۲۰
 اگر از تیم من حمایت می‌کردند استقلال قهرمان ایران و آسیا می‌شد/ با من برای هدایت تیم ملی ایران مذاکره شده بود
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

وینفرد شفر نزدیک به سه سال است که از فوتبال ما رفته ولی هنوز حرف‌های ناگفته زیادی دارد.

سرمربی اسبق استقلال که پس از ترک ایران، اغلب اوقات خود را در امارات و قطر سپری می‌کند ،بازی‌های استقلال و به صورت جدی دنبال کرده و معتقد است این تیم در فصل جاری شانس بالایی برای قهرمانی دارد. با شفر در مورد وضعیت استقلال و همچنین شایعه پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران در سالیان گذشته گفت‌وگو کردیم .مربی آلمانی سابق استقلال به سؤالات خبر ورزشی پاسخ داد و حقایق جالبی را هم روشن کرد.

هنوز هم نتایج استقلال را دنبال می‌کنید ؟

بله! بله حتماً .اتفاقات فوتبال ایران و نتایج استقلال را همیشه دنبال می‌کنم. ایران کشوری است که من نزدیک به دو سال در آن زندگی کردم و می‌دانم مردم بسیار خوبی دارد. خاطرات خوبی که از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها دارم را هرگز فراموش نخواهم کرد. دوستان خوبی در ایران دارم و شرایط رسانه‌ها در دنیا هم به گونه‌ای است که اخبار لحظه‌به‌لحظه منتشر می‌شود و می‌توانم اتفاقات رخ داده در فوتبال کشور شما و همچنین وضعیت باشگاه استقلال را رصد کنم.

شرایط استقلال در این فصل را چطور می‌بینید؟

استقلال شرایط خوبی دارد و از این بابت برای هوادارانش خوشحالم. تا جایی که من به خاطر دارم ،این فصل جزو معدود فصول در سالیان اخیر است که کادر فنی  استقلال از حمایت خوب، کامل و مؤثر کادر مدیریتی برخوردار شده و این مزیتی است که طی سالیان گذشته وجود نداشت. اتفاق خوب دیگری که برای استقلال افتاده این است که تیم‌های مدعی در این فصل، شرایط فصول گذشته خود را ندارند و همین مسئله می‌تواند کمک مهمی برای استقلال باشد .

مثلاً پرسپولیس ؟

بله. پرسپولیس همیشه یکی از رقبای اصلی استقلال است. پرسپولیس یک مقدار از شرایط خوبی که در فصول گذشته داشت، فاصله گرفته است.پرسپولیسی‌ها این فصل را خوب شروع نکردند البته بلافاصله این مسئله را جبران کرده و خود را به بالای جدول رساند ولی تا حدی فراز و نشیب داشته و این مسئله می‌تواند به استقلال کمک کند .پرسپولیس در نیم فصل اول انسجام و ثبات فصول گذشته را نشان نداده است. از بابت نتایج خوبی که استقلال گرفته برای هواداران این تیم خوشحالم ولی باید یک نکته را بگویم.

بفرمایید

حمایتی که امسال از تیم استقلال می‌شود، طی فصول اخیر همان‌طور که گفتم واقعاً وجود نداشته است. اگر  حمایتی که الان از تیم استقلال می‌شود ،در فصل دوم حضور  من در استقلال هم صورت می‌گرفت ،نه تنها عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به دست می‌آوردیم بلکه حتی می‌توانستیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا هم بشویم و  ستاره سوم را روی پیراهن استقلال بنشانیم. همه دیدند که ما در آسیا چه نتایج خوبی می‌گرفتیم. فراموش نکنید استقلال ما با تلاش همه بازیکنان و کادر فنی توانست برای اولین بار در هر دو مسابقه رفت و برگشت الهلال عربستان را شکست بدهد.

استقلال می‌تواند در این فصل قهرمان لیگ برتر شود ؟

نباید بگوییم استقلال می‌تواند قهرمان بشود یا نه، بلکه باید گفت استقلال باید قهرمان شود.

چرا؟

چون همان‌طور که گفتم شرایطی که این فصل دارد در قیاس با فصول گذشته واقعاً استثنایی است. حمایت بسیار خوب کادر مدیریتی و البته فاصله گرفتن حریفان از وضعیت فصول قبل خود عامل مؤثری برای موفقیت استقلال تلقی می‌شود .بایرن مونیخ هم در ابتدای فصل، شرایط خوبی نداشت ولی توانست دوباره در وضعیت مطلوب قرار بگیرد. استقلال نیز  به خاطر  شرایطی که دارد، باید این فصل قهرمان شود. باید ذهنیت قهرمانی در این مجموعه وجود داشته باشد و بازی هایش را ببرد.

حتماً خبر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به گوش شما هم رسیده است .درسته؟

بله متأسفانه این خبر را شنیدم و باید بگویم اتفاق بسیار بدی نه تنها برای این دو تیم بلکه برای کل فوتبال ایران است.این مسئله حتی برای کشور ایران هم اتفاق خوبی نبود. شما بازیکنان بسیار خوبی در کشورهای مختلف اروپایی دارید که چهره‌های سرشناسی محسوب می‌شوند. رسانه‌های اروپایی توجه ویژه‌ای به فوتبال ایران دارند به همین خاطر وقتی نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شوند، بازتاب خبر فوق برای وجهه فوتبال ایران خوب نیست. من در جریان جزئیات حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر نیستم ولی خود این باشگاه‌ها باید با کمک هواداران و فدراسیون فوتبال ایران کاری کنند که چنین اتفاق تلخی دوباره تکرار نشود. بابت گفتن این حرف ناراحت هستم ولی باید مسئله‌ای را صادقانه با شما در میان بگذارم.

چه مسئله‌ای؟

متأسفانه حذف استقلال و پرسپولیس مسئله‌ای نبود که خیلی خیلی دور از ذهن باشد.شاید اگر امسال رخ نمی‌داد، در سال‌های بعدی شاهد وقوع آن می‌شدیم .خیلی ناراحتم که این را می‌گویم ولی اتفاق مذکور به خاطر مشکلاتی است که سالیان سال در فوتبال ایران بوده است .امیدوارم این زنگ خطر باعث بیداری مدیران فوتبال ایران و حل مشکلات گذشته شود، خصوصا آنهایی که بیشتر دنبال منافع شخصی خودشان هستند تا منافع فوتبال ایران.

هنگامی که سرمربی استقلال بودید، شایعاتی مبنی بر مذاکره با شما برای هدایت تیم ملی ایران پس از رفتن کارلوس کیروش مطرح بود .آیا واقعاً در این رابطه پیشنهادی ارائه شد ؟

بله. من با مدیران وقت فدراسیون فوتبال ایران صحبت‌های کلی انجام داده بودم.با رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این رابطه یکی دو بار حرف زدیم. راجع به شرایط فوتبال ملی در ایران با هم صحبت کردیم.قطعاً من اگر به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب می‌شدم، سعی می‌کردم فشاری خوب و مثبت به فدراسیون فوتبال شما وارد کنم تا یکسری کمبودها و کمبودها تغییر کند. برخی شرایط باید تغییر پیدا کند تا فوتبال ایران در مسیر بهتری قرار بگیرد و جوانان فوتبالیست و با استعداد ایرانی به چیزی که استحقاق آن را دارند، برسند .

مثلاً چه چیزهایی باید عوض می‌شد؟

اگر من سرمربی تیم ملی شما می‌شدم، فوتبال ایران از نظر امکانات  و استانداردهای بین‌المللی باید در شرایط بهتری قرار می‌گرفت. برنامه‌ای در ذهن داشتم که آن را با مدیران فدراسیون فوتبال هم در میان گذاشتم. دلم می‌خواست درهای فوتبال آلمان را به روی فوتبال ایران باز کنم. می‌خواستم ارتباط مستقیم و بسیار نزدیکی میان فدراسیون‌های فوتبال دو کشور برقرار کنم و در زمینه های مختلف از جمله آموزش مربیان، استانداردسازی آکادمی ها، راههای حل مشکلات اقتصادی فوتبال ایران و ... میان فوتبال ایران و آلمان ارتباط موثر و ماندگار برقرار کنم ولی متأسفانه در فصل دوم سرمربیگری ام در استقلال برخی مدیران استقلال مسایلی را به وجود آوردند که به تیم ضربه زد و موجب شد پس از آن دیگر ارتباط خاصی با فدراسیون فوتبال ایران نداشته باشم. الان می‌توانم این را بگویم که سرمربیگری تیم ملی ایران برایم یک شغل رویایی بود ولی به‌هرحال محقق نشد. ایران آنقدر استعداد دارد که نه تنها می‌تواند راهی جام جهانی شود بلکه حتی توانایی صعود از گروهش را نیز خواهد داشت. اگر سرمربی ایرانی شدم، به هر طریق و با هر سختی که بود، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را قانع می‌کردم تا یک سری مسائل را تغییر بدهند.

 برگردیم به استقلال .وقتی بیژن طاهری سرپرست این تیم شد، شما برایش پیام تبریک فرستادید و این مسئله در داخل ایران  بازتاب داشت

واقعاً خوشحال شدم که شنیدم بیژن طاهری دوباره روی نیمکت استقلال برگشته است. بیژن خودش بازیکن استقلال و تیم ملی بود و فوتبال را می‌فهمد. از نظر اخلاقی هم انسانی بسیار صادق و  وفادار به استقلال است. طاهری فوق‌العاده آدم راست‌گویی است و می‌تواند به مجموعه کمک زیادی بکند .

برای سوال آخر، دلتان می‌خواهد صحنه بالا رفتن کاپ قهرمانی توسط بازیکنان استقلال را تماشا کنید؟

مشتاق هستم تا چنین صحنه ای را تماشا کنم زیرا باعث شادی هوادارانی می شود که مدت‌ها کنار آنها زندگی کردم و خاطرات بسیار خوبی از حضور در تیم محبوبشان و ایران دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رامین تاج IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    آقای شفر همه میدونیم کیا متحد شدن تو و رحمتیو فراری بدن و یه قهرمانیو ازمون گرفتن اسما مشخصه حسینی غفوری کریمی منتظری حیدری مجیدی از بیرونم صادقی برهانی منصوریان با حمایت از قهرا و حاشیه سازیهای حسینی و با تهریب کاپیتان تیم نقش ایفا کردن
  • سلطان IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    جنتلمن لعنتی مستر شفر ای کاش اون تیم کهکشانیت نابود نمیشد لعنتی تیام جباروف امید مجید خیلی های دیگه واقعا تیم بود اگر تیم حفظ میشد شک ندارم حداقل تا فینال اسیا میرفتی ولی هوادارا شب میخوابیدند فلانی جدا شد فلانی جدا شد حیف صد حیف مستر شفر همیشه در قلب ما جا داری پیرمرد پر جذبه اون گلی که برزای زد رو هیچوقت فراموش نمیکنم شب رویایی جلوی ژنرال در ازادی هتریک تیام قهرمانی حذفی خاطرات خوبی برامون ساختی مستر شفر ای کاش تیمت نابود نمیشد ولی گذشته ها گذشته امید وارم موفق باشی همیشه در قلب ما جاداری المان جنتلمن💙💙💙💙💙💙💙💙
  • استقلال سرور لنگیهای کیسه کش IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    اونفصل اگر شفر اقتدار داشت و همون هفته چهارم که حسینی قهر کرد اردوی تیمو بهم زد کنارش میزاشت دیگه اون حاشیه سازیهای حسینی برای استقلال ادامه پیدا نمیکرد دیگه کار بجایی نمیکشید برادرو دایی و خاله حسینی بیان تو اینستاگرام به کاپیتانو مربی تیم فوش بدن پسر منصوریان بیان لقب بزاره روی چندتا بازیکن تیم بگه باندسفتا و بازور مجازی و قهر حسینی فیکس بشه تیمو از جام حذفی حذف کنه و با خوردن گل باعث اخراج شفر بشه و کسایی مثل منصوریان یا برهانی یا صادقی و لیدرهاشونو خبرنگارای فاسدی مثل خلفو حیرانی فرصت پیدا نمیکردن تیمو با حاشیه سازی در مجازی بهم بریزن
  • استقلال دو ستاره IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    خیلی دوست دارم بدونم اگر رشید مظاهری الان قهرها و حاشیه سازیها و شیادیهای حسینی تو اون فصلو تکرار کنه چه برخوردی باهاش میشه! اونسال حسینی و حامیانش یکتنه استقلالو نابود کردن همه چیزم انداختن گردن رحمتی بنده خدا که بهترین فصل فوتبالیشو پشت سر میزاشت
  • تاج IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    همون روزیکه رحمتی کمک کرد مجیدی دستیار شفر بشه من فهمیدم خیلی زود شفرو کله پا میکنن مجیدی جاشو میگیره ولی فکرشو نمیکردم مجیدی بعدا خود رحمتی هم بفرسته قاطی باقالیا و با حسینیو غفوری بریزه روهم! اونفصل خیلیا نقابشون برداشته شد مثلا حسینی تو مسجدسلیمان قهر کرد تیمو برد توحاشیه بجااینکه بره کمیته انضباطی فیکس شد بازی ۶امتیازی به سپاهان بازوندمون بعدم از جام حذفی حذفمون کرد ولی پسر منصوریان استوری گذاشت ماهمه حمایتت میکنیم حسینی سفتا دارن نابودت میکنن!!! و همون کلمه سفتا شد رمز حاشیه سازی برا استقلال اونقدر تکرارش کردن همه باورشون شد یا خیانت منتظری به شفر که تو مشهد زنگ زد فتحی گفت شفرو بردار محیدیو مربی کردن جامو پروندن اینا خیلی تلخه
  • اس اس IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    اونسال یه عده که ادعای استقلالی بودن داشتن و دارن متحد شدن رحمتیو از تیم بیرون کنن و همشون نقش داشتن از ازدست رفتن قهرمانی از بیرون منصوریان بود برهونیو صادقی بودن لیدرای قلعه نویی و منصوریان بودن خبرنگارقلعه پرست حیرانی بود از داخلم حسینی بود غفوری بود منتظریو حیدری بودن
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    شفر جان قرار نبود استقلال قهرمان بشه، دیگه گیر نده سر جدت
  • /// IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    مصاحبه خوبی بود،آقای شفر از بهترین مربیان خارجی بوده که به فوتبال ایران آمده،انشاالله که سلامت باشند و از حمایت ایشان از استقلال حتی الان که در استقلال نیستند بسیار متشکرم،واقعا در حق ایشان ظلم شد.
  • Mahdi IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    درود بر شفر و استقلال کبیر
  • Mahdi IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    درود بر شفر و استقلال کبیر
  • جواد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    باهمین چلمنگها؟؟بیخیال پایه خارجیهای خوبت نبود دسته یک بودی
  • کوهمره_جروق IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    خداییش مربی خوب و درجه یکی بود.زیباترین بازی استقلال هم زمان شفر بود.از زمانی که فرهاد مجیدی شد کمک مربی شفر بعد از بازی سپاهان میگم.انگار بازیکنان استقلال با هماهنگی مجیدی درست بازی نمیکردن و قشنگ مجیدی زیر پای شفر خالی کرد و خودش شد سرمربی همین کار هم با فکری کرد.میخوام بگم این هم از استوره و پیشکسوت استقلال استقلال،واقعا از شفر حمایت نشد.حالا بر عکسش برانکو سرمربی پرسپولیس ببینید چه حمایتی از طرف دایی و علی کریمی و سایر پیش کسوت ها شد.و نتیجه اش دیدید.
  • حمید علوی CA ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    ۱) به نظربنده تیم شفربهترین استقلال ۱۰سال اخیربود.ازتیم استرا هم بهتربود چون فوتبال کاملتری رو ارائه میداد.تیم استرا درفازهجومی معرکه بود اماچندان بالانس نیود و گل میخورد (البته بتعدادبیشتر گل میزد).اما یم شفرمتعادل تر وکاملترفوتبال بازی میکرد،حمله ی نسبتا خوب و دفاع نسبتأخوب. ۲)خوشبختانه حمایتی که امسال ازکادرفنی استقلال میشه بی نظیره. شبیهش رو بنده فقط یکباربه یاددارم،اونم حمایت ازقلعه نویی در سه سال ابتدایی مربیگری دراستقلال.غیر از این دو‌مورد درتاریخ چهل ساله ی اخیراستقلال هرگز چنین حمایتی ازهیچ مربی نشده.همه ی مربیا از روز اول لب تیغ بودن و درصورت دوتا مساوی پشت سر هم زمزمه های برکناری و فعالیتهای زیرآب زنی شروع میشد. ۳)اینکه ازبخت خوب ما امسال بقیه ی تیمهای مدعی چندان خوب نیستن هم حرف راستی هست.سپاهان بسیارمنفعل ‌و بی خیال بازی میکنه و از باختن ناراحت و غیرتی نمیشه.پرسپولیس دچارکمبود بازیکن هست ‌و دست مربیش پر نیست (هرچند بشدت شخصیت قهرمانی و تنفر از باخت رو حفظ کرده)،بقیه ی تیمهای نسبتا مدعی هم که سینوسی نتیجه میگیرن و ثبات ندارن (گل گهر، آلومینیوم، ..).
  • تاج IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    پیرمرد دوست داشتنی تیم شفر فوق‌العاده بود همه ستاره بودن حیف شد .
  • کیسه شش سوراخه IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    راستی اگر مربی تیم ملی میشدی پسرت رو همراهت میآوردی یا نه همون موقع که فرار کردی و رفتی ترکیه که با ارتش سرخ بازی نکنی ،پسرت را جا می گذاشتی ترکیه ،طرف تو لیگ قهرمانان از گروهش به زور بالا رفت حالا فکر میکنه اون جام امجدیه بوده ،سیاره بایستی بزنی نه ستاره
  • 1 IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    با تیام داشت آسیا و ایرانو شخم میزد که سلطانی فر پرید وسط.
  • کوهمره_جروق IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    خداییش مربی خوب و درجه یکی بود.زیباترین بازی استقلال هم زمان شفر بود.از زمانی که فرهاد مجیدی شد کمک مربی شفر بعد از بازی سپاهان میگم.انگار بازیکنان استقلال با هماهنگی مجیدی درست بازی نمیکردن و قشنگ مجیدی زیر پای شفر خالی کرد و خودش شد سرمربی همین کار هم با فکری کرد.میخوام بگم این هم از استوره و پیشکسوت استقلال استقلال،واقعا از شفر حمایت نشد.حالا بر عکسش برانکو سرمربی پرسپولیس ببینید چه حمایتی از طرف دایی و علی کریمی و سایر پیش کسوت ها شد.و نتیجه اش دیدید.
  • Blue DE ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    قهرمان واقعی خودت و تیم اون موقع که با نامردی و حقارت توسط سلطانیفر لنگی تارو مار شد تا لات کوچه خلوت یکه تازی کنه و شاید عقده سالها بی افتخاری رو براشون پاک کنه !
    • کوهمره_جروق IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      حرف مفت نزن همین مجیدی خودتون زیر پاش خالی کرد.به جای زدن حرف های سخیف و بی ارزش برو ادب یاد بگیر.
    • مومصنوعی 40 میلیاردی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      کوهمره معلومه چقد از مجیدی عقده داری میای اینجا خالی میکنی متاسفم برات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی