واکنش‌ها به انتخاب بهترین دروازه‌بان جهان/ مایه غرور و افتخار آفریقا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دروازه‌بان تیم چلسی به عنوان اولین دروازه‌بان آفریقایی عنوان بهترین در فیفا را به دست آورد.

انتخاب ادوارد مندی به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان از سوی فیفا باعث شد واکنش‌های زیادی از سوی مردم قاره آفریقا در شبکه‌های اجتماعی در مورد او ایجاد شود.

دروازه‌بان چلسی و تیم ملی سنگال تبدیل به اولین آفریقایی شد که توانسته جایزه بهترین دروازه‌بان جهان را از آن خود کند.  مندی در کسب این عنوان رقیبانی همچون جانلوئیجی دوناروما و مانوئل نوئر را شکست داد.

این دروازه‌بان ۲۹ ساله نقش زیادی در قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته، فصلی که اولین سال حضور او در تیم لندنی بود.  او که در حال حاضر همراه با تیم ملی کشورش در جام ملت‌های آفریقا حضور دارد از سوی بسیاری در توئیتر لقب افتخار آفریقا را گرفت.

یکی از کاربران در مورد او نوشت: «مسیری که مندی طی کرد، از بازیکنی که در استانه خروج از فوتبال بود تا تبدیل شدن به بهترین دروازه‌بان جهان، فقط می‌شود گفت الهام‌بخش است و فوق‌العاده.»

دیگری نوشت: «ما به تو افتخار می‌کنیم تو به راستی مایه غرور آفریقا هستی.»

یکی از هوادارن چلسی در این مورد نوشت: «چه لذتی دارد هوادار چلسی بودن در این مقعط. ما همه جوایز را گرفتیم: بهترین مربی توماس توخل، بهترین مربی زن اما هایس، بهترین دروازه‌بان جهان ادوارد مندی.»

یکی دیگر از کسانی که به تمجید از ادواردو مندی پرداخت، اینطور نوشت: «ادوارد با شایستگی عنوان بهترین بازیکن جهان را به دست آورد. پرداخت ۲۸ میلیون برای او مثل یک خرید مجانی بود.»

در توئیتی دیگر در مورد او نوشته شد: «سال ۲۰۰۴ مندی بیکار بود، در صف انتظار برای پیدا کردن کار قرار داشت و در آستانه کنار رفتن از فوتبال بود، حالا او قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با بیشترین تعداد کلین شیت و برنده جایزه بهترین دروازه‌بان جهان است. هرگز تسلیم نشوید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    ولی چه جالبه طارمی با گلی که به این زد رف برای سه نفر پوشکاش ولی شد بهترین دروازه بان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی