نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مرادی وزنه برداری را زمین سوخته تحویل داد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی مرادی، رییس سابق فدراسیون وزنه برداری منتقدان بسیاری دارد که می گویند او با نابودی این رشته ورزشی زمین سوخته تحویل داده است. یکی از این افراد پدر شاهین نصیری نیا است.

مدد نصیری نیا - سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری  که نسلی از بهترین وزنه برداران تاریخ را ساخت - از کنار گذاشتن علی مرادی خیلی خوشحال است و می گوید: نگاهی به وزنه برداری کشور خود گویای مطلب است.  عملکرد مرادی بگونه ای بود که این رشته ورزشی دیگر جایگاهی در میان هواداران ورزش نداشته  و همه پیشکسوتان این رشته  از خانه خود رانده شده اند. »

او ادامه می دهد: «در زمان های نه چندان دور وزنه برداری  یکی از پرهوادارترین رشته های ورزشی در کشور بود و باشگاه های مختلفی به این رشته بها می دادند  ولی اکنون در تهران  و استانها به تعداد انگشتان یک دست نیز باشگاه اختصاصی این رشته  وجود ندارد. »

سرمربی اسبق تیم ملی همچنین می گوید: «پیش از ریاست او مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی با حضور چند صد نفر در اوزان مختلف برگزار می شد ولی اکنون شاهد آن هستیم که پیکارهای کشور با حضور ده ها نفر انجام می شود.  از وزنه برداری ایران چیزی نمانده است. در بخش رقابتهای جهانی و آسیایی نیز دل به کسب عناوین واهی بسته ایم بدون آنکه در اندیشه کسب مدال باشیم.»

او با اشاره به وضعیت هیات های استانی نیز بیان می کند: «هیات ها از نبود امکانات و سالن گله مند هستند. در طول سال های اخیر یک دست ست کامل هالتر در اختیار آنها قرار نگرفته  و وزنه برداران با میله ها و صفحه هایی که سال ها از عمرشان می گذرد، تمرین می کنند. بهترین مربیان و پیشکسوتان این رشته با داشتن تجارب بسیار به علت  اینکه ثناگوی عملکرد مرادی نبودند مجبور به خانه نشینی شده اند.»

نصیری نیا با ابراز تاسف از انتخاب دوباره مرادی به عنوان رییس فدراسیون در دوره گذشته انتخابات تاکیدمی کند: متاسفانه روسای هیاتها به خاطر منافع شخصی   به مرادی رای دادند و اکنون هیچ کدام از آنان  پاسخگوی عملکرد او نیستند. آنان همگی در وضعیتی که وزنه برداری اکنون گرفتار آن شده شریک هستند. »

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایراندوست AT ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    علی مرادی و باندش به وزنه برداری کشور و وزنه برداران خیانت کردند،»وی باید به خاطر صدمه زدن و بی اعتبار کردن وزنه برداری ایران، محاکمه شده و برای همیشه از پستهای مدیریتی ورزشی کنار گذاشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی