مشکل بزرگ فدراسیون فوتبال ادامه دارد/ چرا کی روش گفت با زانو تا دبی میروم؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی فوتبال بانوان ایران بدون هیچ بازی تدارکاتی راهی جام ملت‌های آسیا شد. مشکلی که تیم ملی آقایان هم دارد و در سال منتهی به جام جهانی بسیار نگران کننده است.

سعید شاه نظری؛ جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا از پنجشنبه در هند آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال بانوان ایران در گام نخست  باید به مصاف میزبان بازی‌ها  برود. شاگردان مریم ایراندوست در حالی به مصاف رقبا می‌روند که هیچ بازی تدارکاتی نداشتند. آن‌ها بعد از موفقیت در مقدماتی جام ملت‌های آسیا تنها در ایران اردو زدند و به مصاف تیم‌های لیگ برتری رفتند.

در طرف مقابل هند میزبان برای آماده سازی این رقابت‌ها در تورنمنت ۴ جانبه با شیلی، برزیل و ونزوئلا شرکت کرده و پیش از آن هم در دیدارهای دوستانه به مصاف تیم‌های چین تایپه، بحرین، تونس و امارات رفته است.

دیگر هم گروهی ایران یعنی چین هم که قوی ترین تیم این گروه است در آخرین بازی رسمی‌خود به مصاف هلند رفته است. چینی‌ها بعد از المپیک دیداری را برگزار نکردند و با گذشت شش ماه از این بازی‌ها راهی جام ملت‌ها می‌شوند.

آخرین همگروه ما چین تایپه یک ماه بعد از ما در مقدماتی جام ملت‌ها به مصاف حریفانش رفت و قبل از این بازی‌ها با هند بازی دوستانه داشت.

هر چند چین و چین تایپه تدارک چندانی برای رقابت‌های جام ملت‌ها نداشتند اما از تیم‌های برتر آسیا هستند و با رنکینگ ۵ و ۸ آسیا بهترین تیم‌های گروه یک به حساب می‌آیند. با این وجود چین تایپه یک ماه بعد از ما هم بازی رسمی داشته و چین هم که بازیکنان بین المللی دارد و قدرت اول گروه است.

***مشکل بازی تدارکاتی فقط برای فوتبال بانوان نیست و در فوتبال مردان هم فدراسیون نتوانسته بازی‌های دوستانه مناسبی را تدارک ببیند. تیم ملی بعد از تغییر سرمربی ۳ دیدار دوستانه برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی در دور دوم برگزار کرد و به مصاف بوسنی، ازبکستان و سوریه رفت اما قبل از شروع دور نهایی مقدماتی جام جهانی تیم ملی هیچ بازی تدارکاتی نداشت.

رقبای ایران در این شرایط بیکار ننشستند و مثلا کره برای رسیدن به صدر جدول گروه بازی تدارکاتی با ایسلند و مولداوی را در نظر گرفته است. کره ای‌ها با بازیکنان لیگ داخلی خود پنج بر یک ایسلند را بردند و جمعه آماده بازی با مولداوی می‌شوند. امارات، عراق، لبنان و سوریه هم در جام ملت‌های عرب شرکت کردند و حتی سوریه بازی با گامبیا را هم تدارک دیده است.

***در روزهایی که حتی حریفان ضعیف تر از ما بازی‌ها تدارکاتی دارند و برای پیشرفت خود برنامه ریزی می‌کنند فدراسیون فوتبال ایران به خواب زمستانی رفته و خودش را پشت نتایج خوب تیم‌ها ملی پنهان می‌کند.

البته مشکل بازی‌های تدارکاتی همیشه در فوتبال ایران وجود داشته و زمانی کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی خودش بازی تدارکاتی را هماهنگ می‌کرد.

وقتی از کی‌روش انتقاد شد که از رقبای قوی فرار می‌کند خیلی جواب عجیبی داد و گفت: چه کسی گفته که بازی با آرژانتین و کلیمبیا در امارات به ما پیشنهاد شده است؟ شما نامه‌ای دارید که به فدراسیون فوتبال فرستاده شده است؟ من حتی از این موضوع اطلاع ندارم و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، یک معجزه است. واقعا اگر چنین پیشنهادی درست باشد، حاضرم با زانو تا دوبی پیاده بروم! بعد از این همه سال و مشکلاتی که داشتیم، جای تعجب است که چنین پیشنهادی داریم.

این روزها که رئیس فدراسیون فوتبال تغییر کرده و توقع داشتیم پیشرفت فوتبال را ببینم اما جز نتایجی که تیم‌های ملی می‌گیرند شاهد هیچ پیشرفت ساختاری نبودیم. این فدراسیون در دوره مدیریت قبلی‌ها ۵ ستاره هم بوده اما در همان زمان هم مدیریت قابل قبولی نداشت و فقط پشت سر نتایجی که استعدادهای ایرانی به دست می‌آوردند پنهان می‌شد.

روی کاغذ شاید تیم ملی به جام جهانی نرفته باشد اما فاصله چندانی تا تحقق این امر باقی نمانده ولی نکته مهم آماده سازی برای بازی‌های جام جهانی است که هنوز برنامه ای برای آن نداریم و کمتر از یک سال باقی مانده تا رقابت‌ها باید منتظر معجزه‌ای که کی‌روش می‌گفت باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    این حرفها چیه؟! مگه حافظه ماهی داریم؟! هنوز این بند از قرارداد کی‌روش یادمونه که در صورت پیروزی در بازیهای دوستانه دو برابر بازیکنان پاداش بگیره! کی‌روش هیچوقت نمی‌خواست با تیمهای بزرگ بازی کنه بخاطر از دست ندادن جایگاهش و اتفاقی که برای ایویچ افتاد و دوم بخاطر همون بند قرارداد و پاداش. هنوز یادمون نرفته تیم بزرگ که بماند، کی‌روش حتی بازی با قطر رو هم علی رغم پیشنهاد اونا رد کرد و رفت با تیم عجیب و غریب سیرالئون بازی دوستانه برگزار کرد. تاریخ فوتبال ایران رو نمیشه عوض کرد مخصوصاً قسمتهایی که کی‌روش بود! اما در خصوص وظیفه فدراسیون در قبال تدارک بازیهای دوستانه کاملاً موافقم و باید حتما فکری کنن و کرده تیم دچار مشکل میشه و این هیچ ربطی به کی‌روش نداره مخصوصاً الان که کیروشی در کار نیییییست
  • پارسه IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    این موضوع که بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا با نظر خود کیروش رد و سعی شد اخبارش لاپوشونی بشه غیر قابل ماستمالیزاسیون هست. جناب کیروش بابت برد در دیدارهای دوستانه پاداش دریافت میکرد پس ترجیح میداد به جا آرژانتین و کلمبیا با سیرالئون و ترینیدادتوباگو بازی کنه.در ضمن کسی که تو ریز و درشت مسائل فدراسیون دخالت میکرد، از بستن قرارداد ترکمنچای با آدیداس تا تعیین و تکلیف تمرین تیم المپیک در پک و ... (در واقع همه کاره فدراسیون بوده) مگه ممکنه از همچین بازیهایی بی خبر باشه؟ اونم دوبار! شما تصور کن کیروش از این ماجرا بیخبر بوده و بعد که متوجه شده جاروجنجال به پا نکنه؟ بعیده!. یکی دو ماه قبل از شروع جام ملتها، عراق در تورنمنت چهارجانبه عربستان با آرژانتین و برزیل بازی کرد از کیروش در اینباره سوال شد که چرا وقتی هم گروهی ما یعنی عراق با تیمهای تاپ فیفا بازی میکنه ما با حریف های بی کیفیت بازی میکنیم!، جواب استاد چی بود؟ استاد فرمودند عراق با شکست سنگین در این بازی ها روحیه اش رو از دست میده و از لحاظ فنی هم این نوع بازی ها آورده ای براشون نداره. یعنی ژاپن و قطر و... این همه سال بیراهه میرفتن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی