نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
مجیدی باید الگوهای حرفه‌ای را رعایت کند/ فوق ستاره استقلال هرگز به حقش نرسید/ پیشکسوت خوشنام وسط بیاید و قدیمی‌ها را آشتی بدهد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ملی پوش اسبق استقلال تاکید دارد فرهاد مجیدی برای موفقیت باید الگوهای حرفه‌ای را به بهترین شکل ممکن رعایت کند.

عبدالعلی چنگیز نامی آشنا برای هواداران استقلال است. ملی پوش دهه ۶۰ استقلال که این روزها به دور از هیاهوی فوتبال ایران در امارات مشغول مربیگری در رده های پایه است. وقتی با چنگیز تماس گرفتیم تا پیرامون استقلال صحبت کند به ما گفت وضعیت این تیم را به طور جدی دنبال نمی‌کند!

شرایط و بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

نه خیلی زیاد! به صورت گذرا در جریان قرار می‌گیرم. هرگاه که خبری را بشنوم.

چرا؟

چون تا حدی از شرایط زده شده ام. وقتی وضعیت آنطور که که باید باشد نیست و شرایط طبیعی جلو نمی‌رود، شما زده می‌شوید و دیگر مانند گذشته با علاقه و اهمیت اتفاقات را دنبال نمی‌کنید. چند سال است اتفاقات و نتایج استقلال را خیلی به صورت دقیق دنبال نمی‌کنم و اگر تا همین حد هم پیگیرش هستم فقط به خاطر هواداران عزیز و رسانه‌های محترم است که همچنان با من در تماسند.

 حتما در جریان حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته اید!

بله این خبر را شنیدم و به نظرم باید آن را از چند زاویه بررسی کنیم. به قول معروف تکیه برجای بزرگان نتوان زد به گزاف. نمی‌شود این ماجرا را گردن کنفدراسیون فوتبال آسیا انداخت چون آنها می‌خواهند به ما کمک کنند ولی متاسفانه فوتبال ایران در امر ساختار حرفه ای مشکل دارد. استقلال و پرسپولیس اگر می‌خواهند بدانند چرا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند بهتر است خودشان را در آینه نگاه کنند. به نظر من ما از شرایط فوتبال حرفه‌ای فقط تماشاگرانش را داریم! تماشاگران فوتبال ایران واقعاً حرفه‌ای هستند و به لحاظ فهم و شعور و درک از فوتبال در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. امیدوارم این اتفاقی که رخ داده موجب شود تا فوتبال ایران تکانی بخورد و مشکلات باشگاه ها رفع شود.

 استقلال و پرسپولیس ویترین فوتبال ایران هستند ...

بله ویترین فوتبال ایران هستند و میلیاردها ثروت هم دارند. ثروتی به نام هواداران که می‌تواند برای شان حسابی درآمدزایی کند ولی باید مشکلات خود را حل کنند. استقلال و پرسپولیس برای بسیاری از فوتبالیست ها سکوی پرتاب بسیار خوبی هستند. همین مهدی قایدی را نگاه کنید، مهدی فوتبالیست خیلی خوبی است ولی تا قبل از اینکه به استقلال بیاید اصلاً شناخته شده نبود. الان دنیا دنیای تکنولوژی شده و انتشار سریع اطلاعات می‌تواند به مطرح شدن یک ورزشکار بسیار کمک کند. شما همین قهرمانی حسن یزدانی در مسابقات کشتی جهان را ببینید، یزدانی طلا گرفت و دل یک ملت را شاد کرد. الان به لطف تکنولوژی یک فوتبالیست دریبل می‌زند و هزاران نفر می‌توانند بارها صحنه او را تماشا کنند ولی در دوره ما، یک میلیون دریبل می‌زدیم و کسی آنها را نمی‌دید (می‌خندد)

شما به واسطه زندگی در امارات در جریان عملکرد مهدی قایدی هستید. اماراتی‌ها از او راضی هستند؟

فوتبال حرفه‌ای یعنی اینکه همیشه در اوج باشید. مهدی قایدی و احمد نوراللهی باید بدانند اگر نمایش خوبی داشته باشند می‌توانند لطف بزرگی به سایر فوتبالیست‌های ایرانی کرده و زمینه برای حضور دیگران را فراهم کنند. دقیقاً مانند اواسط دهه ۶۰ که ما چند نفر راهی فوتبال قطر شدیم و به خاطر نمایش خوبی که داشتیم بالغ بر ۱۰ فوتبالیست ایرانی دیگر هم آمدند . البته خوشبختانه قایدی علاوه بر بازی های خوب گل هم میزند. برای یک فوتبالیست خارجی گل زدن در فوتبال امارات بسیار مهم است.

استقلال صدرنشین لیگ برتر است. این تیم با فرهاد مجیدی موفق می‌شود؟

فرهاد برای موفقیت باید تمام الگوهای حرفه ایی را به طور کامل رعایت کند. از شکل برخورد با بازیکنان گرفته تا طریقه رفتار و تعامل با پیشکسوتان و رسانه ها. سبک زندگی یک مربی نقش موثری در موفقیت دارد.

گابریل پین کمک خوبی برای اوست؟

کارنامه افراد در مورد آنها صحبت می‌کند. البته در بحث دستیاران شکل استفاده از آنها نیز فوق العاده مهم است. مربیان بزرگ دنیا همیشه دستیارانی انتخاب می‌کنند که از خودشان بهتر باشند. شک نداشته باشید گواردیولا دستیارانی دارد که از خودش بهتر هستند.


 استقلال دهه شصت مملو از ستارگان بزرگ بود ولی این ستارگان رابطه خوبی با یکدیگر ندارند! چرا؟

در گذشته می‌گفتند یک ریش سفید باید پادرمیانی کرده و صلح و صفا برقرار کند. ۴۵ سال قبل وقتی در ذوب‌آهن بازی می‌کردم یک مربی داشتم به نام لیادین که خیلی چیزها را به من یاد داد. این مربی بزرگ همیشه تاکید داشت که هر هفته باید ۲ ساعت بازیکنان کنار هم جمع شوند و کدورت های گذشته را پاک کنند تا مسئله تبدیل به مشکلات قدیمی‌نشود. در مورد شرایط استقلال دهه ۶۰ و سردی روابط هم به نظر من شخصی مانند بهتاش فریبا که چهره موجهی است، می‌تواند با استفاده از اعتباری که نزد همه استقلالی ها دارد قدم جلو گذاشته و اختلافات ایجاد شده میان برخی از قدیمی‌ها را رفع کند.

 چند روز دیگر سالگرد درگذشت رضا احدی است. خیلی‌ها می‌گویند این همبازی شما به حق خود در این فوتبال نرسید.

(صدایش دگرگون می‌شود) رضا احدی واقعاً یک فوق ستاره بود که هیچ وقت به حق خود نرسید. از ابتدا تا انتهای دوران فوتبالم هرگز کسی مانند رضا کنارم بازی نکرد. به معنای واقعی کلمه قدرت بازیخوانی بالایی داشت و می‌دانست چگونه برایم موقعیت فراهم کند. او در تیم ملی هم بدشانسی آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    مجیدی و الگوی حرفه ای 😂😂😂 الگو زیر آب زنی و یا الگوی دلالی،شاید هم الگوی مافیا، البته فرامانده مقتدری برای ارتش فهاش هست با لقب دالتون و فرناز. این آدم یه شخصیت سخیف و زیر آب زن و هوچیگر هست.یه حقه باز به تمام معنا.یعنی اینو بگم یه روده راست تو شکمش نداره.
  • mahdi IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    درود بر چنگیز . روح رضا احدی شاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی