نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حسین شمس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار از جام ملت‌های آسیا مقابل چین شکست خورد.

 تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار خود از جام ملت‌های زنان آسیا از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه شنبه، ‌ دوم بهمن ماه در ورزشگاه مومبای بمبئی مقابل تیم قدرتمند چین به میدان رفت و با 7 گل شکست خورد.

با وجود جنگندگی بازیکنان ایران، چین تیم برتر بود و از ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی را انجام داد که در نیمه اول دو گل زد. و در نیمه دوم هم پنج بار دروازه ایران را باز کرد.  ایران بیشتر دفاع می‌کرد و چشم به ضدحمله دوخته بود اما موقعیتی جدی به دست نیاورد.

ایران برای اولین بار حضور در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند، در حالی که چین با هشت قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است. این تیم در جایگاه ۱۹ جهان و  پنجم آسیا قرار دارد و در مقابل ایران در رتبه ۷۰ جهان و ۱۴ آسیا است. از طرفی چین هفت بار هم در جام جهانی شرکت کرده است.  

زهره کودایی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، غزاله بنی‌طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، ثنا صادقی، ‌ افسانه چترنور و سمانه چهکندی ترکیب اولیه ایران در این مسابقه بود.

نیمه اول

در دقیقه ۱۴ بازیکن چین در حالی که تنها فاطمه عادلی را پیش روی خود داشت وارد محوطه جریمه ایران شد اما واکنش به موقع عادلی مانع باز شدن دروازه ایران شد. در ادامه هم موقعیت گلزنی برای چین به وجود آمد و در حالی که چند دفاع ایران روی زمین افتاده بودند، بازیکن چین به سمت دروازه ضربه زد که زهره کودایی توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۱۹ ضربه آزاد برای ایران به دست آمد که فاطمه عادلی پشت توپ قرار گرفت و از فاصله‌ای دور به سمت دروازه شوت کرد. دروازه بان چین این توپ را به سختی به بیرون زد.

در دقیقه ۲۴ افسانه چترنور نزدیک به محوطه جریمه چین به بازیکن این تیم لایی زد و توپ را به هاجر دباغی رساند، پاس هاجر به چترنور در محوطه جریمه چین به افسانه نرسید.

دقیقه ۲۷ بازیکن چین از پشت محوطه ۱۸ قدم  به سمت دروازه ایران شوت کرد و هر چند زهره کودایی به سمت توپ شیرجه زد اما نتوانست آن را بگیرد و وارد دروازه شد.

در دقیقه ۴۲ پاس پشت دفاع بازیکن چین، هم تیمی او را در موقعیت تک به تک با کودایی قرار داد و توپ برای دومین بار وارد دروازه ایران شد.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷ داور برای چین پنالتی گرفت و گل سوم این تیم به ثمر رسید.

در دقیقه ۵۵ بازیکن چین از جناح راست به محوطه جریمه سانتر کرد که پس از اشتباه مدافعان در دفع توپ گل چهارم به ثمر رسید.

 در دقیقه ۵۹ بازیکن چین از سمت راست سانتر کرد که کاپیتان چین گل پنجم را وارد دروازه کودایی کرد.  در دقیقه ۷۷ هم گل ششم را به ثمر رساندند. 

در دقیقه ۸۱ بازیکن چین با پاس پشت دفاع ایران، هم‌تیمی خود را در موقیت گلزنی قرار داد که دیگر بازیکن این تیم توپ را از بالای سر کودایی به  گل تبدیل کرد. 

نگین زندی به جای افسانه چترنور، سارا ظهرابی‌نیا به جای ثنا صادقی، فاطمه امینه‌برازجانی به جای زهرا سربالی، سارا قمی به جای سمانه چهکندی و الهام فرهمند به جای هاجر دباغی وارد زمین شدند.  

ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار مقابل هند میزبان به تساوی بدون گل دست پیدا کردند و چهارشنبه ششم بهمن ماه در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل چین تایپه به میدان می‌روند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه US ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    فدا سرتون کاش حداقل یه گل میزدید . تیم مردان ایران هم از یک باشگاه هفت نا خورد.
  • ایرانی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    خانوم علی قلی زاده چرا نیست
  • کودایی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    یعنی آدم برق بگیره‌ ولی جو نگیره یک طوری فدراسیون از کودایی حمایت کرد کم‌مونده بودبزارنش معاون فدراسیون غافل از اینکه نتیجه شکایت فدراسیون اردن رو اعلام کنن که کودایی واقعا دختراست یا......؟؟
  • حقیقت IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    بارکج به مقصدنمیرسداینم نتیجه نامشخص بودن هویت چندنفراز بازیکن ها که واقعا خانم هستن ............
  • پارسا IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    درود بر تعصب و غیرت شیر دختران ایران و تبریک ولادت بانو فاطمه زهرا سلام الله علیه ،خسته نباشید انشاالله در آینده جبران کرده و نتیجه زحمات شأن را خواهند دید
    • کیسه هوچی و متوهم AT ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      چه تعریف های الکی و کلیشه ای! چی میگید بابا! همچین میگی شیرزن و متعصب که انگار ایران هفت تا گل به چین زده! خخخ خوب باختیم دیگه باید قبول کرد! آخه کجای دنیا برای باختن هورا می کشند وتبریک می گویند! طوری هم تعریف و تمجید می کنید که تو گویی تیم بانوان ایران با تیم مردان چین مبارزه کردند! خخخخخ
  • ایران DE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    فوتبال زنان ایران تا زمانی که با حجاب بازی کنن به جایی نمیرسه ... باید وسط بازی همش حواسشون به این باشه که حجابشون درست باشه تیم حریف هم گلبارونشون کنه ... الان دیگه کشورهای عربی هم زنانشون با حجاب فوتبال بازی نمیکنن ولی در کشور ما به جای فوتبال بازی کردن باید تبلیغات حجاب رو در خارج از کشور انجام بدن ! ثمره اش هم میشه اینکه هفت تا از زنان چین بخورن !
    • ایلیا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      حرف شما درست ولی سوال من اینهاگه بی حجاب میرفتن جلوی تیم اول آسیا برنده میشدن؟ قطعا خیر،تیم بانوان نیاز به حمایت همه جانبه داره،
    • مهدی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      به امید روزی که زنان بدون حجاب و با آزادی کامل در همه عرصه ها حاضر شوند و شاهد تغییرات بنیادی و اساسی در ایران زمین باشیم
    • متین IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      چ ربطی ب حجاب داره؟ هر تیمی ۴تا و ۵تا و ۶تا از تیمی شکست میخوره با حجابه ک شکست میخوره؟ مسخره تر از این دلیل ندیدم
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      حجاب یک زن مسلمان از واجبات هس و صد البته بین حجاب و ورزش اولویت به حفظ حجاب می باشد ، الان نه اینکه اون کشورهای عرب که با حجاب بازی نمیکنن هفت تا به چین می‌زنن از اون جهت فرمودین!!
  • سعیدر IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    عاقبت تیم بدون بازی تدارکاتی
  • مهراد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    بعصی ها انچنان میگن شیر زن انگار نه انگار ۷ گل خوردن والله تیم محله هم انقدر گل نمیخورد شیرزن چی اخه الکی چرا تعریف میکنید
  • Shhram IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    چه خیری از تیم ملی دیدیم که تیم ملی زنان رو راه انداختن این همه هزینه میکنن برا تیم ملی خصوصآ زنان این همه بدبخت بیچاره تو مملکتو نجات بدن جهیزیه چند جوان را با هزینه اینا بدن زن باید خانه داری کنه ن فوتبال.....
  • لنگیای کیسه کش حمومی IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    تا وقتی با حجاب مجبور به بازی کردن باشن همینه شاید بدتر هم بشه
  • مرادی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    خوب شد ، تیمی که بادش کنند آخرش این می شه . یک ریال هزینه برای تیم های اینگونه خسارت به جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی