نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
من می‌گویم استقلال و پرسپولیس باید منحل شوند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی می گوید بهترین کار برای تغییر وضعیت فعلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال این است که آنها را منحل کنند!

مصطفی هاشمی‌طبا در قامت معاون ۲ رییس جمهور ایران در دهه هفتاد رییس سازمان تربیت بدنی و مرد اول ورزش کشور بود. او هنوز با دقت پیگیر مسایل دو باشگاه پرطرفدار ایران که البته از همان زمان قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود، هست.

هاشمی طبا در خصوص تغییر وضعیت مالکیتی سرخابی ها به خبرورزشی گفت : دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تراز مالی مثبتی ندارند و به شدت زیان ده هستند و با توجه به اینکه سرمایه آنها با میزان بدهی شان همخوانی ندارد، تنها یک راه دارند.

رییس سابق کمیته المپیک افزود: همان طور که قبلاً هم گفتم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید اعلام ورشکستگی کنند و سپس پس به صورت قانونی منحل شوند تا فعالیتشان به شکلی که حالا وجود دارد به اتمام برسد.

پس از این باید سریعاً دو شرکت جدید با عنوان سهامی عام و یا حتی تحت عنوان تعاونی به ثبت برسانند و دوباره با ساختار و اساسنامه جدید حیات خود را شروع کنند به اعتقاد من فقط در این صورت است که می‌توان آنها را دوباره احیا کرد و به شکل قانونی وارد بورس نمود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 911 IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    شما خیلی بی جا می کنید همچین حرفی به زبون میارید این 2تا تیم با این حجم از پشتوانه مردمیشون فقط اگر یه حق پخش رو صدا سیما بخاد واقعی بهشون پرداخت کنه سالی هزار میلیارد بیشتر درامد دارن پا رو گلوی این 2تا تیم گذاشتین همه بعد میگین ضررده هستن؟ از سرمایه و پشتوانه مردمیه این 2 تیم میترسن آقایون
  • غضنفر IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    شما بی خودی و الکی زیاد حرف میزنی یادمون نرفته سالها همینجوری بیخودی و الکی ورزش و فوتبال با شما در جا میزد؛ با جنابعالی و یاران شفیق تون آقای فائقی و مصطفوی و ...
  • کوهمره_جروق IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    دقیقا موافقم . باید منحل بشند.
  • آنالیزور DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    تمام بدبختی و فساد این روزها ماحصل حضور حضرتعالی در ورزش هستش آقای هاشمی ، این موعظه های بی سروته رو به حساب همون بی کفایتی و درایت نداشته تون که باعث وضعیت بیمار گونه ورزش شده ؛ باید گذاشت ! آبی و قرمز هویت فوتبال کشور هستش و یاوه گویی سرکار در جهت همون سیاست کلان همیشگی ؛ یعنی تباهی و افسردگی برای مردم خواستن .
  • رضا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    شما سکوت کن
  • اس اس ۴۴۴۴ IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    عجب پیشنهاد سترگ و فاتحانه ای !! استاد هاشمی طبا مشکلات امروز استقلال و پرسپولیس به دیروز و پریروز مرتبط نیست شما و زیر مجموعه شما هم در تهیه و تنظیم و توزیع این آش شله قلمکار سهمی داشته اید
  • پسر پرسپولیسی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    سلام بر آقای هاشمی طبا عزیز. خواهشا شما نظر نده با تشکر
  • ح ر IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    بهترین کار همین گفته آقای هاشمی طبا است تمام باشگاه های دولتی منحل بشن و امکانات آنها به تیم های خصوصی فروخته بشه تیم های خصوصی از ابتدا با شرایط مساوی شروع کنند و تماشاگر رو با عملکرد خود جذب کنند نه سال ها تبلیغات باید دولت دیگه در این بخش هزینه نکنه و بجاش در ساخت زیربنای ورزش کار کنه مثل ورزشگاه و مدارس فوتبال به عنوان یک بخش اشتغال زا و پول ساز باید خصوصی بشه سیاست مداران تیم های ورزشی دولتی رو پایگاه قدرت خود کردن
  • مجید پرسپولیسی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    اگر تو یکی نظر نمی‌دادی دنیا به آخر میرسید، ها؟
  • سعید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    تو خیلی چیز کردی. نیم منم نیستی. من من نکن
  • محسن IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    سلام باید بخشی از حق پخش تلویزیونی مسابقات این دو تیم (که اتفاقا مبلغ بسیار بالایی است) پرداخت بشه تا بتونن خودشون رو احیا کنن. حیفه که این دو تیم بیشتر از تمام تیم های آسیایی محبوبیت داشته باشند ولی نتونن حتی یه بازیکن خوب خارجی جذب کنن. بعد تیمی مثل الهلال بره مهاجم از پورتو بخره. اگر حق این دو تیم داده بشه راه دوری نمیره و اگر هزینه کنیم برمی گرده. اگر مدیرعاملان این دو باشگاه متحد بشن و جلوی پخش تلویزیونی رو بگیرن، شک نکنید که مجبور میشن به خاطر منافع خودشون هم که شده، با این دو تیم وارد مذاکره بشن. هرچند تا زمانی که مدیران این دو تیم رو دولت تعیین می کنه، نباید انتظار داشته باشیم که دست به چنین اقدامی بزنند.
  • وحید IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    مگه شما چکاره آید اموال تاج غارت بردن حالا امسال بی سواد مثل ایشون هستن مملکت اینگونه گل و بلبل شده استقلال مدیران بی سواد ونالایق درمسند هستن همون اموال روید ببینم نیاز تیم به شماهست
  • غضنفر IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    ببخشید شما با این نظرهای کارشناسی میخواستد رئیس جمهور بشید اونهایی که خودشون رو حامی محرومان اعلام کرده بودند شدن عامل بد بخت تر شدن محرومان شما که از نظرهای کارشناسی معلوم شد که باید رئیس جمهور یک کشور اروپایی بشید اینجا قدر شما را نمی دانند در این چهل سال اشخاصی متخصص مثل شما در راس مدیریت نظام بودند که ما الان در سال ۱۴۰۰ در اوج شکوفایی و رفاه قرار داریم ، زمانی که جای تخصص رو رابطه و دوست و آشنا بازی گرفت جوابش این میشود که امروز در چنین شرایط اسفباری قرار داریم .
  • یک پرسپولیسی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    چه کاره هستی حرف مفت میزنی خدارو شکر که کاره ای نیستی مسخره
  • ولی اله رشیدی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    می بینید. اینها تو چهل سال گدشته آنقدر قانون رو دورزدن که پیش پا افتاده ترین مسائل رو هم با پدر سوخته با ی می‌خواهند حل کنند.. شما حق پخش تیم ها رو بدید این تیم‌ها زیان‌ده نیستند اموالی رو که در گذشته مال تیم تاج بودو بعد ازانقلاب غصب و مصاده کردید هزاران میلیارد ارزش دارد. نمونه اش ساختمان فعلی تربیت بدنی تهران.یا ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی.
  • پرسپولیس سرور کیسه IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    چرا به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک میکنید؟ شما بجای منحل کردن این 2 تا تیم باید راه حل در آمد زایی بگین شما حق پخش , حق فروش بلیت بدید ببینید از ورشکستی در میان یا نه.
  • علیرضا توانافر IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    آقای هاشمی طبا از شما بعید این حرف اینا کلی هوادار دارن در ضمن اگه بخوان منحل هم بشن هوادارا دو تا تیم نمی زارن
  • 1 IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    از اول انقلاب دنبال این بودن تاج را منحل کنن ولی چون سال 47 وقف عام شده بود نتونستن الان که دیگه علنا اسلام را گذاشتن کنار و کمونیستی حکومت میکنن دارن عقده گشایی میکنن!
  • .. IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    آخه توکی هستی که همچه حرکت بی جایی میکنی تنها کاری که ازدستت برمیادهمون جاروکشیدن درخونه شیخ بی عقلی چون شیخ سلمان است جاسوس همانندقبل که تولیست نفرات ریس جمهور بودی خبرنگار ازت پرسیدکمبودبودجه راچطورجبران میکنی.. گفتی مالیات ثروتمندانومیبخشم فقیراده برابرمیگیرم هرکه ندادسه روزمهلت بعدبره بمیره.. اونطورنشه کاپیتان
  • جستجو گر IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    چند تیم فوتبال مثل استقلال و پرسپولیس در کشور هستند ؛که چندین دهه هست از منابع مادی به صورت نا عادلانه ای بهرمند میشن.چه در قبل از انقلاب و چه در بعد از انقلاب این رویه ادامه داشته. از دهه ۷۰ هجری شمسی با ورود پولهای بیشتر به فوتبال از طریق مبادی دولتی و حکومتی عمق این بی عدالتیها بیشتر شده. در توزیع منابع مادی بین همه تیمهای یک کشور بایستی عدالت برقرار باشه .چیزی که حتی در بعد از انقلاب با این همه ادعا ی مسلمانی رخ نداده.چرا تیمهای قدیمی و ریشه داری مثل برق شیراز، ابومسلم مشهد ، ملوان بند انزلی، نساجی قائمشهر و .... سهم عادلانه ای از منابع مادی که حکومت به فوتبال تزریق می کنه ندارن!!!!!! توجه نا عادلانه به چند تیم مثل استقلال و پرسپولیس در این دهه ها باعث شده تا اونا به ظاهر به صورت قدرتهای برتر فوتبال کشور خودشون رو نشون بدن اما در باطن تبدیل به کوهی از بدهی ، سو مدیریت و حتی فساد مالی شدن. اگر قراره حکومت بدهی های کلان این تیمها رو پرداخت کنه حتما و قطعا این کمکهای مادی باید به همه تیمهای ریشه دار فوتبال کشور تعلق بگیره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی