۰
تیم ملی فوتبال زنان ایران
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم ملی فوتبال زنان ایران در شبی که زهره کودایی ناجی دروازه ایران شد برابر هند در فوتبال قهرمانی آسیا به تساوی رسید.

اولین دیدار شاگردان مریم ایراندوست در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای در حالی برابر هند به تساوی بدون گل به اتمام رسید که هند سوار بازی بود اما ایران با حفظ نسبی ثبات دفاعی و البته درخشش زهره کودایی از شکست، گریخت.

در نیمه اول تجربه و تسلط بیشتر بازیکنان هندی باعث شد، این تیم جریان بازی را کنترل کند. در مقابل بازیکنان ایران، با دوندگی بالا، اقدام به پرس حریف کردند و محتاطانه عمل کردند.اما هند بازی را در نیمه دوم تهاجمی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بازی، صاحب فرصت‌های خطرناکی شد. حملات هند با تلاش مهاجمان خود؛ خاخا و ایندوماتی، ادامه داشت ولی توپی از خط دروازه عبور نکرد.زهره کودایی ضربات شروع مجدد خوبی را در بازی داشت و بازیکنان ایران در نیمه دوم هنگام تملک توپ، در میانه‌ی زمین عملکرد خوبی داشتند و فشار را از نیمه خودی، برمی داشتند.

حماسی ترین لحظه بازی هم در دقیقه ۷۵ رخ داد جایی که زهره کودایی با سوپرواکنش خود، ضربه سر مهاجم هند را دفع کرد و توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید. در دقیقه ۸۰  هم فرصت خطرناکی برای ایران به دست آمد که بازیکنان هند با ضربه سر، شوت زندی را دفع کردند. زندی پیش از این موقعیت نیز یک فرصت فوق العاده دیگر را نیز از دست داد در نهایت مقاومت و تلاش ۹۰ دقیقه‌ای دختران ایران نتیجه داد و اولین امتیاز برای ایران کسب شد.

طبق آمار کمیته فنی مسابقات  هند میزبان ۶۴.۱ درصد مالک توپ  و میدان بود و در مقابل ایران ۳۵.۹ درصد  مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشت. ببرهای آبی در این مسابقه ۲۴ شوت به سمت دروازه ایران زد  که پنج شوت آن در چارچوب بود .اما ایران هشت شوت داشت که تنها یک شوت آن در چارچوب بود. هر دو تیم در تعداد کارت‌های زرد برابر بودند. بدین ترتیب در این گروه چین بعد از برد مقابل چین تایپه با 3 امتیاز در صدر ایستاده است.ایران و هند هم دوم و سوم هستند.چین تایپه هم چهارم.

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی بعد از این دیدار گفت:« اولین بازی در تورنمنت‌ها سخت ترین مسابقه است. با توجه به اینکه بازیکنان ما اولین حضور خود را تجربه می‌کردند و در 4-5 ماه اخیر بازی تدارکاتی نداشتند اما بر تیم حریف غالب بودند.»

حالا تیم ملی خود را برای بازی ایران – چین که فردا ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه مومبای شهر بمبئی برگزار می شود ،آماده می کنند.آنهم با تیمی که 8 بار قهرمان آسیا شده است و در بازی اول خود سه گل را وراد دروازه چین تایپه کرده است.سرمربی تیم ملی درباره این بازی هم تاکید کرد:«می‌دانیم چین یکی از قدرت‌های آسیا است و قطعا مقابل این تیم با برنامه وارد زمین می‌شویم. با این برنامه‌ای که از تیمم دیدم و دفاع خوبی که بازیکنان ما انجام دادند و دروزاه‌بانی خوبی که کودایی انجام داد، فکر می‌کنم مقابل چین هم دروازه تیممان را بسته نگه داریم.»

این سرمربی همچنین در استوری شخصی خودش نیز از بازیکنانش تشکر کرد:«داشتن چنین بازیکنانی برایم بسیار ارزشمند است.باید از آنها تشکر کنم که در این هوای گرم و شرجی جانانه دویدند.از مردم عزیز کشورم هم معذرت خواهی می کنم که نتوانستم سه امتیاز بازی را بگیرم.»

شهاب الدین عزیزی خادم ،رئیس فدراسیون فوتبال هم در تماس تلفنی از تیمش قدردانی کرد:«مایه مباهات است که همه اعضای تیم با تمام توان در میدان حاضر شده و نماینده شایسته‌ای برای دختران این مرز و بوم بودید.شایستگی شما بیش از این است و در بازی بعدی مقابل چین اگر نتیجه بگیرید یا نگیرید همچنان به عنوان دختران تاریخ ساز فوتبال ایران شایسته و قابل احترام هستید.»

فوتبال زنان - ایران هند

زهره کودایی،دروازه بان تیم ملی که با سیوهایش درازه ایران را بسته نگاه داشت از سوی کمیته فنی بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. «باید بگویم دفاع خوب هم تیمی هایم باعث شد تا من در درون دروازه احساس ارامش بیشتری کنم و ان سیوها را انجام دهم.به هر حال بازی سختی بود، در تورنمنتی مانند جام ملت های آسیا بازی می کنیم و آنهم در اولین تجربه که حتما بازی اول آن نیز سختی خاص خود را داشت»

این بازیکن در خصوص بازی فردا آنهم مقابل چین تاکید می کند: «تیم چین حرفه ای است و تجربه بسیار زیادی در سطح آسیا دارد. آنها ۸ دوره عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند.اما این دلیل نمی شود که ما شجاعانه و غیرتمندانه بازی نکنیم.»

البته این دیدار یک اولین دیگر هم داشت و ان پخش رادیویی بود با گزارش زنده فرنوش جعفری از رادیو ورزش تا اولین اتفاق تاریخی برای فوتبال رقم خورد تا مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش قدردانی کند: «پخش مستقیم این دیدار از رادیو ورزش به عنوان یک رسانه مرجع و تخصصی در عرصه ورزش یک اتفاق بسیار خوب، مثبت و امیدوارکننده برای ورزش بانوان محسوب می‌شود و پاسخ به مطالبه به حق و انتظارات جامعه ورزش بانوان است که از رادیو ورزش و اهتمام جدی برای این رویداد و تحقق خواسته بانوان داشتند، تشکر می‌کنم. همواره یکی از خواسته‌های منطقی و مطالبه جامعه ورزش بانوان پخش مسابقات رشته‌های ورزشی ویژه بانوان است که اقدام رادیو ورزش در اعزام گزارشگر خانم به جام ملت‌های آسیا می‌تواند زمینه ساز اتفاقات بهتر و بزرگ‌تر در عرصه رسانه‌ای برای ورزش بانوان ایران باشد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی