روبرت لواندوفسکی (بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ فیفا)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روبرت لواندوفسکی بعد از دریافت جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ فیفا از کسب دومین جایزه پیاپی، شکستن رکورد گِرد مولر و حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ، روز دوشنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ در خانه فیفا در زوریخ به عنوان بهترین بازیکن مرد فیفا در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

در واقع لوا عنوان خود در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرد. در تاریخ ۶ ساله جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا، فقط مهاجم پرتغالی کریستیانو رونالدو توانسته بود دو سال پیاپی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این جایزه را از آن خود کند. علاوه بر این‌دو، لیونل مسی و لوکا مودریچ هم جایزه ارزشمند فیفا را به خودشان اختصاص داده‌اند.

لواندوفسکی پس از مراسم در مورد آخرین افتخار خود با سایت فیفا مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانیم.

روبرت شما برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدی، قهرمانی برای اولین بار در سال گذشته احساسی‌تر بود یا دفاع از عنوان قهرمانی؟

پاسخ دادن دشوار است. هر دو موقعیت به طرزی باورنکردنی خوب بودند. اولین بار همیشه اولین بار خواهد بود، اما بردن این جایزه برای دومین بار برایم معنی خیلی زیادی داشت. فکر می‌کنم عملکرد من در یکی دو سال اخیر در جهت درستی پیشرفت کرده است. من همیشه از کسب جوایز فردی خوشحالم زیرا آن‌ها جوایزی برای تیمم هم به حساب می‌آیند. هرچیزی که من می‌برم تیمم هم می‌برد و این موضوع باعث افتخار من است. بنابراین می‌خواهم از تمام هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم زیرا آن‌ها تفاوت را به وجود می‌آورند. همچنین می‌خواهم از هرکسی که به من رای داد و تمام هوادارانم در سراسر جهان تشکر کنم. هرکاری که ما انجام می‌دهیم برای هواداران است و من هم این جایزه را به آنان تقدیم می‌کنم.

شما رکورد گلزنی طولانی‌مدت گرد مولر در بوندسلیگا را که از سال ۱۹۷۲ پابرجا بود شکستی، چقدر مولر که متاسفانه درگذشته باعث تشویق شما برای شکستن این رکورد بود؟

من بسیار متأسفم که گِرد نمی‌تواند شاهد امروز باشد، اما مطمئنم که او از بالا در حال تماشاست. هرگز فکر نمی‌کردم بتوانم رکورد فوق‌العاده او را بشکنم. لحظه‌ای که در آخرین دقیقه توانستم گل چهل و یکم را به آگزبورگ بزنم انگار صحنه فیلمی در هالیوود بود. برای من ارزش زیادی دارد که خودم را با چنین اسطوره بزرگی در فوتبال جهان بسنجم و بدون او چنین هدف و انگیزه‌ای نداشتم. بنابراین من خیلی به این رکورد افتخار میکنم.

یکی از چالش‌های شما در این سال تقویمی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با لهستان است. این کار آسانی نیست. درست است؟

قطعاً آسان نخواهد بود اما ما برای چالشی که در پلی‌آف در انتظار ماست آماده‌ایم. ما به مصاف تیم‌های قدرتمند و بازیکنان برجسته می‌رویم، اما هدف ما حضور در جام جهانی است. ما خود را به خوبی آماده خواهیم کرد و ایمان به خودمان را حفظ می‌کنیم. امیدوارم بتوانم با گل‌هایم تفاوت ایجاد کنم و آماده باشم و تمام تلاشم را بکنم.

گفت‌وگوی سایت فیفا با بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱/ لواندوفسکی: شکستن رکورد مولر مثل فیلم‌های هالیوودی بود/ جوایز فردی هم برای تیم هستند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی