه بر یک در شیراز مقابل برق، مسابقه برگشت را به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار کرد. این دیدار هم با برتری دو بر صفر آبی‌پوشان خاتمه یافت تا شاگردان منصور پورحیدری جام قهرمانی را بالای سر ببرند. در این بازی بهزاد غلامپور در دقایق پایانی اخراج شد و استقلال هم تمام تعویض‌های خود را انجام داده بود، به همین خاطر علیرضا منصوریان لباس سنگربانی پوشید و برای دقایقی حراست از دروازه استقلال را برعهده گرفت تا عکس‌هایی فراموش‌نشدنی از او ثبت شود .


کتک‌کاری قلعه‌نویی

فینال جام حذفی فصل ۸۲ - ۸۳ برای استقلالی‌ها فوق‌العاده تلخ بود. این فینال هم رفت و برگشت برگزار شد. در مسابقه رفت که با برتری سه بر دو سپاهان در ورزشگاه نقش جهان خاتمه پیدا کرد، امیر قلعه نویی در نیمه دوم از زمین اخراج شد و هنگامی که به جایگاه آمد ،گروهی از تماشاگران داخل ورزشگاه به سمت او حمله‌ور شدند و برای لحظاتی حتی کار به درگیری فیزیکی هم کشید. بدون شک سرمربی کنونی گل گهر سیرجان از آن اتفاق به عنوان یکی از تلخ‌ترین وقایع زندگی ورزشی خود یاد می‌کند.

پیروزی رویایی

قهرمانی جام حذفی در فصل ۹۰ - ۹۱ در حالی برای استقلال حاصل شد که شاگردان پرویز مظلومی آذر ماه سال ۹۰ در یک مسابقه دیدنی توانستند پرسپولیس را با نتیجه سه بر صفر شکست بدهند و دقایقی پس از همان دیدار بود که حمید استیلی از سرمربیگری سرخپوشان کناره‌گیری کرد. آن پیروزی بهترین بردی بود که استقلال مقابل پرسپولیس طی ۳۰ سال اخیر به دست آورده است.

درگیری بازیکنان با مدیرعامل

استقلال که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی قدم به جام حذفی فصل ۹۷ - ۹۸ گذاشته بود، خیلی زود پس از شکست برابر سایپا با این مسابقات وداع کرد. یک روز پس از شکست استقلال، امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت باشگاه در تمرینات حضور پیدا کرد و همان جا میان او و چهره‌هایی همچون: روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی درگیری لفظی ایجاد شد. وینفرد شفر بلافاصله پس از آن اتفاق، این دو بازیکن را برای مدتی از همراهی تیم محروم کرد!

استعفا پس از بردن پرسپولیس

ماجراهایی که برای استقلال پس از رسیدن به فینال جام حذفی در تابستان سال گذشته اتفاق افتاد هم در نوع خود جالب توجه است. استقلالی‌ها شهریور پارسال پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داده و حریف تراکتور در جدال نهایی شدند ولی فرهاد مجیدی به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت بعد در اعتراض به مذاکره احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه با استراماچونی برای بازگشت به استقلال، کناره‌گیری کرد. البته فرهاد را راضی کردند تا برگردد و در مسابقه فینال روی نیمکت بنشیند ولی تمرکز استقلال از بین رفت و همین مسئله نقش مهمی در قهرمان نشدن آنها داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    مجیدی برای سرمربی بودنش دراستقلال ازهیچ کارناجوان مردانه ای کوتاهی نمیکندحط خانوادشوهم قربانی میکنه ولی جالب اینجاس که هنوزنتونسته یک جام ۲۲بهمن بگیره شایداگه همان موقع لی لی به لالای مجیدی نمیزاشتن واسترامچونی روبرمیگردوندن لاعقل یک جام حذفی میگرفت اما تنها افتخارمجیدی تواین ۳سال مربی گریش همین بوده که بلاخره به آرزوش راسیدونیم فصل صدرنشین شداونم شانسش نیم فصل بهش جام نمیدن حیف شدهه.هه.هه..........

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی