نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
۱ |
۵
ضدقهرمانی که بر تخت سلطنت نشست/ هیچ‌وقت تسلیم نشو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سختکوشی و پیشرفت واژه‌هایی هستند که روبرت لواندوفسکی کاپیتان تیم ملی لهستان و ستاره بایرن‌مونیخ با آن‌ها مسیر زندگی خود را تغییر داد.

ستاره لهستانی بایرن مونیخ، روبرت لواندوفسکی به عنوان بهترین بازیکن بازیکن جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد و در این راه محمد صلاح و لیونل مسی را شکست داد. او ستاره‌ای است که از یک بازیکن با بدنی نحیف و لاغر تبدیل شد به مهاجمی تنومند با قدرت گلزنی فوق‌العاده تبدیل شده است.

با روزی شش ساعت تمرین در سالن بدنسازی در سال‌های ابتدایی ورودش به دورتموند، خود را به فوتبالیستی ویژه تبدیل کرد و حالا عنوان بهترین بازیکن سال جهان را دو سال پیاپی است که از آن خود کرده است.

یورگن کلوپ سرمربی دورتموند در فصل ۱۰-۲۰۰۹ لوا را به عنوان جانشینی برای لوکاس باریوس آرژانتینی به خدمت گرفت اما این مهاجم لهستانی در ابتدا اصلاً نتوانست انتظارات را برآورده کند و از دست دادن موقعیت‌های فراوان در بازی‌ها باعث نارضایتی هواداران از او شد. بسیاری از هواداران خرید او را هدر دادن پول می‌دانستند و می‌گفتند که نمی‌دانند باشگاه چطور چنین بازیکنی را خریده است. خود کلوپ اما در آن زمان گفت: «من انتظار دارم او بهتر بازی کند و بیشتر گل بزند. اما اعتقاد دارم که به مرور زمان لواندوفسکی بهتر خواهد شد. او هنوز به سطح خودش نرسیده است.»

مربی آلمانی به این ترتیب مقابل انتقادها ایستاد و از روبرت حمایت کرد. لوا هم تسلیم نشد و ابتدا مشکل بدنی خود را حل کرد. او در تز دانشگاهی خود که در مورد پروش جسمی و ورزشی بود خودش را به عنوان سوژه مطالعه در نظر گرفت و مسیری که در راه پیشرفتش طی کرد را در کتاب زندگینامه خود با نام داستان واقعی من نیز بازنشر کرد.

هم در پایان‌نامه دانشگاهی و هم در کتاب زندگینامه، لواندوفسکی در مورد پیشرفت شخصی نوشت، از اینکه در ۱۷ سالگی در مقطعی تصمیم به ترک فوتبال گرفت، به ویژه بعد از مرگ پدرش که قهرمان جودو و بازیکن فوتبال بود و در ۴۹ سالگی در اثر سکته قلبی از دنیا رفت. کریستف سیکورسکی مربی تیم لژیا ورشو در آن سال‌ها، تیمی‌که لوا در اوایل فوتبالش به آن پیوست در مورد او گفته: «پاهای او مثل چوب بود و وقتی با توپ حرکت می‌کرد اینطور به نظر می‌رسید که پاهایش در حال نصف شدن هستند، به او گفتم بیشتر گوشت بخورد.»

مادر لواندوفسکی، ایوونا، که خودش مربی و بازیکن حرفه ای والیبال بود و بعدها قائم‌مقام باشگاه فوتبال لشنو نیز شد در مورد آن زمان می‌گوید: «روبرت عاشق شیرینی‌جات بود و بعد از هر گلی که می‌زد یک کیک برای من می‌خرید اما همه‌اش را خودش می‌خورد!»

اما لوا این روند را عوض کرد و با پشتکار خود و ایمان به کاری که انجام می‌داد در فصل دوم حضورش در دورتموند به یک ستاره تمام عیار تبدیل شد و این روند را ادامه داد. او یک ضد قهرمان بود که در دورتموند درخشش را شروع کرد و با این تیم به قهرمانی در آلمان رسید و سپس در بایرن‌مونیخ به اوج رسید و در نهایت به آنچه استحقاقش را داشت رسید، بالاتر از مسی، صلاح، رونالد و همه، لواندوفسکی بر تخت فوتبال جهان نشست. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پویان رشت AU ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    خدا رو شکر لوا به حقش رسید. فیفا نشون داد که تبلیغات اثری در رای گیری شون نداره. توپ طلا بخوره تو سر فرانس فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی